BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] temperatura silnika rośnie za wolno
PostNapisane: 11 lutego 2009, 02:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
niestety zimą mój samochodzik prawie nie grzeje. temperatura silnika rośnie baaaardz wolno. Przy minusowej temp na dworze nie dojdzie do pionu nawet po pokonaniu 30 km!! dopiero po 30 km jak dojezdzam do miasta i jest korek to tam dochodzi. Ogrzewanie oczywiscie cienko dziala, po paru ładnych km zaczyna grzac. silnik to m43. Musze wybrac sie na sprawdzenie termostatow? Mysle tez ze chyba visco na bimetalu sie zlepilo i ciagle chodzi. Jesli natomiast wbije sie na autostrade (oczywiscie w niemczech) to przy predkosci rzedu 180 km/h jest ok, jednak jak wcisne gaz do oporu to przy predkosci 200-210 km/h po chwili sie gotuje, zdarzylo mi sie ze juz wystrzelila woda... samochod w sumie ma 15 lat wiec moze temu wystrzeliwuje przy ostrym przegonieniu. Rozchodzi sie o tą temp bo sekwencje chce montować i musi wskaznik od temp wstawac szybko do pionu. Termostaty jakis czas temu sprawdzalem niby byly ok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 07:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
a co chcesz sprawdzać ?????? jest jeden termostat i go wymien na nowy no chyba że przyjedzie do mechanika dasz mu 50 zł za diagnoze którą masz gotową weź wymień termostat wiskoza zlepiona nie ma nic wspólnego z termostatem bo to termostat otwiera pełny obieg czyli łącznie z chłodnicą a jak jest otwarty cały czas pełny obieg to nie złapie temperatury a jak jedziesz autostradą to znowy weź pod uwage że w końcu się zagrzejie bo zrobi to ciśnienie a dlaczego ci gotuje przy prędkościach powyżej 210 myśle że na dłuższą drogę i pełne obroty to tak bedzie się działo lub masz za mało płynu ale wymień termostat przy okzaji sprawdź visco i odpowietrz dobrze układ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 18:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
powyzej 210 nie jedzie, 200-210 km.h to jego vmax i po chwili takiej jazdy sie gotuje...

bylem kiedys u mechanika i mowil mi ze jakies 3 termostaty sprawdzal i byly ok, ale powiedzcie mi ile w koncu to ma termostatow? jeden czy koles nie wiedzial co robi i sciemnil ze sprawdzil 3 termostaty......

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 18:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego zacznij od odpowietrzenia układu. Zobaczysz czy jest poprawa.
Najprościej sprawdzić działanie termostatu:
-odkręcasz korek w chłodnicy
- dodajesz gazu i patrzysz czy do zbiorniczka leci płyn od termostatu.
Sprawdź także czy węże od termostatu są ciepłe, czy górny i dolny jest ciepły,jeśli tak pozostaje wiskoza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
uklad jest dobrze odpowietrzony, termostat na 99 % zepsuty, rura od powrotu wody z obiegu nagrzewa sie stopniowo bardzo wolno co swiadczy o tym ze przez uklad kraży nonstop woda... Wymiana termostatu. Niestety nie wiem nawet gdzie on jest, szukalem szukalem i nic nie wymyslilem, bede musial oddac komus samochod do zrobienia.... chodz wymiana widzialem jest łatwa. Wisko chyba tez sie zespawalo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Proszę kolego :
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/51 ... l-11_1393/
A termostat masz pod nr 5. Łatwa wymiana, naprawdę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: kielce
kolego lepiej szybko go wymien .bo jazda na zimnym motorze bardzo zle wplywa na jego zywotnosc :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 20:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
mam ksiazeczke naprawiam sam bmw itd, jest wszystko wytlumaczone ale nie jest dokladnie pokazane w ktorym miejscu jest ten termo i znalesc nie moglem. No zalezy mi zeby ten samochodzik jezdzil bo jako studenta nie stac mnie na nic innego. Ogrom pracy w ten samochod wlozylem i ogrom jeszcze mnie czeka, najgorzej jest z pukaniem w zawieszeniu hehe zwalczyc tego nie idzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Proszę kolego :
http://bmwfans.info/origi...11/ill-11_1393/
A termostat masz pod nr 5. Łatwa wymiana, naprawdę.
Kolego zobacz tu i masz czarno na białym.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
mozesz wstawic jeszcze raz link'a? bo nie dziala? to uklad od małego m43?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 20:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/51 ... l-11_1393/
Proszę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
wiec termostat jest na bank zepsuty, rowniez na zimnym silniku widac w zbiorniczku wyrownawczym, ze przelewa sie plyn wiec jest nonstop otwarty. Visco na gaz nie reaguje tzn chodzi caly czas tym samym tempem wiec bardzo mozliwe ze przy tych duzych predkosciach po prostu sie nie zasprzegla i wiatrak caly czas powoli chodzi, wiec to jakos bede musial sprawdzic. Nie moglem znalesc termostatu bo w mojej ksiazeczce byl typ termo do m20 i m30... Jutro pojade spytac do sklepu jakiej firmy maja termostaty, jakiej najlepiej wziasc jesli bedzie wybor? na allegro widzialem FEBI ale mozliwe ze nie bedzie takiego w sklepie. Sam chyba tego nie wymienie bo zwyklym kluczem tego nie odkrece, srobki sa troche pochowane, a nie mam nic narzedzi procz prymitywnych podstawowych.Przemas137, dzieki za pomoc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 23:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Nie ma za co ,polecam Febi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL