BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 maja 2024, 03:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] spadek obrotów
PostNapisane: 3 listopada 2006, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
E-36 316i
kupilem swoje bmw z instalacją gazową, ktora jest z poprzedniej epoki. zasadniczo jeżdżę na benzynie, ale jak gdzieś dalej to przełaczam się na gaz I wtedy obroty warjują: raz spadają do 500, to gwałtownie rosną. poza tym samochód lekko szarpie. na benzynie tego nie ma. mechanik twierdzi, ze instalacja jest sprawna. Nie wiem, co zrobić.

mam jeszcze jedno pytanie: zgubił mi się 5 bieg. Czy biegi można jakos ustawić samemu?
Pomogliscie juz kilka razy i liczę na was bardziej niz na mechaniorów. Dzieki!

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 21:30 przez grzegorz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2006, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Wilno
cześć. moge powiedziec tylko jedno nasze ukochane jak już sa zagazowane to lubią sekwencje.
Pozdro

_________________
Zobacz i oceĂą mojÂą http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2746


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: E-36 spadek obrotów
PostNapisane: 22 listopada 2006, 23:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
bmwman007 napisał(a):
cześć. moge powiedziec tylko jedno nasze ukochane jak już sa zagazowane to lubią sekwencje.
Pozdro

Dzięki, Piter! Właśnie o to mi chodziło! Bardzo mi pomogleś! :rotfl:
Chciałem dodać, że teraz mam bardzo wysokie obroty, tzn. powyżej 1000. Czy powodem moze byc silnik krokowy?

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 00:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
grzegorz napisał(a):
Chciałem dodać, że teraz mam bardzo wysokie obroty, tzn. powyżej 1000. Czy powodem moze byc silnik krokowy?


myśle że to jest jednak wina instalacji LPG

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 00:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Kalisz - WLKP
jezeli na benzynie jest ok to silnik krokowy bym wykluczyl a z obserwacji moich i znajomych wynika ze na LPG obroty biegu jalowego sa nieco wyzsze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2006, 20:30 
Witam.

Najczęstszą przyczyną falowania obrotów jest membrana mieszcząca się w reduktorze. Przeważnie po jakimś tam okresie powinno się ją wymienić, bądż cały reduktor. Objawy: falujące obroty na biegu jałowym, problem ustawienia ich, gaśnięcie samochodu podczas jazdy na "luzie", czy też hamowaniu. Spróbuj zregenerować reduktor, koszt niewielki a na pewno pomoże. Zawsze od czegoś trzeba zacząć :) membranki możesz kupić na Allegro koszt około 50zł w zależności od modelu instalacji. Sam ostatnio przerabiałem ten temat u siebie, ale w sekwencji, gdzie jest bardziej on złożony (dwie komory) OMVL DREAM i jakoś dałem sobie rade :)

Pozdrawiam...


Góra
  
 
 Tytuł: Falowanie obrotów
PostNapisane: 1 grudnia 2006, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki! Tylko gdzie znajduje się reduktor? I czy mozna wymienić membranę samemu? Moze ktoś mi poleci jakiś dobry i tani warsztat, bo ja z moją bettą cały czas trafiamy pechowo albo na partaczy, albo na naciągaczy!

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2006, 08:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
grzegorz, zapytaj się Kyokushink-a , on w Wawie gdzieś zakładał gaz i chyba dobrze mu założyli :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2006, 11:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
Pytanie zasadniczne, to czy masz ta instalacje z komputerem czy bez, jezeli na rurze doprowadzajacej gaz do dolotu powietrza jest sruba to znaczy ze masz bez, jezeli jest takie urządzonko (silniczek krokowy) do ktorego dochodza kabelki tomasz z komputerem.
I teraz:

1. pierwsza wersja, bez komputera - jest to kwestia wspomnianych membran, ale zaczal bym od porzadnej regulacji, a we wlasnym zakresie mozesz wykrecic korek upustowy z reduktora ( takie metalowe okrągłe cacko pod maska, sa do niego podlaczone 4 grube gumowe weże) i na jego spodzie jezt duzy plastikowy korek ktory sie wykreca, po wykreceniu wycieknie z niego brudna gesta maź a korek nalezy wytrzec.

2. druga wersja, czyli z kompem - to moze byc to co wyzej, a jezeli to nie pomoze to jest to wina sondy lambda (ok. 100 zl w zamienniku boscha) wtedy na benzynie silnik chodzi ok, bo ma zapis prawidlowych wskazan dla danych obrotow w komputerze, natomiast komputer gazu czyta je z sondy na bierzaco i bedzie szalal. z doswiadczenia stawiam na sonde, na 75%.

Pozdrawiam, Karol.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2006, 11:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
zaoimniałem dodac, jeszcze filtrgazu powinienes sprawdzic, jezeli nie wymieniales to napewno jest do wymiany (ok 30 zl z wymiana)

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2006, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki wielkie wszystkim! Sprzedałem tą beemkę, bo tak i nie doszedłem o co chodzi! :krzeslem:

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL