Specjalny kabelek, o którym piszesz, a który mieści sie na 6 przewodzie W/N jest to czujnik cewkowy inicjujący wystąpienie W/N w przewodzie i tym samym pojawienia się iskry na świecy.
Jest to potrzebny sygnał dla sterownika silnika dla sprecyzowania kąta zapłonu, którym przecież steruje.
Co do jakości przewodów odradzam zakup typowych "silokonów" a jedynie przewody markowych firm wchodzą w rachubę ( Bosch, NGK, Beru itp ) . Przewody te nie są tanie ale ich żywotność baaaardzo długa i jakość przesyłanego W/N gwarantowana

.
Rozróżnić te przewody można mierząc oporność każdego przewodu.
Przewody "silikonowe" są wykonane z włókna oporowego i przy coraz dłuzszym przewodzie jego oporność jest coraz większa.
Przy przewodach dobrych jakościowo przwodnikiem w nim jest żyła z nieoporowego drutu, a oporniki są w kopkach, dzięki czemu zachowany jest stały opór przwodu niezależnie od jego długości.