BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ładowanie i prąd rozruchowy
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
witam wybieram się do mechanika ponieważ podczas sprawdzania aku wykryto 2 nieprawidłowości:
1. duży prąd pobierany przy rozruchu
2. niskie napięcie ładowania
czego mogę się spodziewać ? przypuszczam że może coś z alternatorem :/
za wszelkie info z góry dzięki
Daro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 21:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
darrat napisał(a):
2. niskie napięcie ładowania
czego mogę się spodziewać ? przypuszczam że może coś z alternatorem


Dokladnie...szczotki badz regulator do wymiany.

darrat napisał(a):
1. duży prąd pobierany przy rozruchu


Sprawdz wszystkie polaczenia...minusa z karoseria oraz rozrusznikiem i plusa z rozrusznikeim...moze cos zasniedzialo.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 19:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
duży prąd rozruchu może też być spowodowany luzami na tulejkach rozrusznika
wtedy wirnik podczas rozruchu ociera o stojan i powoduje większy prąd na rozruszniku
ale kto wykonywał te pomiary?
i jakie są te wartości?
jeżeli reklamowałeś akumulator to radzę przed zleceniem naprawy wykonać je jeszcze raz abyś nie poniósł niepotrzebnych kosztów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 19:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
duży prąd rozruchu może też być spowodowany luzami na tulejkach rozrusznika
wtedy wirnik podczas rozruchu ociera o stojan i powoduje większy prąd na rozruszniku
ale kto wykonywał te pomiary?
i jakie są te wartości?
jeżeli reklamowałeś akumulator to radzę przed zleceniem naprawy wykonać je jeszcze raz abyś nie poniósł niepotrzebnych kosztów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 03:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
akuś kupiłem rok temu z centry i właśnie u tego sprzedawcy robiłem teraz pomiary
prąd ładowania pokazł 13,5 bez obciązenia a po włączeniu świateł dmuchawy na 1 stopień spadło prawie do 13
byłem dzisiaj na wizycie w m-auto, strasznie doczepili się do obrotów
wiem że mam problem z falowaniem ale na gazie mam założony regulator i jest spoko
pozatym stwierdzili że ładowania w okolicach 13 V jest ok a w gwarancji akusia pisze od 13,8 do 14,5 czy jakos tak
teraz szukam jakieś znajomego elektryka ktory moze znajdzie prawdziwą przczyne

dodam tylko że za stwierdzenie: "to nie regulator tylko wina obrotów" i odłącznie alarmu zapłaciłem 61 zł :/ dlatego jeśli chodzi o sprawy elektryczne odradzam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 07:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego wymień regulator jest on razem ze szczotkami i będzie ok.
13V to faktycznie trochę mało
u mnie pod obciążeniem jest 14,1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
dzisiaj jak sprawdziłem po uruchomieniu auta było 14,2 będę kontrolował dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL