BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Brak mocy i duże spalanie w E36 coupe 2.0 vanos
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Mielec
Witam.Mam brak mocy w silniku tak jak by nie palił na wszystkiegary,wogóle sie nie zbiera ,a przy tym pali 25l na setke.Sprawdzałem świece,cewki i przepływke,to to gra.Zaczeło sie to po tym jak przy ok 5tys zmieniłem bieg z 3ki na 4ke i w momecie puszczenia sprzęgła samochód zaczął tak jakby chamować,tak jak bym wrzucił 2ke zamiast 4ki.Po całym tym zajściu silnik szatkuje i nie ma mocy.Nie da sie nim jeżdzić.Prosze o fachową porade.Please!!!!
Głowica?
Uszczelka?
Zawory?

_________________
Dawid Marek


Ostatnio edytowano 9 czerwca 2009, 18:15 przez dmx82, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 19:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego nie jeżdzij autem tylko zajrzyj do rozrządu jeżeli zmieniłeś bieg i silnik wszedł na b.wysokie obroty to mógł przeskoczyć łańcuch rozrządu lub tłoki uderzyły w zawory
trzeba zmierzyć kompresję
ogólnie może być kicha


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Mielec
Właśnie zmierzyłem ciśnienie i na czwartym i piatym cylindrze jest 3bary,ale silnik nie bierze oleju ani nie ma przedmuchów,za to z wydechu czuć bęzyne i troche w niej strzela.Tak wogóle to stało mi sie to w trasie i zrobiłem jeszcze 120km do domu,mam nadzieje że nie powypalało gniazd i oby zawory były całe.Dzięki,w poniedziałek becia jedzie na warsztat.
Mechanik z serwisu Fiata powiedział,że "jeśli tylko uszczelka to będzie koszt około 1700zł"
Znów będą wydatki!!!

_________________
Dawid Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Ile??? za wymianę uszczelki +planowanie + robocizna 1700 zł w jajca ten mechanik się oparzył ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
z tego co mi wiadomo to łańcuchy nie przeskakują

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
AC_SCHNITZER napisał(a):
z tego co mi wiadomo to łańcuchy nie przeskakują
oj Michał przeskakują , mam gdzieś fotkę mojej głowicy wszystkie 12 na wydechu dostało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 22:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Marek WGR napisał(a):
Ile??? za wymianę uszczelki +planowanie + robocizna 1700 zł w jajca ten mechanik się oparzył ?


Ja w ASO za 2.0 M50 Vanos zaplacilem 2250. Z tym ze wymienilem jeszcze uszczelniacze zaworowe (24 sztuki), jakis wezyk, zawor zwrotny i uszczelke pod pokrywa zaworow + podlaczenie do kompa. No i wiadomo nowe sruby, papierowe uszczelki, podkladki itd.
Za sama robocizne wyszlo 1020zl. No, ale to ASO ;)


Ostatnio edytowano 12 czerwca 2009, 08:15 przez Ostmark, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 22:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Rozumiem ale to mechanik z serwisu Fiata więc zakładam że będzie to robione poza serwisem . Za wymianę zaworów 12 sztuk (dałem swoje), uszczelniaczy wszystkich ,docieranie wszystkich zaworów i sprawdzenie na szczelnośc zapłaciłem 400 zł .Uszczelki i śruby nowe + robocizna max 1200 zł .Ale 1700 przesada :wsciekly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 22:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Aha jesli poza serwisem to faktycznie duzo. Pewnie gdyby poszukal gdzie indziej, to znalazlby duzo taniej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Mielec
No tak mechanika z Fiata troche poniosło,a wcześniej byłem u gościa prywatnie który robi tylko BMW i mi zrobił wycene na 2500zł!!!Dlatego pojechałem do zwykłego warsztatu gdzie za ściągnięcie i założenie głowicy będzie jakies +-400zł,a samą głowice wysyłam do Tarnowa.Planowanie to koszt 60zł,uszczelki mam + pewnie docieranie gniazd,sprawdzenie szczelności no i niewiadomo w jakim stanie będą zawory.Byłem w 6 warsztatach,wszyscy zgodnie powiedzieli,że ten silnik jest nie do za.... zajechania!!
Jeśli łancuch nie przeskoczył,a zaworów nie dostawiło może nie będzie tragicznie.
Mam jeszcze takie pytanie: Jeśli wydmucha uszczelke międy 4,a 5 cylindrem to w każdym z nich będzie inne ciśnienie,może ktoś wie w jakiej kolejności następuje sprężanie,licząc cylindry od chłodnicy?

_________________
Dawid Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Mielec
Z tym łancuchem to też słyszałem,że może przeskoczyć ale to przy ekstremalnej jezdzie.

_________________
Dawid Marek


Ostatnio edytowano 12 czerwca 2009, 21:55 przez dmx82, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Z tym ze wymienilem jeszcze uszczelniacze zaworowe (24 sztuk
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Mielec
Kolego ile zapłaciłeś za uszczelniacze,a te śruby to sie wymienia standardowo czy jak sie zużyja?

_________________
Dawid Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 22:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Kolejnośc 1-5-3-6-2-4 czyli 4 tłok w górze 5 na dole raczej na dmuchniętej uszczelce się skończy :hyhy: .Odpowiem Ci za kolegę uszczelniacz 1szt to koszt około 5 zł ale to zrobią przy okazji obróbki głowicy , co do śrub to w tym silniku wymieniamy zawsze przy okazji zdejmowania głowicy koszt takich które można spokojnie założyc to około 120 zł .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 23:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Za 24 uszczelniacze zaplacilem w ASO 191 zl netto + vat, czyli wiecej niz 5zl za sztuke (jakies 9-10zl). Czesci sprowadzane z Niemiec. A sruby mysle, ze powinny byc nowe. Podczas ewentualnego przegrzania glowica ze tak powiem sie wygina/odgina a nowe sruby na pewno lepiej beda ja trzymac ;) Zreszta w moim silniku 2 sruby sie ulamaly podczas odkrecania, bo nigdy nic nie bylo tam robione a przykrecone bylo na fest, wiec i tak musialem kupic nowe. Za sruby zaplacilem 105zl + vat. Wypisze Ci komplet czesci, ktore wymienilem i ceny netto:

Uszczelka pod glowica 152zl
sruba odpowietrzajaca 6,17zl
nit plastikowy 0,52zl
O-ring 18x2 1,59zl
uszczelniacze zaworowe 191,16zl
zawor zwrotny 86,21zl
podkladka jakas tam 16,56zl
sruba jakas tam 9,14zl
uszczelka korektora wydechowego (bodajze tak to sie nazywa) 109,90zl
uszczelka obudowy termostatu 4,07zl
uszczelka pokrywy rozrzadu 16,74zl
o-ring 60x3,5 4,57zl
KOMPLET SRUB M10-95 105,79zl

^^ + 22% Vat.

+ prace mechaniczne i test komputerem GT ONE 1120 zl
:D

A silnik masz M50 czy M52?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Kolejnośc 1-5-3-6-2-4 czyli 4 tłok w górze 5 na dole raczej
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Mielec
Dziękuje kolego,oby tak to sie skończyło.Kiedyś jakieś rok temu czułem delikatny zapach płynu chłodniczego w spalinach ale na zbiorniczku nie było śladu żeby go pobierał.Pozdrawiam

_________________
Dawid Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Za 24 uszczelniacze zaplacilem w ASO 191 zl netto + vat, czy
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Mielec
To moje pierwsze wyciąganie głowicy z bmw,dziękuwa za rozpiske z tymi cześciami Krzychu.Mój silniczk to M50,wczoraj miał wiechać na warsztat ale jest straszny tłok dlatego nastąpi to jutro.

_________________
Dawid Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Za 24 uszczelniacze zaplacilem w ASO 191 zl netto + vat, czy
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Mielec
To moje pierwsze wyciąganie głowicy z bmw,dziękuwa za rozpiske z tymi cześciami Krzychu.Mój silniczk to M50,wczoraj miał wiechać na warsztat ale jest straszny tłok dlatego nastąpi to jutro.

_________________
Dawid Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL