BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] I co teraz zrobić ???
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25TU
Ostatnio wymieniali mi płyn, termostat i visco i palant który odpowietrzał bunie za mocno dokręcił odpowietrznik i pękł ten gwint w środku (nie zerwał gwintu tylko pękła ta tulejka plastikowa z gwintem) i pomału ale sukcesywnie wywala płyn!!! i teraz pytanie co zrobić???


Czy trzeba wymienić całą chłodnice czy tylko zbiorniczek wyrównawczy ???

_________________
Zawsze możesz mi wyjechać, mój zestaw waży 40t a ja mam nogi tam gdzie ty głowę :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
witam wiem że jest możliwość kupienia samego zbiorniczka wyrównawczego jeśli dobrze Cię zrozumiałem i to w tym miejscu urwano Ci gwint jeśli Twoja chłodnica jest sprawna kup tylko zbiorniczek i zwróć uwagę na gumy przy tym zbiorniczku później mogą cieknąć jeśli są już sparciałe kup nowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: chyba będzie ujnia
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25TU
teraz tak kukłem na : http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-17_0099/

i z tego co tu widzę to chyba trzeba będzie wymienić całą chłodnicę ale pewny nie jestem. Proszę o jakąś fachową podpowiedź!!!

_________________
Zawsze możesz mi wyjechać, mój zestaw waży 40t a ja mam nogi tam gdzie ty głowę :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Zbiorniczek wyrównawczy jest części zespoloną z chłodnicą. Więc niema szan na wymianę samego zbiornika. Jedyne co Cię czeka to tylko wymiana na inną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
u mnie wygląda to troszkę inaczej na twoim miejscu zdjął bym plastik maskujący (ten z góry) i zobaczył w którym miejscu wkręcony jest odpowietrznik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, 01:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
Jeżeli sie nie mylę to pękła (urawała) Ci ta śrubka od odpowietrznika :?: :niepewny:
czy w zbiorniczku wyrównawczym Ci pękło :?:

Jak w zbiorniczku, to raczej wymiana :/

teoretycznie to sie składa z chłodnicy alu + zbiorniczek, ale wątpię żeby udało Ci sie to wymienić tak żeby później nie ciekło :(

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: może i żle zrobiłem ale
PostNapisane: 1 lutego 2008, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25TU
sytuacja była pod bramkowa więc użyłem silikonu odkręciłem odpowietrznik posmarowałem tą plastykową śrubkę silikonem no i przestało ciec.

Na pewno zaraz się znajdzie ktoś kto to skompromituje ale tak jak napisałem była akcja typu bombel i trzeba było sobie radzić, chłodnicę i tak wymienię - widziałem na allegro po 250 nówki.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi

_________________
Zawsze możesz mi wyjechać, mój zestaw waży 40t a ja mam nogi tam gdzie ty głowę :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 18:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
a nielepiej troszeczke powiekszyc otwór i nagwintowac to na wiekszy numer ? i wiekszą srube wkręcic ? moze wszystko da sie uratowac

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 01:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam , mam ten sam problem i kompletnie niewiem co mam zrobić myślałem owinąć ten gwint taką tasiemką co się stosuje do rur hydraulicznych ale to chyba jest jednorazowe a przeciez odpowietrzyc trzeba( kilka razy odkrecac) kurde boje sie ze czeka mnie wymiana chłodnicy :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Nic prostrzego tylko tak
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 13:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Miałem to u siebie i po naprawie działa już 2 lata i jest ok.

Najpierw wyciągamy chłodnicę z auta - będzie dużo łatwiej

Następnie odkręcamy górną pokrywę (ten plastik)

http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-17_0099/ nr. 5

Mając dostęp do tulejki czyścimy ją papierem ściernym, lekką rozpuszczalnikiem nitro (inne są tłuste) z zewnątrz, odchylamy lekko pękniecie mały śrubokręcikiem i samo pęknięcie też czyścimy.

Aby skleić całość i żeby więcej nie pękło musimy zastosować jakąś obejmę, opaska nic nie da więc kombinujemy kawałek miedzianej rurki stosowanej do instalacji grzewczych w domach.

Jest ona lekko mniejsza średnicą niż sama tulejka więc trzeba ją lekko powiększyć.
W tym celu trzeba ją rozbić (powiększyć ) na jakimś stożku nabijając ją na niego.

Gdy już będzie wchodzić na tulejkę plastikową (grunt aby była ciasno spasowana) przechodzimy do klejenia.

Rozchylamy lekko pękniecie i nakładamy klej w pęknięcie szpilką, igłą lub drucikiem (bez znaczenia aby cienkie) nie za dużo aby się nie dostało do środka (na gwint)

Z zewnątrz dajemy solidnie kleju i nabijamy tulejkę miedzianą na plastikową.

Polecam klej epoksydowy dwuskładnikowy Distal lub inny jaki kto ma, ja użyłem distalu.

Całość musi dobrze przeschnąć minimum 24h zalecane 48.

Całość składamy, wrzucamy do autka, zalewamy płynem, odpowietrzamy i cieszymy się zaoszczędzonymi pieniążkami.

Mam nadzieje że to wam pomoże.

Nie mam fotek bo robiłem to 2 lata temu mogę zrobić fotkę jak to wygląda już po zainstalowaniu.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL