BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Szarpanie podczas jazdy 50-80 km\h
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 14:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 261
Lokalizacja: BP
Moje BMW: 2xe34 & e46
W moim 318i gdy jade w przedziale predkosci od okolo 50 do 80 co jakis czas wystepuje szarpanie jakby cos blokowalo mechanizm. Mechanizm byl sprawdzany przez mechanikow, lozyska wymienione, tuleje na wahaczach tez. Czy to moze byc wina skrzyni biegow??? Czy czegos innego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 17:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
A czy dzieje się to na każdym biegu, czy tylko np. na jednym?

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 17:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
Mozesz dokladniej opisac problem?Z twoje postu raczej ciezko wywnioskowac w jakich okolicznosciach to szarpanie wystepuje.
Podczas przyspieszania?
O jaki "mechanizm" Ci chodzi? :zdziwko:
Filtry powietrza i benzyny wymieniles?
Skrzynia raczej odpada


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Pomorskie
Witam.ja mialem podobny problem.Wymienilem łape wału napedowego(lub samo lozysko) i po problemie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 21:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Może krzyżak na wale.
Ale napisz coś jeszcze o biegach. Na którym biegu się to dzieje, czy na wszystkich, czy tylko na jednym i jeśli tak to jakie masz obroty silnika w tym czasie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 09:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
tez mi sie wydaje ze to moga byc luzy na krzyzaku walu napedowego, szczegolnie jesli szarpanie wystepuje podczas przyspieszania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 11:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
czy to jest jedno szarpnięcie np przy zmianie obciążenia(hamowenie silnikiem-przyśpieszanie) czy szarpie kilka razy w ciągu?? :zdziwko:
czy wydobywa się jakieś stukanie o tunel wału??
Fishu napisz szczegóły

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2007, 11:50 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 14:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 261
Lokalizacja: BP
Moje BMW: 2xe34 & e46
Szarpniecia wystepuja glownie na 3 i 4 czasem na 5 przy okolo 2000tys. obr. przy zwalnianiu, jest to jedno szarpniecie co jakis czas, zero stukania. Filtra benzyny nie zmienialem, jezdze tylko na polskiej 98u.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 07:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
jeżeli ty nie potrafisz zlokalizować sam podczas jazdy co może być przyczyną to tymbardziej na odległość jest to ciężkie do stwierdzenia :zdziwko: ,bo wg twojego opisu problemu; mi to śmierdzi nadmiernymi luzami w układzie napędowym(przegub-przegub-dyfer-wieloklin wału-krzyżak-skrzynia ewentualnie przegub elastyczny wału) które sumując się np. przy ściągnięciu nogi z gazu na niskim biegu powodują szarpnięcie,stuknięcie.
ruwnie dobrze twój opis może odpowiadać np niedoborowi paliwa ewentualnie wypadanie z cyklu czasami kturegoś cylindra. :niepewny:
równie dobrze może to być naprzykład skutkiem zerwanej poduszki dyfra ,wtedy lużno wiszący dyfer uderza o spód bagażnika, lub poduszki tylnej belki wtedy też może szarpnąć przy zmianie obciążenia... gdybać można bez końca
musisz się zdać na własną intuicję
ogulnie rzecz biorąc ... musiałbyś nam to dokładnie przekazać ....telepatycznie :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 12:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 261
Lokalizacja: BP
Moje BMW: 2xe34 & e46
DZIEX ALL !!! Jutro biore sie za przegląd walu :hurra:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 23:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
witam, ja mam podobny problem w e28 ,iz mialem mala stluczke po naprawie auta okazalo sie ze podpora walu byla naderwana i w koitkim czasie po tej stluczce ta podpora poprostu sie zerwala. wymienilem podpore nanowa tzn( regenerowana)! i przy 60/80 km/h strasznie bije wal! staralem sie go zlozyc tak jak go zdielem ale nic. nieawno byl u mechanika i mechanior zlozyl go niby tak jak powinien byz zlozony wal! ale to nic nie dalo. nadal bije! :( co moze byc jeszcze przyczyna? albo jak sprawdzic wal?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 23:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
w mojej byłej e28 wał mnie też niezle ćwiczył.
wał napędowy jest wyważony na maszynie w całosci.
przy wymianie podpory niema innego wyjścia jak to że trzeba go rozpołowić, należy jednak pamiętać żeby przed rozebraniem zaznaczyć dokładnie np.markerem obie połowy wału żeby go pużniej prawidłowo poskładać.
Bicie może być spowodowane nawet przeskoczeniem przy składaniu o jeden rowek na wieloklinie.
Może to być również spowodowane niewielkim luzem na którymś krzyżaku .
Moje problemy z wałem skończyły się dopiero gdy dałem do wyważenia, jednak okazało się że mam do wymiany jeden krzyżak.
w sumie kosztowało mnie to 300zł; 120 wyważenie każej części osobno, 180 wymiana krzyżaka.
i oczywiście należy pamiętać przy składaniu wału po wyważeniu o zwruceniu uwagi na ustawienie krzyżaków wzglendem siebie, ale ten twój mechanior pewnie będzie wiedział o co chodzi

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 12:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
no racja, gdy sciagalem wal to zaznaczylem sobie. ale nie pamietam czy go dobrze zlozylem bo mnie strasznie zdenerwowal i mialem go dosc! bo robilem to nie sciagajac wydechu i bylo ciasno. a ten mechanik poskladal go tak jak powinien byc wal zlozony? :znudzony: ale wydaje mi sie ze bije jeszcze mocniej? a to strasznie denerwuje bo zaczyna pomalu wszystko drrzec! wytrzensie mi caly samochod :( bende dzialal ,a jak to nic nieda to do wywazenia oddam :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 13:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
jeśli przed rozbiórką wału nie było wibracji, a były tylko takie klasyczne dla zerwanej gumy podpory uderzenia przy niskichobrotach to złuż go tak jak zaznaczyłeć ,ale dokładnie.
Każde przeskoczenie o jeden zombek wieloklina już powoduje destabilizację ciężarów na wale. Może ten mechanik który ci to robił jednak nie jest takim fachowcem jak się mu wydaje
Ato że beż zdjęcia wydechu jest ciasno to racja też miałem :mad: kur..ce przy tej robocie.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
tak wlasnie bende musial to zrobic. ale jak mam sie znow denerwowac przy tym to az mi sie niechce! a ten mechanik to chyba tak jak piszesz ze rewelacyjny to on nie jest. powiedzial ze zrobi to. zostawilismy mu samochod i co ? nic nie zrobil!! musze sie gdzies na podnosnik slupowy wcisnac i sam pogrzebac! :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
na kanale też jest wygodnie. :D
jeśli nie chcesz zrzucać wydechu to przynajmniej pościągaj gumy z zawieszenia wydechu z tyłu auta to wydech trochę obwiśnie

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL