BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 22:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] demontaz kierownicy z poduszka
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 17:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
witam, chcialbym sie was zapytac jak zdemontowac kierownice z airbagiem 93 rok, jest to taka zwykla brzydka kiera z airbagiem z czarnym logo BMW, bylem dzis na zbieznosci i ustawili mi idealnie ale kierownica stoi krzywo, chcialbym to wyprostowac ... jak to zrobic ??

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2009, 16:51 przez marcellchen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 17:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
odkrecasz dwie sruby od tylu kierownicy i gotowe postaraj sie nie rozlaczac poduszki a jesli chcesz to zrobic to nie wlanczaj zaplonu,albo rozlacz akumulator zeby niw bylo potem bledu ,poduszki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 18:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
totii_1st, ok jutro bede robil !!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 18:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
nie pamietam, ale sruby tam sa na imbusa,albo torx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: demontaz kierownicy z poduszka
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 18:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
marcellchen napisał(a):
witam, chcialbym sie was zapytac jak zdemontowac kierownice z airbagiem 93 rok, jest to taka zwykla brzydka kiera z airbagiem z czarnym logo BMW, bylem dzis na zbierznosci i ustawili mi idealnie ale kierownica stoi krzywo, chcialbym to wyprostowac ... jak to zrobic ??

trochę dziwna sprawa gdyby ustawili idealnie to kierownica musi stać prosto
przecież przy zbieżności ustawia się kierownicę na wprost i reguluje końcówkami drązków
według mnie to oni powinni poprawić a nie Ty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 20:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Mi też ustawili troszkę krzywo, ale, że niedługo będę wymieniał magiel i amory, to olałem to, ale w innym wypadku bym wrócił na poprawkę. Im się czasami nie chce zwyczajnie kręcić jak są zapieczone gwinty.

A co do zdejmowania kiery.

Ja ostatnio zmieniałem sobie na trójramienną, obie z poduszkami.
Tak pokrótce po kolei.
1. Odłączyłem akumulator.
2. Odkręciłem dwa torxy, które są z tyłu kierownicy, wtedy mi poducha wyszła odłączyłem kabelek od klaksonu i wtyczkę od poduchy(może ciężko wychodzić, podważ dwoma śrubokrętami po bokach), poducha wolna, odkładamy na bok.
3. Teraz bierzemy klucz do kół, gdyż pasuje albo inną nasadową 17 i normalnie odkręcamy śrubę na której trzyma się kiera. Ja miałem bardzo mocno przykręconą tą śrubę, druga osoba trzymała kierę, a ja kręciłem i się udało. Wydaje mi się, że lepiej nie blokować kierownicy poprzez tą blokadę po przekręceniu kluczyka w pozycje, w której wychodzi, bo można ją złamać i będzie kicha. Tak mi się wydaje.
4. Przestawiamy kierownicę na wieloklinie.
5. Montujemy w odwrotnej kolejności uważając, żeby nie poprzycinać przewodów od poduchy jak się ją będzie już wkładało.

To chyba wszystko.

Przy moim minimalnie złym ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost przestawienie na wieloklinie skutkowało tym, że była skrzywioną w drugą stronę i to bardziej. Wszystko zależy od tego o ile masz stopni źle ustawioną kierownicę, bo na wieloklinie regulacja tego jak fajera jest usytuowana nie jest płynna tylko stopniowa, tyle ile masz ząbków tyle masz możliwości i między każda możliwością jest taka sama różnica w stopniach, niestety nie wiem jaka, (wystarczy podzielić 360 stopni przez ilość ząbków i wyjdzie kąt o jaki możemy regulować), a co za tym wszystkim idzie musiałbyś mieć prawie idealnie kąt regulacji na wieloklinie zgrany z tym kątem, o który teraz masz źle ustawioną kierownicę.

Trochę zagmatwałem, ale mam nadzieję, że pomogłem. ;)

Pozdrawiam. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2009, 00:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
geometria do poprawki kiera ma byc idealnie prosto. chyba ze to robil pan Henio bez przyrzadow tylko mial lasery w oczach :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2009, 11:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
wlasnie juz sam nie wiem ..... czy przestawiac ta kierownice czy jechac to stacji obslugi, bo zbieznosc mi ustawial naprawde dobry mechanik tylko ze nie na tak nowych urzadzeniach, tylko na takich (chyba sie to tak nazywa)projektorach, ale kierownica stoi serio niezle bokiem ... auto nie bite, nie wiem co zrobic ... jeszcze wspomne ze on ustawial zbieznosc tylko na przodzie wzgledem tylu - wymiana drazka lewego - zalozyl takie smieszne urzadzenia na kola ... mowil ze jakby to byly alusy to by nie zalozyl tego ... sprawdzal cos tam w ksiazce swojej, a potem naprowadzal takie strzalki na znaczki na stanowisku ... taka w sumie przestarzala metoda ... nie wiem co mam zrobic ... ehhh

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2009, 16:52 przez marcellchen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2009, 14:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego podjedż na stację gdzie ustawiają profesjonalnie na komputer bo ta metoda jest dobra ale strasznie przestarzała równie dobrze można ustawiać na sznurek
ciekawe też jakie dane znalazł ten gość w mądrej księdze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 15:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
witam !! kieronica stoi idealnie prosto !! pojechalem do serwisu na maszyne laserowa hunter dsp 600, Pan zamotnowal wynalazki na kolka i zaczal pomiar - okazalo sie ze kola w ogole nie maja zbieznosci !! zablokowal pedal hamulca potem kierownice ustawil na wprost i poprosil bym zobaczyl czy dla mnie takie ustawienie kierownicy odpowiada, rzucilem okiem, bylo idealnie, zrobil krotki test maszyny i pojawily sie wyniki, fatalne wyniki - czerwono ze oj pozal sie Boze, skoczyl w kanal i pokrecil doslownie pare chwil i na monitorze pojawily sie idealne wartosci podswietlone na zielono ... kierownica stoi idealnie prosto !! i znowu radosc z jazdy !! i znowu mnie moja dziewczynka nie zawiodla !!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL