BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] 525tds ciezko odpala i gasnie na niskich obrotch
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 03:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
Jako nowy forumowicz i swiezy (narazie niezbyt szczesliwy) posiadacz BMW witam wszystkich serdecznie. :)

I od razu problem.
Kupilem auto 2 tygodnie temu i przez kilka pierwszych dni odpalal i jezdzil bez najmniejszego problemu. Kiedy zaczela sie zima i postal bez ruchu 3 dni zaczal bardzo ciezko odpalac (srednio za 4-5 razem przy dosc dlugim kreceniu). W miedzyczasie wymienilem uszczelke pod deklem zaworow i olej + filtr. 2 dni odpalal jeszcze ciezko ale jezdzil. Nastepnie przy porannym uruchomieniu (jeszcze zimny) zgasl mi po ok 5min (na luzie). Wczoraj na cieplym juz silniku zgasl mi z 6 razy na odcinku 15km, za kazdym razem przy spadaniu obrotow (na dojezdzie do swiatel itd). Co to moze byc? I powiedzcie mi prosze, ze nie pompa paliwowa...

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 22:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: NAREWKA!
MOGĄ być padnięte świece żąrowe - dotyczy odpalania na zimnym silniku. a gaśnięcie na ciepłym ciężko powiedzieć zmień filtr paliwa może nazbierało sie troche syfu i wody. tyle ci moge doradzić niewidząc samochodu :szok:

_________________
magnat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 22:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
Dzieki. Troche mnie pocieszyles, bo moja diagnoza jest taka sama, tylko balem sie o pompe, bo ponoc w tedeesach lubi padac.

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 31
Lokalizacja: Poznan
Pompa by była walnięta jakby żle odpalał na ciepłym a dobrze na zimnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 21:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Należałoby sie upewnić czy:
- układ paliwowy sie nie zapowietrza w wyniku jakiejś nieszczelności w nim,
- pompa wstepna w baku pracuje, dzięki czemu pompa wtryskowa nie zasysa paliwa z powietrzem z baku,
- czy dawka paliwowa nie jest zbyt niska.

W takiej kolejności radziłbym to sprawdzić.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
Ok, postaram sie wszystko sprawdzic, a wiec pracowity mnie tydzien czeka... A mozecie mi jeszcze powiedziec, gdzie tu jest filtr paliwa? Czy tak samo jak w e39?

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 13:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Filtr paliwa znajduje się pod maską i jest przykręcany do korpusu filtra wykonanego głównie z plastiku znajdującym się po lewej stronie auta.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 31
Lokalizacja: Poznan
Jest jeszcze jedna możliwość ! Zatankowałeś kiepskie paliwo lub wręcz nie to co trzeba ! Spróbuj zalać bak do pełna np. VERWĄ z orlenu. Jeśli masz mało w baku ,to daj mu full i zobaczco się dzieję, bo może być niewydolna pompa w zbiorniku. Jak to będzie ta w zbiorniku to pasuję chyba z cinkusia lub od poldka (jedna z dwóch).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
hmmm... Paliwo jest ok ale kolega polecil mi zeby wlac denaturatu dla przeczyszczenia układu paliwowego... To bylo jakies 3/4 litra na 40 litrow ON...

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 04:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 31
Lokalizacja: Poznan
Jak będziesz zmieniał filtr to kup porządny ! Filtron odpada, gdyż jest za delikatny na syf w naszym paliwie. Pierwsze co to zalej do pełna. Wyeliminujesz dwie rzeczy naraz: kiepskie paliwo jesli takie masz i zbaczysz jak ciągnie pompa w baku. Jeśli z ubywaniem paliwa w baku autko będzię kręcić coraz gorzej to zacznij od pompy w zbiorniku. Z tym denaturatem to poczekaj. Kup sobie na stacji paliw środek do czyszczenia układów wtryskowych diesla, kosztuję 15-20zł. i wlej zgodnie z instrukcją na butelce (przeważnie na ok. 40l).Ja stawiam na paliwo aczkolwiek fachowcem to nie jestem !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
denaturat juz byl wlany. chcialem dzis podjechac i zatankowac do pelna i zeby bylo ciekawiej to przy odpalaniu zablokowal mi sie napinacz paska klinowego w jednej pozycji i pasek spadl :kwasny: A miejsca tam tyle ze nawet reki nie moge wsadzic, nie mowiac o zalozeniu, czy wymianie paska... jak najlepiej?? zdejmowac chlodnice, czy od spodu jakos sie dostac?

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
a filtr kupilem hengsta - chyba da rade?

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 31
Lokalizacja: Poznan
Pasek napina taki mały amortyzatorek u góry. Koszt nowego ok. 100 zl. Jeśli jest bobry to zostaw, jeśli zapieczony to wymień. Dojście z kanału ! Problem w tym jak tan pasek prawidłowo założyć, bo napędza wszystko i trzeba mieć pojęcię lub rysunek, bo tak to zwariujesz (chyba, ze spadł w jednym miejscu). Proponuję wizytę u mechanika. Przejżyj pasek przy okazji, bo mi jak zerwał się pasek (dojechałem bez :hyhy:) to padł też sterownik silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 31
Lokalizacja: Poznan
dojście z kanału oczywiście do paska !!! Napinacz (amortyzatorek) jest gdzieś nad alternatorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL