BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Montaż katalizatora
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
Na początek, chciałbym przywitać się ze wszystkimi forumowiczami, więc ... witam ;)
No a teraz przedstawię mój problem. Zamiast katalizatora mam wstawiony tłumik przelotowy, ale teraz chciałbym dodatkowo wstawić katalizator uniwersalny. Czy można zostawić ten tłumik tak jak jest i zanim wstawić katalizator ? Czy jednak musi być najpierw katalizator a dalej, ewentualnie tłumik przelotowy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Czy można zostawić ten tłumik tak jak jest i zanim wstawić katalizator ? Czy jednak musi być najpierw katalizator a dalej, ewentualnie tłumik przelotowy?


Najpierw katalizator, a dalej, ewentualnie tłumik przelotowy.
Jak będziesz miał tych tłumików za dużo (więcej niż fabrycznie), to odbije się to spadkiem mocy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
W oryginale katalizator połączony jest z tłumikiem, także ilość tłumików się zgadza.
Czy montaż w odwrotnej kolejności może mieć jakieś negatywne skutki ? W zasadzie ten tłumik przelotowy to jak kawałek rury...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
W oryginale katalizator połączony jest z tłumikiem, także ilość tłumików się zgadza.
Czy montaż w odwrotnej kolejności może mieć jakieś negatywne skutki ? W zasadzie ten tłumik przelotowy to jak kawałek rury...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 20:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
w oryginale jest chyba najpierw tłumik wstępny a za nim kat
a więc nic nie powinno się stać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL