BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 00:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
reserved, co do zdjęcia katalizatora to podobno daje mierne wyniki. Szczeguły można znależć na stronkach jakiegoś tunera Grabowskiego.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 00:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Mcgiver ale np. Dinan ( producent naszego softu ) zaleca pozbycia sie kata.... bo wtedy chip jest w stanie zademonstrowac swoje prawdziwe oblicze :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 00:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
MASZ JAKIEŚ SZCZEGUŁOWE INFO DO TEGO CHIPA??
JAK MASZ TO DAWAJ :super:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 00:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
szegolowe info jest takie jakie znasz.. dodatkowym zaleceniem jest po prostu pozbycie sie kata...
fabryczne oprogramowanie jest przymulone bo jest tworzone wlasnie pod normy, katalizatory i cuda wianki :D... dodam, ze nasz program fabryczny x98 byl takze stosowany w M50b20... i za to srogie baty dla BMW!!! b25 ze sterownikiem 402.. nie rozni sie niczym od normalnie rozwierconego 2.0 z wiekszymi wtryskami :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 01:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
To w takim razie zawsze można za chipować m52b25.
Macie może jakieś informacje na ten temat?
Wzrost mocy, momentu ewentualnie koszty;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 01:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
mozna, jedz do Vtechu.... masz sterownik Siemensa... przyrost z rzedu 15KM bedzie Ci kosztowal w granicach 1000zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 09:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
reserved napisał(a):
a dlaczego niby 323 z kolektorem od 325 ma mniej palic ?

żle mnie zrozumiałeś...będzie więcej palić(aczkolwiek są to minimalne różnice)
reserved napisał(a):
a ja sie zaloze o zgeweczke zywca (24szt):), ze moje 325 (bez vanosa) zachipowane zje z butami to 323 :)
ale to inna spawa....do takiego "testu" powinny oba być w serii....co więcej to samo nawozie....pozatym to że jest szybsze(323 oczywiście) to nie znaczy że robi je jak chce...to są naprawde minimalne różnice...podkreśałem to żeby niedać sie zwieśc że 170 konna wersja jest wolniejsza od 193...

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 12:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
podkreśałem to żeby niedać sie zwieśc że 170 konna wersja jest wolniejsza od 193...


od 193 konnego 328 jest zauważalnie wolniejsza, a ze 192konnym (zdrowym) 325 idzie właściwie identycznie.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 14:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
w 323 moc obniżono żeby nie było takiej dośc dziwnej sytuacji jak przy 325 że ma taką samą moc jak 328(ale osiągi oczywiście nie)...znaczy to jest moje zdanie że to poprostu chwyt marktnigowy...i żeby właściciele 328 mieli świadomśc wyższości....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 14:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
.i żeby właściciele 328 mieli świadomśc wyższości....

ale w 328 jest taki sam kolektor dolotowy (węższe kanały dolotowe) jak w 323 więc też można by uznać że moc "jest obniżona".

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 14:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
jak dla mnie to m50 po prostu juz od niskich obrotow chodzi jak przystalo na 6 cylindrowy silnik BMW (dzwiek :hyhy: ) a m52 nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 14:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
bartus napisał(a):
323 więc też można by uznać że moc "jest obniżona".
na upatrego można by tak stwirdzić...niewiem czy kiedyś wzracałeś uwage na taki fakt że stosunek pojemności do mocy jest zbliżony (inny dla silników r4 i inny dla r6) ale M52B25 i B28 mają mniejszy niż M50 tak właśnie jakby obniżony...
102 1,6 63,8
115 1,8 63,9
150 2 75,0
192 2,5 76,8
170 2,5 68,0
193 2,8 68,9

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 00:02 
reserved napisał(a):
mcgiver :) jestem pewnien, ze m50b25 z podwyzszonym momentem :hyhy: poradzi sobie z m52b25 :]

A ja jestem pewien, że zachipowane m52b25 poradzi sobie z m50b25. To jest silnik nowszej generacji, ma taki sam moment i jest lżejszy. Na dodatek mniej pali. Wybór jest prosty. Na pewnym forum też się spierają, że stare m20 jest lepsze niż m50 :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 12:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
reserved:
Co do wycięcia katalizatora w 325 to przerabiałem to u siebie ostatnio w praktyce przy robieniu swapa (wtedy co pytałem cię o wydech od 328) a dokładnie to kupiłem kompletny wydech 325 w super stanie z wyciętymi katalizatorami i wstawiłem zamiast nich rury. Auto delikatnie mówiąc było za głośne i na pewno nie nadawało sie do normalnej jazdy po mieście. Miałem szczęscie i udało mi się kupić tłumik od wersji 2,5 24V bez katalizatora i sondy lambda i wstawiłem go w miejsce tych rur i teraz jest wszystko ok. Nie jest ani za cicho ani za głośno a jak przyspieszam to sam miód dla ucha. Poza tym mam wrazenie, oczywiscie nie poparte zadnymi cyframi, ze po wstawieniu tego tłumika zamiast prostych rur auto jest bardziej elastyczne w dolnym i srednim zakresie obrotów a góra też się nie pogorszyła.
Natomiast 323 ma inny dzwięk niż 325 bo od katalizatora wydech jest ciągnięty jedną rurą, tak jak w 320.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
nie rozumiem tej akcji? To auto ma dobrze jezdzic czy ma miec napisane 192KM??

Dla mnie wystarcza, ze w M52 przebieg momentu jest lepszy - momentem sie przyspiesza i tyle. Te 20KM wiecej moze i jest widoczne w roznicy na VMax, nic poza tym

_________________
pzdr

t.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 14:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
i tak kazdy wie ze najrozsadniejszym silnikiem w E36 jest M52B28 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL