BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 11:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Napinacz łańcucha a kontrolka oleju.
PostNapisane: 6 maja 2009, 10:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
Witam wszystkich. Coś złego dzieje się z moją padlinką BMW 530 e34 M60 z 1993 roku :zly: Od kilku dni jak odpalam samochód na zimnym serduchu to cos wali mi w okolicach rozrządu i kontrolka oleju gaśnie później. Byłem u mechanika i stwierdził, że to napinacz. I tu moje pytanko: czy napinacz łańcucha może mieć wpływ na późniejsze gaśnięcie kontrolki oleju???

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 13:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tyle napinacz ma wspólnego z późniejszym gaśnięciem kontrolki, co głowa pana mechanika z mózgiem ;) Prawdopodobnie pompa oleju po rozruchu daje za małe ciśnienie i dlatego kontrolka później gaśnie napinacz przez to może hałasować ponieważ jest niskie ciśnienie oleju i go nie ustawia prawidłowo, lub grzechotanie dochodzi z samej pompy oleju :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 17:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
To gdzie mam szukac przyczyny kolego i czy wymieniać ten napinacz??? A apropo tej pompy to jak ja moge sprawdzic???

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 18:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Kolego ja w tej chwili nie pamiętam czy masz w swoim silniku napinacz hydrauliczny ale jeśli tak to może mieć on bardzo wiele wspólnego ze swiecącą się kontrolką smarowania. Dowiedz się gdzieś czy jest hydrauliczny. Jeśli tak to mechanik może mieć rację.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Wiesz może masz problem z pompą oleju która podobno - podobno ponieważ nie miałem do czynienia z tym silnikiem lubi się odkręcac wtedy objawy będą właśnie takie .Ktoś wspominał o tym problemie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... +oleju+m60 zajmij się tym jak najszybciej .


Ostatnio edytowano 7 maja 2009, 19:22 przez Marek WGR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tak czy tak należy zmierzyć ciśnienie oleju, chwilowo może pomóc wymiana oleju na gęściejszy.

lizardking co miałeś na myśli mówiąc że napinacz może mieć wiele wspólnego z kontrolką?
Jak dobrze rozumuje to pompa musi dać odpowiednie ciśnienie (około 0.3 Mpa) żeby napinacz się napoił. Jeżeli ciśnienie jest za małe to napinacz nie napina łańcuch który jest za luźny i zaczyna się tłuc po osłonach i ślizgaczach, stąd grzechotanie.
Więc problemem chyba jest pompa oleju? Ale mogę się mylić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Toudi napisał(a):
Tak czy tak należy zmierzyć ciśnienie oleju, chwilowo może pomóc wymiana oleju na gęściejszy.

lizardking co miałeś na myśli mówiąc że napinacz może mieć wiele wspólnego z kontrolką?
Jak dobrze rozumuje to pompa musi dać odpowiednie ciśnienie (około 0.3 Mpa) żeby napinacz się napoił. Jeżeli ciśnienie jest za małe to napinacz nie napina łańcuch który jest za luźny i zaczyna się tłuc po osłonach i ślizgaczach, stąd grzechotanie.
Więc problemem chyba jest pompa oleju? Ale mogę się mylić?


Zdarzają się sytuacje kiedy uszkodzony napinacz wypuszcza z siebie olej i pompa nie jest w stanie uzupełnić tej straty - stąd spadek ciśnienia. Oczywiście wina może też leżeć po stronie pompy. Zmierzenie ciśnienia na niewiele się zda. /oczywiście jeżeli napinacz jest hydrauliczny bo w tym momencie tego nie wiem/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dobra już kumam w sumie to logiczne :P dzięki za wyjaśnienie lizardking, a napinacz powinien być hydrauliczny :( Zwracam honor panu mechanikowi :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
No wlasnie mechanior cos gadal o napinaczu hydraulicznym. Mowil tez ze nie jest pewny ale moga byc czasem dwa.

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Rafi V8 wczoraj przerzuciłem co miałem na temat silników V8 BMW i z tego co udało mi się znaleźć wychodzi że M60 i M62 miały napinacze mechaniczne.
Mam nawet jakieś rysunki. Tak czy tak wskazane żeby rozebrać ten rozrząd i zajrzeć co się tam dzieje :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
Sorki, ze dopiero teraz, ale nie mialem dostepu do neta :(
A moj mechanior twierdzi, ze sa hydrauliczne i to w dodatku az trzy :kwasny:

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Rafi V8 napisał(a):
Sorki, ze dopiero teraz, ale nie mialem dostepu do neta :(
A moj mechanior twierdzi, ze sa hydrauliczne i to w dodatku az trzy :kwasny:


A pompę kiedy sprawdzałeś czy jest dokręcona ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
Szczerze to nigdy, ale slyszalem o odkrecajacych sie pompach, ale moj mechanik upiera sie ze to napinacze.

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
I ma rację jeden napinający łańcuch główny i dwa napinające łańcuchy między wałkami rozrządu http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
No dobra ma racje, ze sa trzy, ale czy ma racje ze sa hydrauliczne??? Bo szczerze mowiac ja sie nie znam :P

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Rafi V8 napisał(a):
Szczerze to nigdy, ale slyszalem o odkrecajacych sie pompach, ale moj mechanik upiera sie ze to napinacze.


To pierwsza rzecz jaką się sprawdza w tych silnikach po zakupie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
No dobra to jak będzie dzwonił to mu przekażę, ale wracając do tematu rodzaju napinaczy to jakie są według Ciebie???

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
A propo tej pompy, to wystarczy ja tylko dokręcić???

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 13:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa/Żnin
Moje BMW: BMW e34 530
Kod silnika: M60
Witam ponownie. Temat powrócił. Pojawił się wyciek z okolicy miski olejowej autko wylądowało u mechanika. Mechanik odkręcił michę olejową i stwierdził, że uszczelka do wymiany i znalazł luz na pompie olejowej. Pompę dokręcił, ale jak zdejmował miskę to wypadła mu jakaś nakrętka cała popękana i za cholerę nie wie od czego. Może wy wiecie od czego to może być???

_________________
Obrazek
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL