BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 21:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wartości elektryczne w e36
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
witam
od kilku dni mam problem z elektryką w moim aucie
najprawdopodobnie mam małe ładowanie ale dzisiaj (2 dni temu ładowałem do fulla) totalne dno 10,8 V na akusiu mam takie pytania:
jakie powinno być napięcie na aku przy postoju ?
jakie powinno być napięcie (ładowania) na aku przy załączonym silniku ?
jaki powinien być pobór prądu przy zamkniętym aucie ?
jaki powinien być prąd rozruchowy ?
za wszelkie info
zgóry dzięki
Daro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Na postoju (zgaszony silnik) około 12V
Przy odpalonym silniku bez obciążenia około 13,5V
Przy odpalonym silnik z obciążeniem (światła,dmuchawa itp.) około 13V

Najlepiej sprawdzić i wyczyścić klemy akumulatora i przyłączenie przewodu masowego do karoserii.

Parametrów prądu nie znam

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
jesteś pewny co do napięcia ładowania ? pytam dletgo że gdzieś obiło mi sie o uszy że ma być pomiędzy 13,9 a 14,5 V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
To zależy od regulatora. Ale ładowanie nie może spaść poniżej 13V ani być większe niż 14,5V

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 19:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Niewiem jakie są wartości książkowe ale u mnie jest tak:
przy zgaszonym aucie mam 12,30 V
przy odpalonym bez obciążenia 14,19 V
przy odpalonym z obciążeniem jest 13,80 V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 19:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Ja mam dokladnie jak kolega wyzej. Na odpalonym silniku bez obciazenia ma byc troszke ponad 14V. Jesli ladowanie masz ok to moze aku juz jest do wymiany?? U mnie bylo tak ze w jeden dzien zrobilem trase i bylo wszystko ok a na drugi dzien wsiadam do auta przekrecilem na zaplon a kontrolki ledwo swiecily> Nie bylo mowe o odpaleniu silnika :/

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
ja mam podobnie jak OkTi
odrazu po zapaleniu około 14,2
potem w okolicach 13,8

OkTi a nieorientujesz się jak u Ciebie z Amperami podczas rozruchu i postoju ?

akuś był sprawdzany pare dni temu i był naładowany w 90 % a facet co mi mierzył napięcie powiedział że za małe a było chyba 13,6 tylko jak ja mierze od tego czasu cały czas mam w granicach 13,8 trzeba będzie pokombinować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 13:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Niemam darrat pojęcia jak przy rozruchu bo nie dysponuje takim sprzętem by to pomierzyć.
Takie wachania rzędu 0,2V to raczej nic dziwnego jeśli używasz mierników niskiej klasy, mam tu na myśli proste multimetry. Najlepiej sprawdź stan akumulatora takim ustrojstwem (bo niewiem jak to sie fachowo nazywa) To mierzy akumulator pod obciążeniem względem czasu, wtedy powinno Ci wszystko wyjść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 16:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
troche się wyjasniło
akuś naładowany do fula podjechałem do firmy gdzie go kupiłem (Centra futura)
akumulator: dobry, 100 % nałodowania, prąd rozruchowy 535 A, napięcie 12,6 V
autko: napięcie przy postoju 12,3 V prąd na postoju 0,06 A
po uruchomieniu: prąd rozruchowy 235 A ładowanie 14.4 po pewnym czasie (z włączonymi światłami) spadło do 13,9 troche później 13,4
Gostek od akumulatorów powiedział że dobrze by bylo gdyby napięcie ładowania było średnio na poziomoie 13,9 - 14,2 V
nasuwa mi się jeszcze pytanie czemu się rozładował ale pozyjemy zobaczymy
Czy jest jakaś możliwość zwiększenia ręczenie napięcia ładowania ?

dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i za wszystkie odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 04:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Skoro napięcia masz w normie a bateria Ci się rozładowała to zacznik od sprawdzenia czy gdzieś prąd nie ucieka. Powyłączaj zapłon i wszystkie odbiorniki, odłącz minus i zmierz amperomierzem prąd między odłączonym kablem a minusem akumulatora. Jak będzie więcej niż 0.5A to gdzieś Ci elektrony wsiąkają :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
tak zrobiłem po naładowaniu akumulatora i pokazało mi 0.06 A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL