BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] hamulce tylne :: PILNE
PostNapisane: 23 marca 2007, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Niedawno (max miesiąc) temu wymieniłem płyn hamulcowy, cylinderki z tyłu i 2 razy odpowietrzałem układ hamulcowy.

Szczęki tylnych hamulców są wymienione rok temu (20tys KM "temu"), bębny wyglądają na dobre.

Koła przednie hamują tak samo dobrze, a w przypadku tylnych różnica jest bardzo duża (1.4 do 0.8).

Co może być przyczyną tak nierównomiernego hamowania? Na pierwszy rzut oka nie widać, żeby ten słabszy hamulec był uszkodzony, ani nic takiego...

Muszę to szybko naprawić, a dziś w warsztacie usłyszałem, że najbliższy wolny termin mają za tydzień. :|

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
aa dobrze "samoregulatory" ustawiłeś?
ja 3razy rozbierałem tył zanim to dobrze ustawiłem...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 22:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
samoregulatory ? tzn. ?

Jest to gdzieś tutaj:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=34&fg=10

??

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2007, 23:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: KrakĂłw
Samoregulatory jak sama nazwa wskazuje reguluja sie same.Ja Szukała bym przyczyny raczej w szczekach hamulcowych.Może sprężyna któregoś samoregulatora na szczęce hamulcowej jest osłabiona i to jest przyczyną. :suchy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 06:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Raciborz-Chicago
Kobieto .....Respect :padam:

_________________
A o to moja bimerka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Jest to gdzieś tutaj:
http://www.realoem.com/bm...251&hg=34&fg=10


Witam!!! Samoregulator to część numer 6 a tak naprawdę to samoregulatory nie wyregulują dokładnie szczęk hamulcowych trzeba to zrobić ręcznie przez otwór w bębnie hamulcowym. pozdrawiam :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 10:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Samoregulator to samoregulator i tyle, jak nazwa mówi sam reguluje. Reguluje się luz na szczękach w tarczo-bębnach w hamulcu ręcznym.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 17:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Po dzisiejszej naprawie diagnoza jest taka, że w nowym cylinderku był za mały otwór przy dojściu płynu i przez to nie było tam ciśnienia... po wymianie cylinderka na stary (tymczasowo, ale był dobry, wymieniałem dwa ze względu na wyłamane odpowietrzniki) wszystko wygląda ok. W poniedziałek pojadę do stacji diagnostycznej i sprawdzę efekty.


-----------------------------------------------------------------------
Niestety bez poprawy, nadal hamuje nie równo. Wszystkie elementy układu zostały już sprawdzone, wina może leżeć po stronie bębnów? może za cienkie już są?
nic innego nie przychodzi mi do głowy, więc nadal proszę o ewentualną pomoc.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL