BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] jak zdjac tarczew hamulcowe??
PostNapisane: 30 listopada 2008, 13:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tczew
witam..chce wymienic tarcze chamulcowe w aucie...ostatnio walczylem z tylnia tarcza z 30 min...ale sie poddalem bo niemoglem jej sciagnac...moze ktos mi to wytlumaczyc?? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 13:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
To nie jest latwe,mi kiedys w innym aucie od walenia mlotem tarcza pekla.Oderwala sie ta czesc ktora klocki sciskaja,a czesc na piascie zostala,ale po paru uderzeniach tez odpadla.Czasem pomaga podgrzanie palnikiem,ale jak tarcza sie zapiecze to troche sie trzeba nameczyc

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 13:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: Bogatynia
1. Sciagnij Kolo
2. Sciagnij Zacisk hamulcow ( z tylu tarczy x2 sruby imbusowe, zejdzie zacisk, wtedy dwie sruby od uchwytu hamulcow )
3. jedna sruba imbusowa widoczna pomiedzy otworami na szpilki.

Czynnosc jest bardzo prosta tylko nie mozesz pominac powyzszych czynnosci inaczej tarcza nie zejdzie. Powodzenia daj znac jak ci poszlo

_________________
BMW FOREVER
Hej [you] zuc okiem :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16501 Nowe Fotki zgodnie z obietnica
Slowa sa najpotezniejsza bronia jaka ludzie sie posluguja
Zabic Muche Boczna Szyba :) BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 13:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
JunioR523i napisał(a):
2. Sciagnij Zacisk hamulcow ( z tylu tarczy x2 sruby imbusowe, zejdzie zacisk, wtedy dwie sruby od uchwytu hamulcow )


Jesli sciagnie sam zacisk to i tak chyba tarczy"nie pusci" cale jarzmo mocowania zacisku...tak wiec trzeba wszystko razem sciagnac...jest to przykrecone na dwie sruby do calej zwrotnicy...(w E36 sa ta sruby na klucz 19)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 22:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: Bogatynia
No widze ze sie kolega czepia o nazwy, albo nie czyta dokladnie :P

_________________
BMW FOREVER
Hej [you] zuc okiem :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16501 Nowe Fotki zgodnie z obietnica
Slowa sa najpotezniejsza bronia jaka ludzie sie posluguja
Zabic Muche Boczna Szyba :) BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 23:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
myśle że głównie chodzi koledze o to jak "odbić" tarcze by łatwo zeszła z piasty.. niestety na to nie ma dobrego sposobu. Popukaj młotkiem w obudowe piasty (część tarczy na piascie). Możesz też włożyć śrubokręt w miejsce po srubie imbusowej i spróbować uderzając młotkiem tak odbić tarcze. A najlepiej przy montażu nowych tarcz porządnie wyczyścić szlifierką (drucianą końcówką) piaste w miejscu styku z tarczą i posmarować to miejsce pastą miedziową.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 09:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
Najlepiej miec ściagacz i tyle. Tarcza poprostu przyrdzewiała do piasty.

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 09:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Mozna tez tak... Odkrecasz kolo odkrecasz śrube inbusową z tarczy, zapuszczasz wd40 przykręcasz koło ale nie do końca tak aby byl luz na szpilkach okolo 1mm. wsiadasz do samochodu i ruszasz do przodu i hanujesz do tylu i hamujesz. Tarcza sama Ci odejdzie :cwaniak:

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Lokalizacja: Z-kie
JunioR523i napisał(a):
1. Sciagnij Kolo
2. Sciagnij Zacisk hamulcow ( z tylu tarczy x2 sruby imbusowe, zejdzie zacisk, wtedy dwie sruby od uchwytu hamulcow )
3. jedna sruba imbusowa widoczna pomiedzy otworami na szpilki.

Czynnosc jest bardzo prosta tylko nie mozesz pominac powyzszych czynnosci inaczej tarcza nie zejdzie. Powodzenia daj znac jak ci poszlo
Zrób tak jak JunioR523i ci podpowiada :07:

[ Dodano: 1 Grudzień 2008, 10:49 ]
Wróbel napisał(a):
Mozna tez tak... Odkrecasz kolo odkrecasz śrube inbusową z tarczy, zapuszczasz wd40 przykręcasz koło ale nie do końca tak aby byl luz na szpilkach okolo 1mm. wsiadasz do samochodu i ruszasz do przodu i hanujesz do tylu i hamujesz. Tarcza sama Ci odejdzie :cwaniak:
Tak nie rób :28:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 11:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Ale to jest 100% lepszy sposób niz walenie młotem po tarczy.... Aha i bez obawy ze nic sie nie uszkodzi przy samochodzie...

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: przednie zrobione
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 05:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tczew
siema siema...przednie zrobilem o dziwo zajeko mi to ok.20min na kolo...tylko tylnie jakos niechca puscic....wyglada na to jakby je cos trzymalo...proboje je sciagnac ale zatrzymuja je jakby na jakims uskoku...czy to niejest przypadkiem reczny?? slyszalem ze w srodku sa jakies zabezpieczenia i trzba wlozyc srubokret zeby odbezpieczyc...wiec jak to jest??orientujecie sie??pozdro i dziekowac za pomoc:) autko teraz mozna powiedziec ze staje w miejscu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL