BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Dziwy w silniku a temperatura / i chyba trzeba zmienic
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
W ostatnich dniach autko potrafiło mi sie zagrzac pod czerwone pole a nawet na nie wejsc musialem kilkakrotnie przejechac w takim stanie kilka kilometrow az znalazlem miejsce w ktorym bym mogl sie zatrzyamc. Dzisiaj pozmienialem czesc gumowych wezy bo zauwazylem ze jeden byl pekniety i az z niego parowalo przez pekniecie. Teraz moje pytanie po wymianie wezy, dolaniu plynu chlodzacego i odpowietrzeniu temperaturka trzyma sie w polowie czasami wychyli sie do 3/4 skali ale dzisiaj zauwazylem to tylko raz. po tych wszystkicha zabiegach gdy zatrzymalem sie a tepeatura byla w normie podnioslem klape a tam z okolic swiec buchala mi para co to moze byc?? Co moglo sie zepsuc pomozcie doradzcie.


Ostatnio edytowano 4 grudnia 2008, 21:10 przez dariox87, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 19:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ale co to znaczy z okolicy świec?
może z pod uszczelki głowicy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Mozliwe ale nie jestem pewien z tego co wiem to gdy uszczelka jest uszkodzona to auto powinno sie mocno grzac a tak nie jest. Autko czesciej niz przed wymiana wezy trzyma temp. a srodku. Wlasnie zobaczylem ze mam jedna luzna obejme na takim cienkim wezu i z pod niej kapie jak wlacze silnik czy to mozliwe zeby to wszystko bylo przez nia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 19:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kolego układ chłodzenia musi być szczelny do bólu
bo inaczej będzie się zapowietrzał a to prowadzi do gotowania się płynu i nie tylko
zobacz też Visko czy dobrze działa bo to gotowanie się auta jest dziwne
doprowadż temperaturę do porządku bo uszkodzisz silnik
BMW nie lubi gotowania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 19:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: KroÂśniewice
zadnych wciekow nie moze byc!!!ani kropli!!!to moze byc uszczelka pod glowica.u mnie wyrzucalo wode gwaltownie i była uszczelka,wisko zaspawane i zarosnieta chlodnica.wszystko naraz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 08:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Dzisiaj zakończę wymianę rurek i uszczelnię układ Visco działa poprawnie jak dodaję gazu to przyspiesza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: GdaĂąsk-Konin
Kolego że visco przyśpiesza to jeszcze nie znaczy że jest dobre ja niestety myślałem podobnie jak ty i poszła mi głowica...BMW nielubi wysokiej temperatury w silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 07:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Gdzieś na forum wyczytałem, że jeśli Visco przyspiesza po dodaniu gazu to jest OK. Teraz się dowiaduję iż tak nie jest. Jak sprawdzić czy Visco działa dobrze chyba skusze się przy okazji na wymianę uszczelki pod głowicą na wszelki wypadek. Mam jeszcze pytanie czy wszystkim wam autko tak kopci białym dymkiem jak jest nie rozgrzane? Mi gdy na dworze jest ok 3 stopni według wskazań komputera auta kopci na biało że aż widzę ten dym w lusterku jak nagrzeje się do 1/4 to kopcenie ustaje czy to jest normalne podkreślam że moje BMW nie jest na gaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 07:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
jeżeli Visko przyspiesza to znaczy że się załącza i działa prawidłowo
nie wymieniaj uszczelki na wszelki wypadek jak napisałeś
każda ingerencja w silnik bez potrzeby jest szkodliwa i możesz narobić sobie kłopotu jeżeli będzie to żle zrobione
dymienie na biało przez jakiś czas przy niskich temperaturach jest normalne
w tłumiku zbiera się woda i musi ona odparować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Już teraz całkowicie nie wiem co z tym Visco jest kolega Ryszard mówi że jest ok Skrzypek że nie. Może jest jakiś inny sposób żeby sprawdzić czy na 100% Visco jest dobre poza obserwowaniem czy przyspiesza. Co do wymiany uszczelki pod głowicą to wolę ją jednak wymienić głowicę oddam do planowania wolę żeby kiedyś się nie okazało że autko mnie zaskoczy walniętą uszczelką. To kopcenie przy niskich temperaturach mi się nie podoba bo kopci w dużych ilościach trudno mi uwierzyć że aż tyle wody zostaje w tłumiku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 16:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Posłuchaj jak dobrze radzą ,bo uszczelkę pod głowicą robisz jak jest koniecznośc a nie na wszelki wypadek,jak uszczelka padnie to albo płyn idzie na cylindry co widac w postaci pary ale ona wzrasta z narastaniem temperatury albo idzie do oleju i wtedy przybywa ci poziom na miarce oleju ale zawsze są duże ubytki płynu.Więc rozbieranie silnika co fabryka złorzyła nigdy na dobre nie wychydzi a po zatym planiowanie głowicy zmniejsza komorę spalania co nie jest tak dobre.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Podczas powrotu z pracy autko coś mi dziwnie jechało jak by nie działało na wszystkie cylindry dochodziło do 2 tys obrotów i stawało i nie chciało iść dalej ;(. Podjechałem do mechanika okazało się że mam zepsuł się czujnik temperatury który pokazywał że silnik jest rozgrzany do ok środka skali faktycznia powinien znajdować się na czerwonym polu. Gdy w połowie trasy włączyłem nawiew na szybę zaśmierdziało mi palonym olejem gdy podniosłem maskę zaczeło się masakrycznie dymić z pod pokrywy zaworów i z jakiegoś miejsca poniżej świec, jak zgasiłem auto i poczekałem aż ostygnie juz nie zapalił. I w tym momęcie mam wielką prośbę do wszystkich uzytkowników tego forum. Czy ktoś z was robił już SWAPA w swoim autku?? chciałbym włożyć zamiast obecnego M20 na M50 czy dużo z tym roboty i czy trzeba robić jakieś duże przeróbki mam dostęp do M50 w idealnym stanie gdyż kolega miał BMW ale koleś wjechał mu w tył busem a koszty naprawy przewyższyły wartość autka oczywiście ta M50 jest z e36 niewiem czy to coś zmienia. Mimo pierwszych niepowodzeń z moim autem nie zamierzam porzucać marki gdyż dochodzę do wniosku że gdy wszystko zrobię będę wiedział czym jeżdżę mimo że przy odsprzedaży mi się napewno to nie zwróci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL