BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 20 grudnia 2011, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
witam takie rozmyslenia chciałbym połaczyc blok m52 2.8 z głowica od 2.5 m50 ale zastanawia mnie to jak to wyglada szukalem troche po innych tematach ale to wszystko jest strasznie pomieszane tam.. interesuje mnie to jaka instalacja musi wejsc bo ja mam bosch instalacje i czy ogolnie tam wszystko pasuje ez problemow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 20 grudnia 2011, 22:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
z tego co wiem to:

głowica pasuje - po prostu przykręcasz.
osprzet silnika bierzesz z m50. nie wiem czy z m52 by podszedł ale jest spora szansa że tak. pod warunkiem zachowania ilości vanosów (w tej drugiej sytuacji musi być jeden)

czytałem gdzieś że m52 różni się tak w ogolności matariałem bloku i skokiem tłoka. i tyle. ale to wszystko jest teoria którą w kilku miejscach wyczytałem.

a Ty masz u siebie m50b25 czy m52b28?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 20 grudnia 2011, 23:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
mam m50b25 w samochodzie ale mam tez blok z tłokami 2.8 m52 i wiadomo wolałbym 2.8 ale zastanawia mnie jak to ulepic nie chciałbym popełnic jakiegos błedu ktory spowoduje ze nie bd miał ani jednego ani drugiego slinika;d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 08:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 195
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113318
Tez mam zamiar zrobic cos takiego. Problem mam wlasnie ze znalezieniem osoby ktora mi to posklada jak nalezy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 09:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no to generalnie masz dość łatwo - zmieniasz cały dół i po krzyku. oczywiście szczegółów nie znam (rozrząd na przykład itp) ale ludzie robią takie akcje i jest ok.

co do mocy to zdania są różne - od 210 do 230KM ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
no własnie a chodzi tu głownie o razrzad i instalacje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 01:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
adamnowako, po co ta kombinacja? chcesz miec pojemnosc 2.8 czy aluminiowy blok? bo jezeli chcesz tylko pojemnosc silnika zwiekszyc to na pewno musisz zmienic wał korbowy i chyba też tłoki z korbami. blok moze zostac, bo 2,5 i 2,8 mialy te same srednice cylindrów, różniły sie tylko skokiem tłoka. napisz co chcesz uzyskać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 12:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
chce pojemnosc 2.8 i aluminiowy blok... chce włozyc gore od 2.5 bo jest cała robiona 5 miesiecy temu wszystko jest nowe itd...wiec nie chce wkładac jakiegos smietnika blok ma przebieg 90 tys wiec tez zdrowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 142
Lokalizacja: pleszew
Moje BMW: 730 e32 v8
Kod silnika: m60 b30
blok zostawiasz zeliwny jak ma miec to rece i nogi..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 10:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
czyli stoker? a nie czemu nie cały blok alu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 12:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
skoro tak to czy korbowody są takie same? bo jesli tak to tylko wał i wio, bez rozbierania góry...

ale wątpię aby korbowody były takie same ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 14:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
korbowody sa niby takie same bo zostawia sie od m50 bo sa mocniejsze wał ma inny skok i tym samym tłoki sa inne ale wracaja do tematu jest ktos kto wie jak ulepic m52b28 z m50b25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Skoro da się do m52 dac cały dół od m50 to pewnie i da się zrobic odwrotnie. Szukaj czytaj...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 16:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 252
Moje BMW: E36 coupe/compact
Kod silnika: M50TUB20/M44B19
Witam a co z dawkowaniem paliwa?? wtryskiwacze i komp sterujący ?? Czy jak ulepi się np głowica m50 a cały dół z m52 czy to będzie chodzić na kompie z m50?
Ale co do mocy a ktoś pomyślał o przełożeniu w skrzyni i w dyfrze ?? każdy ząb się liczy i przedkłada to się na przyspieszenie lub na prędkość max


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 16:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Na turbobmw.pl robią goście takie hybrydy i jakoś to jeździ więc widocznie się da. Ale jak to poskładac do kupy to mi samemu ciężko powiedziec. Trzeba by się ich pytac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 27 kwietnia 2012, 20:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
witam... znow rozwijam temat mam pytanie czy m52b28 ma dwa rodzaje blokow silnika bo kupilem od e38 i ma czujnik przy kole zamachowym i przy pompie wody ma 2 otwory tam gdzie jest łaczenie z glowica jeden jest na przodzie tam gdzie jest lancuch i obok jest woda i jeden kawalek dalej. oto zdjecie...http://www.imgbox.de/users/public/images/3pmDZj93zM.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: WR
Moje BMW: e36 qpe
Kod silnika: m50tub25
Ten blok ze zdjęcia to jest M52TU B28 - 286S2 , czyli po prostu podwójny vanos.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 13:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
aaaa a wal i tloki ma takie same jak na 1x vanos ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 16:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Z m52b28 mozesz poprostu przelozyc caly uklad korbowy do bloku od m50. Wsadzasz poprostu wał, tłoki i korby od m52b28 do m50b25 i masz m50b28 ;) ewentualnie korby moszesz zostawic od m50. Sa troche solidniejsze ale i ciezsze. Chyba ze chcesz koniecznie blok m52 bo wiadomo zawsze pare kilo mniej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 głowica m50b25 +blok m52b28
PostNapisane: 28 kwietnia 2012, 17:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
tylko wiecie co bo przy tym bloku m52 byl czujnik z tylu silnika i na wale jest te cale kolo co zbiera sygnal i do m50 nie pasuje za bardzo z tym kolem i nie wiem czy moge to odkrecic czy wal byl wywazany razem z tym i po odkreceniu bd musial ponowni wywazyc to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL