BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 316 10 litrow - 50km
PostNapisane: 29 września 2006, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Krakow
Witam Wszystkich!!!

Mam pewien problem ze spalaniem:
moje BMW 316i M40 z 91r. spalilo mi dzis dokladnie 10 litrow gazu na 50,5 km wiem ze te silniki nie sa ekonomiczne ale ten przesadzil dodam ze nie cisnelem go jezdzilem wylacznie na terenie Krakowa! Czytalem gdzies ze duze znaczenie maja swiece ja ich nie zmnienialem a kupilem auto 3 miechy temu gaz mam od 2! Przebieg to 185 tys. (heh wszystko jest mozliwe kupilem go od pierwszego wlasciciela w Polsce)!
Z gory dzieki!


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 15:20 przez LOOK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2006, 14:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Sprawdź ile Ci pali benzyny.
Benzyny normalnie powinno ci palić w cyklu miejskim koło 10.
Gaz działa w/g ustawień TPS i sondy lambda. Jeżeli lambda ci poszła to wyjdzie ci to na teście spalania benzyny - wtedy wiadomo co wymienić.
Jeżeli benzyny ci spali normalnie a gazu mega dużo - znaczy że to sprawa regulacji gazu.
Czy lambda działa czy nie można sprawdzić w komputerze gazowym (jak lambda 'skacze' dość szybko (oko ło 2x na sekunde) znaczy że działa.

Napisz też czy masz sekwencje czy II generacje. Ogólnie co do świec - jak palą dobrze to nie ma to większego znaczenia, to samo przewody, jak nie przebijają to są ok i nie ma co sie wczuwać. Natomiast sprawdź filtr powietrza czy nie jest zapchany. Fakt faktem 20L gazu to nawet mi tyle nie spalił nigdy więc ja bym stawiał na lambde.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2006, 15:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
u mojego znajomego gazownicy niemogli sobie z czyms poradzic to odlaczyli lambde i tez auto palilo duzo za duzo (vectra b 2,5 v6) dopiero po podpieciu pod sterownik autronica program to wykazal (a-mon)

a co do przebiegu... moja tez kupilem od pierwszego wlasciciela w kraju (auto sprowadzone w 05.2005 roku z wloch i tez ma 180 .000 w co i tak niewierze :mrgreen: latwo to ocenic po zuzyciu kierownicy, fotela, galki zmiany biegow i pedalach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2006, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Krakow
Nie wiem ktorej generacji mam gaz dalem za niego 1600zl!
Bylem teraz u gazownika ale byl tylko wlasciciel ktory sie tym nie bawi ale powiedzial zebym wymienil swiece i jakies kable!
O jednym jeszcze nie wspomnialem ze pokombinowalem raz z obrotami bo mi gasl no i troche przy nieszance paliwa, zrobilem to na stacji benzynowej a gdy z niej wyjezdzalem i chcialem zdazyc przed tirem cos mi wybuchlo pod maska cale szczescie byla zatoczka dla autobusow :D ! Wypadly mi jakies grobe kable gomowe ktore dochodzily do silnika(a nie ukrywam ze nie latwo bylo wogole znalesc co sie stalo) powsadzalem je spowrotem ustawile wszystko jak bylo wczesniej i jezdzi! Ale przez ten wybych moglo cos nie rozregulowac! Co sadzicie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2006, 17:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Masz I albo II generacje - tyle już wiemy.

Ogólnie na tej generacji może palić i 14L.
Jak kręciłeś śrubami to rozregulowałeś i tyle. Świece i przewody tutaj nic do tego nie mają, do 'o tyle' wyższego spalania. może przez to palić 0.5-1L więcej a nie 6L.
A przewody i świece to wydatek.
Co do strzałów na I i II generacji się zdarzają, jednak jak masz dobrze wyregulowane, nie ma prawa tak się dziać.
Przez nieszczelność w dolocie (np źle mogłeś poskładać to co wypadło) też może więcej palić.

Sprawdź lambde i trzeba pewnie ustawić tą śrube co ruszałeś (na parowniku masz 1 lub 2). Ta większa ogólnie jest od wolnych obrotów a ta druga do ciśnienia, fakt faktem przy tak dużym spalaniu coś jest ewidentnie źle.

Przez taki wybuch mógł paść przepływomierz, choć mój oberwał wiele razy i to porządnie, więc trzeba mieć mega pecha żeby go dobić na amen w ten sposób. Ogólnie unikaj tych wybuchów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2006, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Krakow
W poniedzialek wszystko bebe wiedzial bo mechanik ma to naprawic! Odnosnie generacji gazu to z benzyny na gaz przelancza sie podobno(nie mam obrotomieza tylko zegarek) przy 2000 obrotow ale w poniedzialek bede w koncu wiedzial


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 12:48 
Witam. Udało ci się rozwiązać tę sprawę??? BO mam podobny problem i pytam. Jak teraz spalanie na jakim pozionie ...zarówno na gazie jak i na benzynce? Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2007, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 59
Lokalizacja: AugustĂłw
Ja miałem padnietą sonde, ale po wymianie nie zauważyłem dużego spadku spalania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Lublin
jak ci tak walnelo to rozbierz przeplywomierz i zobacz czy ta klapka takjkaby przepustnica jest na wlasciwym miejscu :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Krakow
Mechanik wyregulowal to ale tylko minimalnie wiec nie w tym problem lezal! Teraz sadze ze moze na stacji z gazem zatankowali mi mniej niz pokazal licznik!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 11:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BĂŞdzin
praktycznie niemożliwe jest dokładne sprawdzenie tak małego zuzycia gazu(po przejechaniu 50 km).
Gaz to nie benzyna. Na różnych stacjach można zalać do zbiornika różna ilosc gazu. Zależy to np. od pochylenia auta. W moim przypadku różnica sięga nawet 4l na zbiorniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL