BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 320i M20B20 1989r Silnik - nie odpala, brak iskry
PostNapisane: 6 listopada 2011, 13:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E30 320i
Kod silnika: M50B20
Jako że jestem nowy na tym forum nieuprzejmie z mojej strony było by się nie przywitać, tak więc witajcie!

Od dłuższego czasu nie mam iskry, a zgubiłem ją podczas jazdy, silnik nagle zgasł. Najpierw sprawdziłem cewkę zapłonową, świece i kable tym sposobem: http://www.youtube.com/watch?v=rJYJ3KvPhhY, wszystko było ok. Następnie sprawdziłem system zapłonowy tym sposobem: http://www.youtube.com/watch?v=e66tA43wsNo, tu już nie było tak fajnie bo lampka ani razu się nie zaświeciła. Do cewki mam podłączone 4 kable: cienki czerwony i gruby zielony(+) oraz cienki brązowy i gruby czarny(-). Te cienkie to pewnie od instalacji gazowej lecz nie jestem pewien. Napięcie między zielonym kablem a masą akumulatora jest o nieco mniejsze niż na akumulatorze. Natomiast napięcie miedzy zielonym kablem a czarnym kablem też nieco mniejsze niż napięcie na akumulatorze i natężenie prądu wynosi 0A, oczywiście przy włączonym zapłonie, jak kręcę silnikiem nic się nie zmienia oprócz tego że napięcia trochę spadają. Nie mam pojęcia czy tak powinno być czy nie, mało moich znajomych ma E30 i nikt nie wie. Sprawdziłem przewodność czarnego kabla między cewką a ECU (1 pin), według schematu tam powinien iść, jest ok. Następnie sprawdziłem czujnik położenia wału, wyjąłem go, miał opór 514 omów i jak oddalałem od niego kawałek metalu to dawał impuls, więc myślę że jest dobry. Następnie próbowałem podłączyć się interfejsem diagnostycznym od Viakena i programem Carsoft 3.4 oraz BMW Skaner 1.0 i nic, jakby ECU było martwe, więc je wymieniłem i dalej to samo. ECU: BOSCH 0 261 200 172. Nie mam pojęcia czy instalacja gazowa ma coś z tym wspólnego, ani na benzynie ani na gazie nie ma iskry. Starałem się opisać mój problem jak najbardziej szczegółowo, byłbym wdzięczny za pomoc, już nie wiem co mam robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] 320i M20B20 1989r Silnik - nie odpala, brak iskry
PostNapisane: 6 listopada 2011, 20:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Na początek odłącz ten cienki brązowy kabel. Jest to sygnał obrotów do przełącznika LPG, jeżeli coś się sypnęło w przełączniku możesz mieć problem z rozruchem.
Za sterowanie zapłonem odpowiada moduł (znajdziesz go wędrując po tym grubym czarnym kablu ). Osobiście obstawiam jego uszkodzenie.

Moduł jest sterowany sygnałem z ECU na pinie 1.
Sprawdź też podłączenia ECU.
Piny 5, 13, 25 powinna być masa, pin 9 +12V po kluczyku.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] 320i M20B20 1989r Silnik - nie odpala, brak iskry
PostNapisane: 6 listopada 2011, 23:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E30 320i
Kod silnika: M50B20
Toudi napisał(a):
Na początek odłącz ten cienki brązowy kabel. Jest to sygnał obrotów do przełącznika LPG, jeżeli coś się sypnęło w przełączniku możesz mieć problem z rozruchem.

Odłączałem obydwa cienkie, bez zmian.

Toudi napisał(a):
Za sterowanie zapłonem odpowiada moduł (znajdziesz go wędrując po tym grubym czarnym kablu ). Osobiście obstawiam jego uszkodzenie.

Wędrując po czarnym kablu to znalazłem ECU. Jak wygląda ten moduł zapłonowy i gdzie może się znajdować?

Toudi napisał(a):
Piny 5, 13, 25 powinna być masa, pin 9 +12V po kluczyku.

Jesteś pewien co do numerów pinów? Po numerach ECU doszedłem do tego że to jest Motronic M1.3. Według tego schematu: http://www.speedyshare.com/file/GtQdg/M1.3connector.pdf który znalazłem na http://www.bimmerforums.co.uk masa powinna być na pinach 2, 14, 19, 24. A na 18 pinie +12V po przekręceniu kluczyka. Masę mam ok. Dodatkowo masa jest na 10, 27 i 52 pinie. Na 1 pinie jest masa tylko wtedy gdy cewka jest podłączona. Na 18 pinie cały czas jest +12V. Po przekręceniu kluczyka +12V pojawia się na pinach 23 i 27 oraz na pinie 1 tylko wtedy gdy cewka jest podłączona. Wychodzi na to że na 1 i 27 pinie jest jednocześnie masa i napięcie, nie mam pojęcia jak to jest możliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] 320i M20B20 1989r Silnik - nie odpala, brak iskry
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 12:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E30 320i
Kod silnika: M50B20
Nadal nie rozwiązałem swojego problemu. Swoją drogą czy tak powinno być że przy wyłączonym zapłonie na przewodzie plusowym od cewki jest masa?
Obrazek

I czy ktoś wie gdzie w Białymstoku można sprawdzić ECU? Jakoś nie mam pewności czy obydwa komputery są w 100% sprawne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] 320i M20B20 1989r Silnik - nie odpala, brak iskry
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 13:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E30 320i
Kod silnika: M50B20
A teraz możecie się śmiać tak jak i ja się śmieje. Ten oto uszkodzony kabelek był problemem:
Obrazek

A najśmieszniejsze jest to że najprawdopodobniej sam go uszkodziłem gdy wkładałem przepływomierz ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL