BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 maja 2024, 02:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] zaczyna sie grzac, nie wiem od czego zaczac...
PostNapisane: 25 października 2006, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
(1.8 m40) witam jestem nowym uzytkownikiem tej zajebistej marki i juz mialem troche z nia problemow ale dalem sobie rade, teraz nie wiem za co sie zabrac bo zaczyna sie grzac. Tak poprostu wczoraj poziom temperatury zaczal swirowac, jakos dziwnie ta wskazowka skacze ale ogolnie to teraz utrzymuje sie tak na 3/4 i to mnie zaczyna martwic. Mam jakis mokry slad w okolicach uszczelki pod glowica przy skrzyni ale moze to byc olej, ktory dolewalem niedawno a moze co najgorsze pompa wody a moze uszczelka pod glowica, nie mam pojecia. Prosze o pomoc


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 12:25 przez LBC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 21:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14124
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
A visco masz sprawne ? Układ odpowietrzony ? Ubywa płynu chłodniczego ? sprawdz także, czy nie masz masła pod korkiem oleju

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
hmm... masła? co to znaczy i co powoduje? z tym plynem to tak do konca nie wiem, bo mechanik jak wymienial mi ostatnio pasek to wlal wode do ukladu ale mowil ze mial malo wody wiec nie jest do pelna a osobiscie nie sprawdzalem i teraz jest troche mniej niz pol, mialem zmieniac na zimowy, nawet juz kupilem ale teraz juz nie wiem bo moze rzeczywiscie ucieka plyn. Dzisiaj dolalem wody i zobacze czy ubywa. A co do wisca to nie wiem jak je sprawdzic ale ten co mi sprzedawal jakies 2 miesiace temu powiedzial ze bylo wymieniane wlasnie visco. Moze wiesz w jaki sposob to mozna sprawdzic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
gdzieś już było o visko
ale moj sprawdzony sposob to:
nagrzej silnik w momecie jak zlapie temp dobre visko powinno złączyc wiatrak na "twardo" to znaczy przyloz plastikową butelke do wiatraka (nie na chama) jak wiatrak stanie to visko do wymiany jak polecą wiora to visko dobre to jest moja metoda tylko uwazaj na palce i nie rob tego za mocno bo mozesz uszkodzić wiatrak [-X
co do masła to odkręć korek z dekla zaworow i zobacz czy nie ma na nim takiej mazi jezeli jest to moze płyn chłodniczy ci się miesza z olejem i wtedy uszczelka pod głowicą do wymiaany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 23:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ok dzieki, jutro sprawdze i napisze jak to wyglada. Bardzo dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 06:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Dołącze do tematu :) Przez dwa miesiące szukałem przyczyny :)
Visko to była pierwsza rzecz którą wymieniłem... a później hehe silnik i chłodnica :) jak coś to pytaj służe pomocą :)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2006, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
radzę sprawdzić pompę wodną.

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2006, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wawa
Cytuj:
nagrzej silnik w momecie jak zlapie temp dobre visko powinno złączyc wiatrak na "twardo" to znaczy przyloz plastikową butelke do wiatraka (nie na chama) jak wiatrak stanie to visko do wymiany jak polecą wiora to visko dobre to jest moja metoda tylko uwazaj na palce i nie rob tego za mocno bo mozesz uszkodzić wiatrak



to jest jakas bzdura a moze niech wsadzi tam stalowy pret i jak polamie lopatki wentylatora tzn ze wisko dziala

jak silnik jest zimny to wiskoza mimo wysokich obrotow silnika kreci sie stosunkowo powoli a po nagrzaniu silnika zasuwa w tempie przyblizonym do obrotow motorka i to jest metoda na organoleptyczne sprawdzenie wiska



co do tematu to przyczyn moze byc kilka:
zamulona chlodnica
brak obiegu plynu
nie otwierajacy sie termostat (raczej zostaje otwarty na stale wiec watpie ale...)
padnieta pompa wodna
i ew brak masy na silniku - mialem taka akcje ze wskaznik byl na 3/4 a ukl chlodzenia byl ok dodalem mase na silnik i wskaznik stoi po nagrzaniu rowniutko w pionie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2006, 14:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
Nie napisałem stalowy pret tylko pustą plastikową butelke jak jest silnik zimny to wiatrak palcami chycisz i się zatrzyma a jak jest gorący to raczej bym tam palcow nie wkładał dlatego przykładamy DELIKATNIE butelke i widzimy co się dzieje jak wiatrak nie zwalnia to visko 100% dobre i to po mojemu jest najłatwiejszy i najpewniejszy sposob


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
teraz juz nie wiem co jest grane. Wskaznik temp. prawie na 3/4 wlaczam ogrzewanie na maxa a tu zimne leci, po chwili troche cieplejsze powietrze, po chwili gorace, pozniej znowu chlodne.Ogolnie to jakos wogole slabe ogrzewanie jest. juz mam dosyc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2006, 00:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wawa
przy nagrzewnicy powinien byc elektrozawor - jeszcze ew on mogl pasc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2006, 00:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
LBC napisał(a):
teraz juz nie wiem co jest grane. Wskaznik temp. prawie na 3/4 wlaczam ogrzewanie na maxa a tu zimne leci, po chwili troche cieplejsze powietrze, po chwili gorace, pozniej znowu chlodne.Ogolnie to jakos wogole slabe ogrzewanie jest. juz mam dosyc

jeśli sprawdziłeś termostat, nagrzewnicę i pompę wodną, i jest dobrze, to najprawdopodobniej wydmuchuję uszczelkę pod glowicą. Jednym z objawów jest wlasnie brak ogrzewania.

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2006, 12:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
U mnie takie objawy wystapily przy zapowietrzeniu ukladu chlodzenia.

Zamiast sprawdzac caly silnik - zacznij od odpowietrzenia ukladu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL