BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] problem z kablami zapłonowymi
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Witam, mam problem z kablami zapłonowymi, otóż przeskakuje mi iskra do 3k obrotów i później już gładko się wkręca.

Zdiagnozowałem problem i wyszło na kable zapłonowe - do wymiany. Mam zakupione nowe świece NGK BKR 6 EK No.20. Świece są dedykowane do e30 1.8i M40B18 więc pasują do tego modelu.

Pojechałem dzisiaj na złom i znalazłem e30 też 1.8 (ale nie jestem pewien czy m10b13 czy m40b18) i wyciągnałem kable zapłonowe od kopułki na świece.

Przyjechałem szczęśliwy do domu, że udało mi się za 30 zł kupić oryginalne kable zapłonowe firmy BREMI, ale czar prysł jak tylko zrobiłem przymiarke do świec.

Otóż moje świece mają o góry taki jakby kapturek którego się nie da odkręcić, a te kable są jakby na tą końcówke gwintowaną :(

Co teraz zrobić ? Kupić 4 świece z gwintowaną końcówką czy kupić kable Sentech 8088 (skad pewność, że tam też będzie na pełną końcówkę ,a nie gwintowaną).

Przepraszam za chaotycznie napisanego posta. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 14:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
neok05 napisał(a):
skad pewność, że tam też będzie na pełną końcówkę ,a nie gwintowaną

Teraz to już chyba świece są tylko z kapturkami, które czasami można odkręcić, lecz nie zawsze.
Ale myślę, że jak dokupisz przewody do silnika M40 a nie M10 jak kupiłeś teraz, to będzie oki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
El-Tomaso napisał(a):
neok05 napisał(a):
skad pewność, że tam też będzie na pełną końcówkę ,a nie gwintowaną

Teraz to już chyba świece są tylko z kapturkami, które czasami można odkręcić, lecz nie zawsze.
Ale myślę, że jak dokupisz przewody do silnika M40 a nie M10 jak kupiłeś teraz, to będzie oki.


No tak wiem , ze powinenem kupic do m40 na kapturek, ale zaplacilem za nie 30 zł i wygladaja super i sa napewno lepsze niz te podrobki Sencheza. Tylko jaką świece kupić z odkręcanym kapturkiem zeby to pasowalo ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 15:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
A próbowałeś czymś poza palcami odkręcić te kapturki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
El-Tomaso napisał(a):
A próbowałeś czymś poza palcami odkręcić te kapturki?

Tak, uwaliłem jedna swiece przez przypadek, bo nie wiedzialem ze sa nieodkrecalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 16:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ngk nie odkrecalne? nie wierze...
ja w swooch boschach bylem nawet reklamowac a facet na moich oczach je odkrecil i musial niezle ze mnie lac :P
sprawdz kombinerkami.
a co do tego jaki tam byl silnik:
http://img231.imageshack.us/img231/8564/dsc00136is7.jpg m10b18
http://delectationis.ovh.org/m40/2.jpg m40b18

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL