BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
ok to zobacze co z tego wyjdzie, a apropo tej sruby nr 6 Grzechu jestes pewein ze w 525 ta sruba jest za tylna kanapa a nie w bagazniku? I jeszcze jedno jesli mam gas w bagazniku to ze zbiornikiem itak nie musze nic robic? Typu wyciagac go? I tak samo ze zbiornikiem na benzyne? To zostanie nie tkniete tak? Bo jesli musze ktores z nich wyciagac to itak potrzebuje potem atesty szczelnosci co nie? Wiec pozostanie mi jechac do mechanika. 450zl :/

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 18:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa-WesoÂła
W E30 była pod siedziskiem tylnej kanapy i na 80% w "5" jest tak samo ale ręki sobie uciąć nie dam. Poprostu sprawdż. A co do wciskania na prasie- to fakt tak to powinno wyglądać, ale da się bez ;)

_________________
Pozdrawiam Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 01:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
Witam sory za odkopywanie tematu, ale mam zamiar sie wziasc za to na bank w przyszlym tyg i chcialem jeszcze zasiegnac poardy kogos kto moze juz robil takie cos lub pracuje w mechanice, A wiec kozdystajac z tego schematu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
wiec ogolnie pod tylna kanapa widze dwie sruby ktore moga byc sruba nr 6 ze schematu, ale jedna jak sie patrzy z boku to nie pasuje katem ze to jest ta sruba, a zas druga jest fabrycznie zalana jakims plastikiem, wiec nie bede go drapal jesli nie mam pewnosci ze to ta sruba, wiec jak ja mam poznac ktora to? No i jesli ktos by mi podal jakies wskazowki lub plan po kolei co mam i jak to mam zrobic byl bym bardzo wdzieczny :super:
Pozdrawiam!

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
i co nikt mi nie pomoze :zalamany:

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
powiem tylko że aby wyjąc belke nie musisz się wiele zastanawiać poprostu odkręcaj wszystko pokolei bo ta belka tak łatwo ci nie wyjdzie jednym słowem jest coi robić a na klockach bym się za to nie brał tylko na podnośnik go brac. na koniec zostaw sobie te śruby nie wiadome i odkręc jedną i zobaczysz czy to ta a jak nie to dawaj następną. miłego młotkowania hehe pzdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 19:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa-WesoÂła
Może jakąs fotkę wrzucisz?? Bo ja wiem jak to wygląda w E30 w piatce juz nie bardzo... A czy to "fabryczne zalanie plastikiem " to nie jest przypadkiem nakrętka samokontrująca?? Tak jak mówi esiue30 dobrze było by to robić na podnośniku.

_________________
Pozdrawiam Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
ok dzieki za wzkazowki a co do podnoscnika to nie mam gdzei :/ wiec pozostaja klocki i kanal, spoko dam rade ;) fotki nie mam czym zrobic, ale podalem schemat dwa posty wyzej, a apropo nakretki to nie mam pojecia :wstyd:
Od srody sie zabieram z wojkiem do roboty to bede zdawal relacje jak bede mial jakis problem albo cos :) trzymta kciuki :D

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
Eheh :rotfl:
Mam niespodzianke otoz opisze sposob jakim ja to zrobilem w ciagu 3 godz jedna tuleja wymieniona przy odkreceniu tylko numerka 5 z tego schematu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 bez wymontowania belki bez wyciagania tlumika poprostu pod autem...(oczywiscie w kanale) :hyhy:
1. ustawilem bok auta na klockach (tyl w powietrzu)
2. odkrecilem "leske" (numer 5)
3. doslownie wydlubalem stara tuleje z jej miejsca, najpierw miarzdzac ja w belce z jednej strony i stopniowo wypychajac ja grubym srubokretem
4. wyczyscilem otwor w belce na tuleje
5. tzw. PeKaEsem sciaglem tylnia belke rownoczesnie podnoszac ja na lewarku zebym mogl wlozyc tuleje w otwor i zalozyc ja na srube (numerek 6)
6. nasmarowalem otowr w belce i tuleje wazelina (lepszy slizg)
7. tuleja wszedla bezproblemowo, gorzej bylo z ostatnimi milimetrami docisniecia jej, co zrobilem poprzez podlozenie odpowiedzniej "podkladki" (nie mylic z zwyklymi podkladkami) i wsiskalem ja lewarkiem takim sposobem iz auto samo docislo tuleje na lewarka (troche musialem poskakac z wojkiem na chaku i drzwiach :wstyd: )
Podsumowanie:
-koszt wymiany = 80zl (czyli tuleja)
-czas naprawy = 3 godz
-wykreconych czesci (nie liczac srubek) = 1
-komplikacji = 0

POLAK POTRAFI !!! :hyhy:

Prosze o opinie ;)

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Ostatnio edytowano 7 lutego 2007, 18:19 przez DDDarOOO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
Proponuje dac ten opis do zrob to sam :P

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL