BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Spadek mocy, brak przyśpieszenia, wachania obrotów
PostNapisane: 26 listopada 2008, 19:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
Witam. Proszę o pomoc bo już normalnie nie mam siły... Co się dzieje? Pare dni temu zaczeły mi się objawy duszenia silnika, sporadycznie. Ostatnio jest to nagminne. Przez pierwsze pare minut jest wszystko w porzątku jeżeli chodzi o pracę silnika. Zwyklę problem zaczyna się przy ruszaniu ze świateł.

-Dodaję gazu, słyszę że silnik niby się wkręca, ale jest totalny brak przyśpieszenia, obroty wręcz spadają do ok 500.
-Samochód się poprostu kula do przodu. Odzyskuję trochę mocy gdy wcisnę pedał gazu do samej dechy.
-Gdy samochód stoi i jest na luzie to obroty od czasu do czasu skaczą, słychać ze silnik sam się delikatnie wkręca, z drugiej strony tak spadają że słychać tyrkotanie jak by miał zaraz paść.

Pojawiło się to tego samego dnia gdy wyjeżdzałem z garażu. To pierwsza moja zima jako kierowcy a wyjazd mam stromy to go przycisnołem do ok 4200 i tak chwile trzymałem by wkońcu wyjechać. Przysiągłbym że gdy niedawno patrzałem na silnik to był czysty, teraz jest zabrudzony chyba olejem zmieszanym z czarnym nalotem.

-Czy to możliwe że odpowiedzialna za to była uszczelka pod pokrywą silnika?
-Jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny?

Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
czym dłużej jeżdżę BMW tym bardziej kusi mnie do udzielania rad typu;
:podłącz auto pod kompa
wydaje mi się że na początek jest to najlepsza rada która zaoszczędzi ci pieniędzy i czasu
tym bardziej przy usterce gdzie każdy z czujników na silniku może powodować takie objawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
Na moje oko zacina się klapka od przepływomierza- kiedyś miałem takie objawy w 318is (po wymianie silnik odżył).

Warto też zwrócić uwagę na filtr paliwa.

Co do uszczelki- jeżeli widzisz, że się poci spod pokrywy to może ją wymień... wymiana w 4cylindrowce to przyjemność..


Ogólnie to polecałbym też wymienić przewody i świeczki.. miałbyś spokój na zimę..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: swietokrzyskie
ja mam podobny problem z tym ze u mnie samochód nie raz na zimnym silniku nie chce reagowac na wciskanie pedalu gazu jest to dla mnie tym dziwniejsze ze objaw ten nie pojawia sie od razu po odpale tylko po paru minutach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
ryszard55 napisał(a):
Kolego
czym dłużej jeżdżę BMW tym bardziej kusi mnie do udzielania rad typu;
:podłącz auto pod kompa
wydaje mi się że na początek jest to najlepsza rada która zaoszczędzi ci pieniędzy i czasu
tym bardziej przy usterce gdzie każdy z czujników na silniku może powodować takie objawy


Byłem u mechanika, specialnie pożyczył komputer ale mówił że nie mógł podłączyć bo jakiś problem :/

Tak na marginesie jeżeli chcę wymienić tą uszczelkę to czy do skręcenia śrub na pokrywie silnika potrzebny jest klucz dynamometryczny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: aaaaaaaaaa
ryszard55 napisał(a):
Kolego
czym dłużej jeżdżę BMW tym bardziej kusi mnie do udzielania rad typu;
:podłącz auto pod kompa
wydaje mi się że na początek jest to najlepsza rada która zaoszczędzi ci pieniędzy i czasu
tym bardziej przy usterce gdzie każdy z czujników na silniku może powodować takie objawy



Zgadzam się tu z wypowiedzią.... Pojedź najlepiej na komputer do jakiś fachowców i oni zdiagnozują twoje usterki i będziesz wiedział co jest nie tak.... Szczerze to każdy ci powie ze trudno powiedzieć co jest przyczyną tego osłabienia bo przyczyn może być mnóstwo.... pojedź na komputer i sprawę będziesz miał jasno czarno na białym...

_________________
aaaaaaaaaaaaaaaa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Luton
kolego miałem ten sam problem okazało sie ze to przewód od odmy po wymianie śmiga jak dawniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
kaszi81 napisał(a):
kolego miałem ten sam problem okazało sie ze to przewód od odmy po wymianie śmiga jak dawniej.

Dzięki, spr. okazało się że jest drożny... ALE wymieniłem świece i dolegliwosć mineła :]
Dzięki wszystkim za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E36]
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 10:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
wiatm ja mam podobny problem otoz auto mi sie dlawi brakuje mu mocy dopiero jak wcisne do samej dechy zaczyna "lepiej isc" jak odepne czyjnik prepustnicy jest lepiej z przyspieszaniem ale odbroty dalej faluja. acha za kazdym razem czy silnik cieply czy zimny przy odpalanu wszystko przez chwile jest elegancko nawet jak zgasze na sekunde.

na kompie nic nie pokazalo. mechanik podejrzewa uszkodzenie komputera silnik m 52b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 18:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego a może coś z układem zasilania
może warto zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie i na pompie
a co z filtrem paliwa może jest przytkany?
zajrzyj do świec jak one wyglądają
czy dolot powietrza jest szczelny?
może podepnij się jeszcze raz do innego kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 19:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
ryszard55 napisał(a):
może warto zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie i na pompie
pompa na 100 sprawna nie wiem jak na listwie- sprawdze
ryszard55 napisał(a):
a co z filtrem paliwa może jest przytkany?
zmienilem i nie jest przytkany
ryszard55 napisał(a):
zajrzyj do świec jak one wyglądają
wyglada na to ze sa w dobrym stanie cewki tez tz jak odlaczam pokoli to zmienia siepraca silnika tz ze na wszystkich pracuje
ryszard55 napisał(a):
czy dolot powietrza jest szczelny?
szczely sprawdzilem
ryszard55 napisał(a):
może podepnij się jeszcze raz do innego kompa
ale to raczej dobry komp bo typ tylko bemki serwisuje


tylko dziwi mnie dlaczego jak odlacze czujnik polozenia przepustnicy auto juz sie nie dlawi ale obroty dalej troszke wariuja. wiem ze przechodzi w tryb awaryjny ale dlaczego tak sie nie dzieje jak odlaczam np przepływke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 20:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
czujnik położenia przepustnicy można sprawdzić przyrządem a przepływkę może udałoby się podmienić od kogoś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 20:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
swoj czujnik wkladalem do kolegi i przepływke tak sam i jego do mnie i u niego jest wszystko elegancko a u mnie dale jto samo.


moze czujnik temp powietrza? ale czy przez jeden czujnik tak zaczelo by sie dziac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 20:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
a dodal ze stzrela mi w tlumnik;/ ale dziwne jest to ze jak zgasze i zapale to przez chwilke jest dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL