BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Łańcuch rozrządu. Wymieniać?
PostNapisane: 7 lipca 2008, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: gdynia
Nie jestem zbyt dobry, jesli chodzi o silniki. Mam BMW e30 1.8is, wiem , ze montowany był tam łańcuch rozrządu. Z tego co wiem, ta częśc nie ulega zerwaniu jak to bywa z paskami rozrządu. Czy jednak mimo wszystko powinno się to wymieniać? Jak tak, to kiedy? Jak poznac, ze dzieje sie cos niedobrego? W moim aucie jest przebieg 185 tys, zakladam ze to oryginalny przebieg. Czy po takim przebiegu nalezy wyniemiac łancuch, albo napinacz?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Łańcuch rozrządu. Wymieniać?
PostNapisane: 7 lipca 2008, 19:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
nidhogg napisał(a):
Nie jestem zbyt dobry, jesli chodzi o silniki. Mam BMW e30 1.8is, wiem , ze montowany był tam łańcuch rozrządu. Z tego co wiem, ta częśc nie ulega zerwaniu jak to bywa z paskami rozrządu. Czy jednak mimo wszystko powinno się to wymieniać? Jak tak, to kiedy? Jak poznac, ze dzieje sie cos niedobrego? W moim aucie jest przebieg 185 tys, zakladam ze to oryginalny przebieg. Czy po takim przebiegu nalezy wyniemiac łancuch, albo napinacz?

Pozdrawiam


Owszem łańcuch może się zerwac ale zdarza się to nie porównywalnie rzadziej niż w przypadku paska. Jeżeli przebieg masz oryginalny to niemasz się czym przejmowac... Zużyty łańcuch w IS można łatwo rozponac bo silnik zaczyna wydawac charakterystyczny dźwięk, podjedź do mechnika który zajmuje się BMW i ci to sprawdzi, wymiana niestety do tanich nie należy bo to coś około 1,2-1.6 tyś.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2008, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: gdynia
Słyszę jakiś szmer/szum . ale to chyba normalne ze silnik troche hałasujem tym bardziej 16 zaworowy. Jakies nadmiernego hałasu nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 13:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Limanowa
Koledzy pomozcie niedawno kupilem iS-a i zaczyna mi sie strasznie tluc ten silnik niewiem czy to moze jest przez lancuch czy moze przez cos innego nie mialem nigdy tego silnika wiec jestem zielony jesli lancuch to czy moge jezdzic czy sie cos nie stanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 17:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
u mnie się nic w sumie nie tukło.... był tylko okropny metaliczny zgrzyt, gdy auto schodziło z obrótów. Na niskich, już nic nie było slychac.
Kółka żebate na wałkach miałem tak starte, że zęby były ostre jak żyletki. WYmienilem komplet czyli łancuch, kolka na walkach, kolka napinajace, wszystkie slizgi, napinacz, uszczelka , w sumie z robotą: 1750 zl
Auto jest troche cichsze, nic już tak nie zgrzyta, ale biorać po d uwagę, że ten hałas nie miałby prawdopodobnie innych gorszych następstw, to dzisiaj bym yego nie robił. To jednak kupa kasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 18:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Limanowa
Ale zobaczyc nie zaszkodzi wole byc pewny juz sie umowilem z mechanikiem i zobaczymy co sie tam dzieje z tego co mi mowil to ze najprawdopodobniej napinacz siadl i jesli kolka beda dobre to wymieni sam napinacz i zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 18:38 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Cabrio, swoją drogą to masz chyba jakiegoś swapa, co? Bo cabrio w IS nie wychodziły :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 18:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Chyba że masz amerykańską wersję....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
Koledzy z tego co ja wiem to łańcuszków rozrządu sie nie wymienia. Napinacze owszem ale łańcuch (ma dożywotnią gwarancje w BMW - TAK powiedział mi mechanik w serwisie BMW a np. w Mercedesach słyszałem jest gwarancja na 1 000 000km) i tak jak kolega wcześniej napisał zerwanie łańcuszka jest nieporównywalnie żadsze niż zerwanie paska, OK to napewno mogę się z tym zgodzić ale nie dokońca ponieważ ZERWANIE łańcuszka jest praktycznie niemożliwe. Te łańcuszki są kilka razy mocniejsze niż tego wymaga silnik, i nie starzeją sie tak jak gumowe paski czyli -wszytsko mówi samo za siebie że dożywotnio nie trzeba ich wymieniać. Chyba że ktoś tuninguje silnik w sposób który zwiększa moc radykalnie w stosunku do mocy znamionowej samochodu.

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
mbill napisał(a):
Koledzy z tego co ja wiem to łańcuszków rozrządu sie nie wymienia. . Te łańcuszki są kilka razy mocniejsze niż tego wymaga silnik


sa mocniejsze niz tego wymaga silnik? nie powiedzialbym.. olej w skrzyni manualnej tez jest wlewany dozywotnio a jednak wiekszosc osob go wymienia

mbill napisał(a):
ZERWANIE łańcuszka jest praktycznie niemożliwe


praktycznie niemozliwe nie znaczy niemozliwe.. jak lancuch wyraznie slychac to lepiej go wymienic niz pozniej zalowac

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 23:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Saab np. przewiduje wymianę łańcucha.
Poza tym, łańcuch nie musi się zerwać, może przeskoczyć. Jakie konsekwencje dla rozrządu - wiadomo... Różne.
Może nie trzeba wymieniać od razu łańcucha, ale np. ślizgi, ewentualnie jakieś elementy napinające...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 00:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
kolego aily

sa mocniejsze niz tego wymaga silnik? nie powiedzialbym.. olej w skrzyni manualnej tez jest wlewany dozywotnio a jednak wiekszosc osob go wymienia

jak możesz porównywać olej do łańcucha rozrządu? przecież olej sie starzeje i traci swoje własciwości a jeżeli chodzi o łańcuch to co ma sie nim stać - rozciągnie sie po kilku latach?? I jeden z kolegów napisał że łańcuch może przeskoczyć - przecież nie ma możliwości żeby łańcuch przeskoczył. Jeżeli smarowanie jest OK napinacze działają prawidłowo to nie ma możliwości że łańcuch sie zużywał i już tym bardziej przeskoczył. Przecież po to są napinacze żeby łańcuch był napięty wiec jak bym miał przeskoczyć to musiałby sie wydłużyć o kilka ładnych milimetrów, a to jest już niemożliwe. Pęknięcia łańcuchów zdarzają się tylko jeżeli jest jakaś wada fabryczna - a nie oszukujmy sie części BMW raczej nie należą do tych z niższej półki wiec o to sie nie bójmy.

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 00:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
sa mocniejsze niz tego wymaga silnik? nie powiedzialbym.. olej w skrzyni manualnej tez jest wlewany dozywotnio a jednak wiekszosc osob go wymienia

wypowiedz kolegi AILY

napisałeś większośc osób go wymienia

Ale robią to przy okazji gdy mają mało oleju w skrzyni i trzeba dolać, albo gdy robione jest uszczelnienie wodzika zmiany biegów, a że olej jest tani to wiec co za problem go wymienić. A specjaliści mówią: olej jest dożywotni to tak jest, wiec nie sugerujmy sie czynami osób które robią inaczej, MECHANICY BMW mówią że łańcuszek jest dożywotni to tak jest - nie starajmy sie być mądrzejsi od nich. Poza tym wróćmy do tego nieszczesnego oleju w skrzyni co według Ciebie powinno sie wymieniać a NIBY jest dożywotni, to samo jest z olejem w mechaniźmie różnicowym, i terraz powiedz mi czy ludzie też go wymieniają? Nie bo przez cały żywot samochodu nie ma sensu tam zaglądać ale jeżeli byłaby potrzeba rozebrania mechanizmu to zapewne olej ten byłby wymieniony. Wiec może troche sprostuje że łańcuszek jest dożywotni jeżeli smarowanie, napinacze i cały układ pracują poprawnie. Oczywiście RACJĄ jest to że jeżeli zaczyna głośno pracować to trzeba się tym zająć, ale napewno nie jest to wina samego łańcuszka tylko jakiejś części która pracuje razem z łańcuszkiem. No i jeżeli dojdzie do sytuacji gdzie łańcuszek zostanie zniszczony (bo np napinacz był rozwalony i łancuch miał luzy) to trzeba go wymienić - ale GENERALNIE ŁANCUCH ROZRZĄDU JEST CZĘŚCIĄ O DOŻYWOTNIEJ GWARANCJI

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 01:37 
mbill, kolego, piszesz takie bzdury, że szkoda klawiatury na komentowanie tego :wstyd: poczytaj trochę o napędach rozrządu, przekładniach, olejach i wtedy się wypowiadaj na forum, bo jakiś laik to przeczyta i będzie uważał, że jest tak jak piszesz :mur:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 08:05 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
mbill napisał(a):
GENERALNIE ŁANCUCH ROZRZĄDU JEST CZĘŚCIĄ O DOŻYWOTNIEJ GWARANCJI

Pomyłka jakaś.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 08:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A to ciekawostka z tym łańcuchem. Gdzie jest zapis o dożywotniej gwarancji? Ja miałem kiedyś E34 92r. w Automacie. Kupiona z niemiec przebieg 130tys km miala wtedy 9-10 lat. Piękne auto z książką serwisową, igiełka. I co?? Jajco. Łańcuszek pękł... 14 zaworów poszło na spacer a 2 tysie poszły do domu.

Były to 520i M50B20 z vanosem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 16:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Limanowa
Cabrio, swoją drogą to masz chyba jakiegoś swapa, co? Bo cabrio w IS nie wychodziły
wiem ze nie wychodzily ale taka ja z Belgii przywiozlem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 17:25 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Cabrio napisał(a):
Cabrio, swoją drogą to masz chyba jakiegoś swapa, co? Bo cabrio w IS nie wychodziły
wiem ze nie wychodzily ale taka ja z Belgii przywiozlem

Doczytałem - wychodziły, tak jak pisał kolega Orso, e30 cabrio z silnikiem m42 szły do USA.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL