BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sonda lambda używana czy nowa
PostNapisane: 30 października 2008, 09:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Witam wszystkich! Pytanie jak w temacie? Padła mi sonda powiedzcie za i przeciw uzywanej i nowej sondy. jaką kupić? Nowa 420zl SIEMENS nr 11 78 1 738 282, używana 100zl :(

I doradzcie co myślicie na temat tej sondy:
SONDA 1
SONDA 2

dane mojego auta to:
DANE

Dzięki z góry za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 09:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
dopowiedz jest prosta
wg mnie kupił bym nową
po pierwsze masz na nią gwarancje (dwa lata)
na pewno będzie sprawna

w przypadku zakupu używanej istnieje ryzyko że za np tydzień przestanie działać

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 09:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
lapka666 nówka tylko i wyłącznie.Jeśli możesz kupić tzw. sondę uniwersalną bo np. ori dedykowana jest dla Ciebie za droga, to zadbaj o prawidłowy montaż gdyż sonda uniwersalna nie ma zarobionej końcówki i trzeba ją polutować na tzw. "zimny lut".Tyle :]

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 10:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Jest tylko jedno ale - nie ma uniwersalnych sond do Siemensa, tylko dedykowane.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 10:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
stones1 Wysłany: Dzisiaj 10:02 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Jest tylko jedno ale - nie ma uniwersalnych sond do Siemensa, tylko dedykowane.


Suma sumarum wychodzi na to że lepiej kupić ori dedykowaną :D

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 10:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kup dedykowaną sondę, z tego co pamiętam to NGK mają dobre ceny.
Nówkę z pasującą wtyczką.

Z tego co wyszperałem to to powinna być sonda do Twojego auta, ale jeszcze się upewnij.
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... BMW&m=320i

I link do sondy - 334 pln
http://www.allegro.pl/item470890736_ngk ... a_bmw.html

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 30 października 2008, 10:11 przez Kyokushin, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
No to masz już wypowiedzi "za" nówką dedykowaną.Wymiana na zasadzie włącz i używaj - czego chcieć więcej. :hyhy: ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
dzieki chlopaki!!! tego potrzebowalem uslyszec :) kupie orginala. kase wydam raz a dobrze :]

a wytlumaczcie mi. mam sonde Siemensa to NGK to zamiennik? gorszy? orginalana sonda jest Siemensa? ktora sonda z katalogu NGK pasuje do mojego modelu:
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... BMW&m=320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lapka666, który masz rok? Albo ile masz sond. Jeśli jedną - OTA7N-5B1, jeśli dwie - OTA7N-5C1.
Siemens to dostawca całego osprzętu do niektórych BMW, wtedy potrzebna jest sonda tzw. Siemensa, czyli do Siemensa, z tego co się orientuje w oryginale BMW jest to sonda NGK/NTK

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 30 października 2008, 11:33 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
stones1 napisał(a):
lapka666, który masz rok? Siemens to dostawca całego osprzętu do niektróch BMW, wtedy potrzebna jest sonda tzw. Siemensa, czyli do Siemensa.


to jest link do dokladnych moich danych:
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... M/1993/06/
czerwiec 93, vanos 2.0, coupe, m50b20, manual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 11:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
OTA7N-5B1

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 12:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
stones1 napisał(a):
OTA7N-5B1


a typ mi ze sklepu z czesciami podal mi OTA7N-5D3 czemu? tam jest tyle modeli nie czaje ktory dobry. ngk to zamiennik dla siemensa czy jak?

czy tak jak pisales wyzej od powstania auta jest NGK/NTK?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 12:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lapka666 napisał(a):
stones1 napisał(a):
OTA7N-5B1


a typ mi ze sklepu z czesciami podal mi OTA7N-5D3 czemu? tam jest tyle modeli nie czaje ktory dobry. ngk to zamiennik dla siemensa czy jak?

czy tak jak pisales wyzej od powstania auta jest NGK/NTK?



Racja, racja, mój błąd. OTA7N-5D3 jest do manuala, OTA7N-5B1 jest do wersji z automatem.

Z tego co wiem BMW od lat współpracuje z NGK/NTK i jest to główny dostawca sond do nowych BMW.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 12:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
dzieki wielkie!!! a powiedz mi czemu koles znalazl mi OTA7N-5D3 a katalogowo po nr czesci 11 78 1 738 282 jest to nr sondy z:
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-18_0189/
wyszedl mu model OTA7H-3A2.
Ktora ja w koncu mam kupic? :)
OTA7N-5D3 czy OTA7H-3A2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 12:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lapka666 napisał(a):
dzieki wielkie!!! a powiedz mi czemu koles znalazl mi OTA7N-5D3 a katalogowo po nr czesci 11 78 1 738 282 jest to nr sondy z:
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-18_0189/
wyszedl mu model OTA7H-3A2.
Ktora ja w koncu mam kupic? :)
OTA7N-5D3 czy OTA7H-3A2


no niestety, tak właśnie jest :znudzony: , z tym że numer OTA7N-5D3 pokazuje katalog NGK do Twojego modelu i to uważam za pewniejsze niż cross z numeru BMW na numer NGK.

Te dwie sondy różnią się między sobą wtyczką. Obie są okrągłe ale OTA7N-5D3 ma mniejszą wtyczkę od OTA7H-3A2 , także to możesz łatwo sprawdzić przy samochodzie. Ja stawiał bym na OTA7N-5D3 bo w crossach częściej są pomyłki. Złej w każdym razie na pewno nie założysz bo mają różne wtyczki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 13:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
stones1 napisał(a):
lapka666 napisał(a):
dzieki wielkie!!! a powiedz mi czemu koles znalazl mi OTA7N-5D3 a katalogowo po nr czesci 11 78 1 738 282 jest to nr sondy z:
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-18_0189/
wyszedl mu model OTA7H-3A2.
Ktora ja w koncu mam kupic? :)
OTA7N-5D3 czy OTA7H-3A2


no niestety, tak właśnie jest :znudzony: , z tym że numer OTA7N-5D3 pokazuje katalog NGK do Twojego modelu i to uważam za pewniejsze niż cross z numeru BMW na numer NGK.

Te dwie sondy różnią się między sobą wtyczką. Obie są okrągłe ale OTA7N-5D3 ma mniejszą wtyczkę od OTA7H-3A2 , także to możesz łatwo sprawdzić przy samochodzie. Ja stawiał bym na OTA7N-5D3 bo w crossach częściej są pomyłki. Złej w każdym razie na pewno nie założysz bo mają różne wtyczki.


wlasnie drukuje zdjecia obu wtyczek :]
Obrazek
wejde na kanal i zobacze przed kupnem najlepiej :]
dzieki wielkie stones1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
właśnie niedawno dowiedziałem sie że mam padniętą sonde w m40 otóż jak ją odłącze to nie ma żadnej reakcji jak podłącze to tak samo (nr katalogowy sondy 11 78 1 734 393)

mam sonde bosha i teraz pytanie czym sie różni uniwersalna:
http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... %3C%2Fi%3E

a

http://www.allegro.pl/item477539698_son ... 05324.html

jeżeli różnica polega na tym że jedna ma wtyczke a druga nie to czego taka różnica cen???

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
lukas88 napisał(a):
właśnie niedawno dowiedziałem sie że mam padniętą sonde w m40 otóż jak ją odłącze to nie ma żadnej reakcji jak podłącze to tak samo (nr katalogowy sondy 11 78 1 734 393)

mam sonde bosha i teraz pytanie czym sie różni uniwersalna:
http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... %3C%2Fi%3E

a

http://www.allegro.pl/item477539698_son ... 05324.html

jeżeli różnica polega na tym że jedna ma wtyczke a druga nie to czego taka różnica cen???


uniwersalne rzeczy to mozna kupowac do opla ;) dla dobrej pracy Twojej bmw radze orginal bo z zaminnikami jest masa problemow. zacznie Ci sie kaszanic i pozniej nie dojdziesz przez co.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 97
Lokalizacja: Kobyłka / Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 1uz
dokładnie też mi sonda padła.
tylko że ja mam dwie i jużraz zmieniałem.
zmieniłem na uniwersalną i po 6 miesiącach padła.
wsadziłem używkę ori i wytrzymała półtoraroku.
teraz trafiła mi się używka za 50 zł więc żaden wydatek i zobaczymy co będzie...
a wszystko, bo spalanie wzrosło pod 19 litrów....

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą to znaczy że jedziesz za wolno" - Sir Jackie Steward


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL