BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 16:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Kapitalka silnika
PostNapisane: 6 października 2009, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Orzesze
Koledzy mam pytanie ile może kosztowac kapitalka w mojej buni mam 525i 2.5 w benzynie rok 1994 blacha jest jeszcze super i fajnie mi sie nią jezdzi dlatego zastanawiam sie nad kapitalka ale niewiem ile kasy na to przygotowac i co trzeba wymienic????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: No troche tego jest
PostNapisane: 6 października 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Kiedyś jeszcze liczyłem ale potem przestałem.
Generalnie to idzie tak:
- pompa wody
- termostat
- uszczelniacze na zawory
- wszystkie o-ringi (bezwzględnie)
- popychacze (musisz nie musisz, ale jak remont to remont)
- zawory - ale tu w zależności od stanu (tylko głupio by było zrobić wszystko a zostawić zawory, silnik jest tak mocny jak jego najsłabsza część)
- panewki na wał
- jak panewki to szlif walu
- panewki na tłok
- wszystkie uszczelki (miska, głowica, pokrywa zaworów, podstawa filtra oleju, kolektory)
- jeśli masz vanosa to regeneracja
- pierścienie
- jak pierścienie to homowanie bloku
- jak już silnik na zewnętrznym to od razu zajrzeć do rozrusznika i alternatora

To by było na tyle, jak zapomniałem o czymś to niech ktoś dopisze

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
tigwelder napisał(a):
panewki na tłok

??? pierścienie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 21:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
A co nie jest tak z Twoim silnikiem ?
Kompresja ?
Bierze olej?
Remontu nie polecam.
Koszt pełnego remontu może przekroczyć cenę auta a i tak nie masz 100% pewności że będzie OK
Lepiej poszukać innego auta z silnikiem na przekładkę.
A najlepiej takiego w którym możesz sprawdzić silnik przed kupnem.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 21:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
A skoro już tyle na wymienialiście, to nie zapomnijcie o sprawdzeniu stanu rozrządu, bo szkoda by było gdyby sie sypnoł... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL