BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 22:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325 TD 1992 - Potrzebuję kilku gratów i porad
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: WrocÂław
Witam zauważyłem u siebie kilka mankamentów:

1. cieknąca uszczelka pod głowicą i tutaj pytanko jaką zastosować ? i gdzie mogę taką dostać oraz jaki jest przedział cenowy zależy mi na dobrej uszczelce, słyszałem że wymieniając uszczelkę głowicy wymienia się jeszcze inne uszczelki (przy okazji) i jakie są to uszczelki i gdzie je można kupić oraz proszę o ceny (lub linki)

2. Widziałem ostatnio w kolektorze olej co wskazuje na turbinę będę kupował używkę po regeneracji koszt do 1200 zł we wro ale mam pytanie gdzie można dostać uszczelki kolektora ssacego, ponieważ je też będę wymieniał

Oraz pytanko czy w związku z tymi czynnościami trzeba coś jeszcze zrobić ? nie znam się na tym więc pytam bo czytałem gdzieś o "planowaniu głowicy" czy może co innego warto jeszcze przy okazji tych napraw wymienic ? doradźcie

ps. powiedzcie mi ile będzie kosztowała taka wymiana w warsztacie (polećcie jakiś) ewentualnie czy ktoś z forumowiczów z wro bądź okolic zna się na tym i pomógłby mi to zrobić lub dał jakieś wskazówki co muszę "odkręcić" i w jakiej kolejności by zrobić to samemu

ps. kolektor już ściągałem dałem rade :) może teraz czas na głowicę ?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 20:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
proponuje napisac do naszego kolegi STONS1 on ma sklep z częsciami do bemek napewno Ci doradzi oprócz uszczelki pod głowica musisz wymenic uszczelke pod pokrywa rozrządu , oraz pod kolektorami , głowice pasowało by splanowac ale minimalnie aby wyeliminowac ryzyko krzywizn , demontaż głowicy sobie odpuśc , musisz rozgrzebac rozrząd a to niejest takie proste zle załozysz cokolwiek i silnik pujdzie sie jeb....... daj to lepiej fachowcom mam znajomego we wrocławiu on zna kilka dobrych warsztatów moge nawiązac z nim kontakt jak chcesz , olej w kolektorze to naturalne zjawisko w silniku m51 (turbina zasysa opary oraz olej i pompuje go do kolektora ) zdemontuj cały układ dolotowy tak zeby widziec łopatki wirnika turbiny , jezeli łopatki delikatnie kąpia sie w oleju i nadodatek olej ubywa z silnika to turbosprezarka jest do wymiany

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: WrocÂław
Jeśli byłbyś tak uprzejmy nawiąż kontakt ze znajomym będę bardzo wdzięczny co prawda mam szwagra mechanika ale wiesz jak to jest się prosić ... wolałbym sam :) ale tak jak mówisz coś źle zrobie i kaplica dlatego wolę zapłacić i mieć z głowy takie sprawy nie cierpią zwłoki...

w sumie nie muszę nawet chyba demontować układu dolotowego bo olej ubywa z silnika i to około 0,2L/1000km bo ostatnio zrobiłem 5 tys km i musialem dolać 1L oleju by stan był na połowe bagnetu więc turbo napewno do wymiany poza tym widzę w lusterku po spalinach że jak troszkę dynamiczniej ruszę widać taki szaroczarny dymek z tyłu więc na 100% turbina (moge się mylić)

ok więc napewno do roboty jest to:
- Uszczelka głowicy
- Uszczelka pokrywy rozrządu
- Uszczelki pod kolektorami (jak się domyślam ssący i dolotowy tak? )
- planowanie głowicy

Orientujesz się może ile bedzie to kosztować ?
znalazłem uszczelke głowicy za 150 zł ale nic nie wiem o tej firmie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 19:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
info masz na PRV

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL