BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318tds problem z odpalaniem na ciepłym silniku
PostNapisane: 20 lipca 2007, 16:05 
Mam pytanie dotyczące BMW E36 318tds a minowicie mam problem z odpalaniem auta na ciepłym silniku czy mógł by ktoś kto maił taki problem lub ktoś kto iwe jak go rozwiązać udzuelić odpowiedz.


Ostatnio edytowano 20 lipca 2007, 22:43 przez RafałE36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 21:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
To może świadczyć już o zużywaniu się rozdzielacza wtrysku wysokiego cisnienia na pompie wtryskowej. Dzieje się tak z racji pewnego okresu eksploatacji auta (przebiegu) lub co najczęściej jest za ten stan rzeczy odpowiedzialne, jakość naszego paliwa.
Rozdzielacz wtrysku paliwa zużywa się stosunkowo szybko w takiej sytuacji, gdyż pracuje tylko w paliwie i tylko paliwo jest czynnikiem chłodzącym oraz smarującym.
Pierwsze oznaki zużywającego się rozdzielacza to właśnie pojawiające się problemy z rozruchem na ciepłym/gorącym silniku, przy prawidłowym rozruchu na zimnym silniku. Prawidłowo powinno się w takiej sytuacji rozdzielacz wymienić na nowy, ale koszt samego rozdzielacza to minimum 1500 zł plus koszty za usługę wymiany i regulacji.
Można także spróbować zwiększyć mu dawkę paliwa metodą mechaniczną poprzez delikatne przesunięcie nastawnika na pompie do tyłu pompy wtryskowej, ale tu radzę postępować ostrożnie i najlepiej z podłączonym komputerem diagnostycznym obserwując zmieniającą się wartość dawki elektrycznej - ma ona być na poziomie od 4,5-5,0 mg.
Nie zawsze jednak jest to rozwiązaniem problemu i mogą się pojawić drobne negatywne zachowania silnika typu drgawki, pływanie/falowanie, itp. wszystko to zalezne jest od rodzaju zużycia elementów odpowiadających za wytworzenie wysokiego ciśnienia paliwa.

Przed upewnieniem się że to właśnie tu tkwi problem, proponuję na rozgrzanym silniku, kiedy to właśnie ma trudności z odpaleniem, polać rozdzielacz wtrysku zimną wodą i schładzać tylko jego, dla ostudzenia i sprawdzić czy uruchomienie silnika się polepszyło.
Problem może tkwić także w stanie łańcuchów rozrządu w wyniku których zużywanie się i rozciąganie ma ogromny wpływ na kąt wtrysku. Zużywanie się rozdzielacza także na tym polega i moment wytworzenia właściwego ciśnienia paliwa (dawki) jest po prostu opóźniony, a to opóźnienie jest dla silnika wysokoprężnego bardzo negatywne co odbija się na problemie z rozruchem. Ciepły silnik, to także większa temperatura w pompie, oraz samego paliwa w niej znajdującego się, co także odbija się na płynności paliwa.
Sterownik silnika ma pewną zachowaną programowo dawkę rozruchową, aby nie była za mała, ani za duża. Kiedy jednak rodzi się problem natury innej, jak wyżej opisałem, to sterownik nie może elektrycznej dawki skorygować, by ją zwiększyć. Mozna tego właśnie dokonać poprzez mechaniczne przesunięcie nastawnika na pompie, co w sposób (oszukujący) sterownik dając mu do zrozumienia, że mechanicznie wszystko jest w porządku z pompą.
Pojawiają się także w internecie różnego rodzaju urządzenia usprawniające moment rozruchu silnika w takich przypadkach, lecz jest to tylko chwilowe oszukanie nastawnika na pompie, że sterownik zwiększa dawkę rozruchową. Owszem, pod tym względem to pomaga i pozwala zaoszczędzić akumulator, oraz rozrusznik, lecz pompa w ten sposób daje o sobie znać, że się zużywa i że następnym krokiem będą pojawiające się problemy z niepełną mocą silnika. Rozdzielacz wtrysku musi być sprawny i mieścić się w pewnych granicach i tolerancjach z jakimi kierowali się programiści podczas tworzenia mapy pracy silnika. Jednym słowem sprawność rozdzielacza wtrysku jest brana pod uwagę w sposób domyślny i inne rozwiązania pojawiających się problemów są tylko przeszkodą w znalezieniu i usunięciu uszkodzenia.
Zapewniam, że w pełni sprawny rozdzielacz wtrysku rozwiąże nie tylko problemy z rozruchem ciepłego silnika, ale także poprawi jego osiągi, oraz prawidłową pracę silnika, co odbija się również na zużyciu paliwa, a co wszystko u właściciela pojazdu może być niedostrzegane.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re
PostNapisane: 23 lipca 2007, 14:37 
Bardzo dziękuje za podpowiedź i mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy po rozebraniu pompy jestem w satnie zobaczyć uszkodzenie rozdielacza. Po odłaczenieu czujnika temperatury auto pali lepiej. Z góry dziękuje


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 20:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Po odłaczenieu czujnika temperatury auto pali lepiej.

Zgadza się, gdyż brak czujnika temperatury powoduje przybranie przez sterownik silnika temperatury domyślnej, czyli -40 stopni, a to sprawia, że dawka rozruchowa jest automatycznie większa. Oczywiście pod tym katem także pojawiają się urządzonka w necie na sprzedaż pod hasłem "masz problemy z odpalaniem, My ci pomożemy, nie zwlekaj", co jest tylko "wytarciem szkłem ..hm ..hm, przed umyciem".

Po rozebraniu pompy gołym okiem nie dostrzeżesz żadnych zużyć na elementach rozdzielacza wtrysku wysokiego ciśnienia - dopasowanie tych elementów do siebie jest można powiedzieć precyzyjne i do 0,001 mm ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 14:02 
Bardzo dziękuje za odpowiedź i pomoc.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
witam,
śledzę temat z pompą na forum i powoli czuję że mnie to też dotyczy,
zaczałem się tym tematem interesować gdy zauwarzyłem że silnik gorzej pali gdy ciepły,a z podstaw termodynamiki wynika ze powinien odpalać dobrze (po to są świece żarowe).no a ostatnio mnie zaskoczył na trasie długości około 1300 km gdzie spalił 130 litrów paliwa,i stwierdziłem że to stanowczo zbyt dużo na 2,5 TDSa 1998 e39 m51, gdyż własnie diesle z tego słyną że na długim dystansie są najekonomiczniejsze.
dodam jakie jeszcze są objawy,
powoli sie wkręca na obroty,trzeba mocno dusić,
ekonomizer szaleje zwłaszcza przy przyspieszeniach,chwilowe dochodzi do 30/100,
przy predkosci 210km/h spalanie chwilowe dochodzi 20l/100km
jedyna ekonomiczna predkosc to 120km/h ale to wstyd jezdzić takim autem gdy Cie wszyscy mijają na autostradzie,wtedy srednie spalanie według BC jest 7,5/100.
nastepne fakty:
na pompe mam rachunek na 500 EUR,w niemieckim warsztacie poprzedni właściciel coś robił przy niej,ale wydaje mi sie ze ta kwota starczyłaby na zamontowanie urzywanej pompy i ewentealną regulacje.
nie są to objawy nadzwyczaj drastyczne,
ale może dobra regulacja by na niego pozytywnie wpłynęła.
znawców tematu proszę o rady,dziękuję

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL