BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Problem z ładowaniem.
PostNapisane: 10 lutego 2007, 14:24 
Witam mam taki problem.
Podczas jazdy rozladowal mi sie akumulator. Wczesniej bylo wszystko ok. Az tu nagle jadac zaczela delikatnie jazyc kontrolka ladowania i zapalila sie kontrolka od ABS-u i gdy zgasilem auto juz nie moglem odpalic. Na popych go odpalilem ale po przejechaniu ok 200m silnik zgasl.
Co moze byc powodem ze tak akumulator rozladowuje?
Czy moze byc jeszcze jakis powod oprucz alternatora?


Ostatnio edytowano 10 lutego 2007, 15:19 przez Luczu, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2007, 14:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
masz alternator do roboty lub strzelil ci regulator napiecia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2007, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ja przerabiałem to wczoraj , zaprowadziłem do mechanika i okazało się że regulator napięcia padł . koszt całej naprawy wyniósł 200zł.


ps. napisz jaki model Buni :?: e34 :?: czy e39 :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2007, 15:18 
Model silnika to E34. A gdzie szukac tego legulatora i jaki koszt w sklepie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2007, 15:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
podjedz do elektryka niech ci sprawdzi co padlo bo "na oko" nie sprawdzisz.mogly skonczyc sie szczotki albo mogl pasc regulator...

e34 to model serii 5 a nie oznaczenie silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2007, 15:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e28
Kod silnika: M30B28
a może zacząć od miniej drastycznych i kosztownych spraw: sprawdź naciąg paska i czy jest ;) , sprawdź punkty masy na karoserii, mało prawdopodobne bo by nie zgasł w czasie jazdy ale wyczyść klemy, i ogólnie skontroluj stan połączeń elektrycznych na alternatorze.

_________________
///MPower - bezkompromisowe połączenie pozornych sprzeczności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2007, 15:25 
Dzieki wielkie za pomoc. Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 00:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Kaden dobrze gada najpierw posprawdzaj sobie mocowania mas w samochodzie. A potem mozesz po elektrykach jezdzić!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 21:12 
Dzieki wielkie zapodpowiedzi. Sprawdzilem alternator i okazalo sie ze szczotki sa wytarte. Wiecie moze ile kosztuja nowe szczotki czy odrazu dac do regeneracji caly alternator??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 21:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
jeśli to tylko szczotki to jesteś w stanie sobie to zrobić sam przy okazji możesz wymienić łożyska i będzie spokój na lata.
szczotki są prawdopodobnie razem z regulatorem (niewiem czy akurat w tym modelu) i jeśli producent nie oferuje samych szczotek to można kupić jakieś uniwersalne , doszlifowaś je odpowiednio , wylutować stare i wlutować nowe. Ja tak kiedyś zrobiłem w e28 i po problemie, koszt parę złotych , podczas gdy z regulatorem mogą kosztować fortunę.Uwaga: nie rób prób (NAPRZYKŁAD WIERTARKĄ W IMADLE) bez podłączenia do instalacji bo można zjarać regler i wtedy na instalację idzie prąd żędu 20 V
Należy zwrucić uwagę aby skrętka szczotek nie zalała się za daleko cyną bo będzie problem.
Jeszcze jedno ;wypoleruj papierem wodnym tuleje ślizgowe po których chodzą szczotki.
ja rozebrałem alternator do naga umyłem odmalowałem i wyglądał jak nówka.

Jest z tym trochę zabawy ale będziesz miał poczucie dobrze zrobionej roboty.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 12 lutego 2007, 21:31 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 21:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
W e39 jest razem z regulatorem , koszt w ASO samego regulatora to 406 zł do alternatora Valeo a 460 zł do alternatora Bosch , a w innym zakładzie wymienili mi regulator i razem z robocizną zapłaciłem 200 zł. Luczu, powinieneś sprawdzić jakiej firmy masz alternator przed pójściem do sklepu po ewentualne części .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL