BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 20:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 16:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E30
Kod silnika: m20b25
Witam Panowie. Wiec tak, wymieniałem płyn w moim M20, wyciągałem termostat, i całą obudowę, bo ją malowałem. I zabrałem sie za odpowietrzanie. Rzec wygląda tak: zalałem płyn, odpaliłem silnik, dałem ogrzewanie na maxa, i ogrzewanie jest ok, ale niepokoi mnie jedna rzecz. Wąż na dole chłodnicy jest zimny, on jest połączony tą metalową rurą z przodu silnika z wężem który idzie do termostatu.On tez jest zimny. Temperatura sie podnosi, ijest tak jak była przed wymianą, a wąż który zaznaczyłem na obrazku po większym dodaniu gazu kurczy sie. Termostat założyłem strzałką w kierunku góry. Co może być problemem? z Góry dzięki za pomoc

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 22:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
No ale gdzie jest problem skoro się nie grzeje i wszystko działa ? :oczami:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 23:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
chłodnica jakie ma zadanie? chłodzić ciecz. zatem wąż z niej wychodzący powinien być co najwyżej letni a w skrócie - zimny.

Popieram Bobbyego - wszystko działa więc nie ma problemu.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 01:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
wladekkow widać że nie masz pojecia, więc nie gadaj głupot. wskazówka w e30 jezeli jest w pionie to dolny wąż od chłodnicy powinien byc juz ciepły. jezeli tak nie jest to:

żle odpowietrzyłeś układ (śrubka na obudowie termostatu)
nawalił termostat i nie otwiera

jezdziłeś autem? jezeli nie to na włączonym ogrzewaniu posmigaj troche, możesz go tez przeciagnąć na biegach, to skutecznie przepycha pęcherzyki powietrza w układzie. nie mniej jednak srubke z obudowy termostatu nalezy kontrolnie kilka razy odkrecic i wypuscic powietrze / upewnić sie ze nie ma już powietrza.

P.S. na zdjeciu jest M20B20?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 07:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
widać jednak że mam pojęcie bo u mnie dolny wąż jest lekko ciepławy (zwłaszcza teraz kiedy jest zimno) a odpowietrzanie, wskazówki w pionie itp zaliczałem nie raz.

ale co ja tam wiem, jezdze na mineralnym oleju :/

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 10:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E30
Kod silnika: m20b25
Kolektor jest od , i w sumie to tak: układ jest na 100% odpowietrzony, ale mimo wszystkich prób wskazówka stoi na 1/4. A termostat sprawdzałem i otwiera się


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 22:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
czyli rozumiem że temperatura nie dochodzi do pionu? jeśli tak to wg mnie wadliwy jest termostat bo puszcza za dużo na chłodnicę.

@adamj320 - sprawdziłem u siebie dziś - po jeździ dolny wąż chłodnicy jest ciepły ale troche, górny parzy a dolny po prostu ciepławy ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 15:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
viewtopic.php?f=25&t=3905&start=0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 01:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
wladekkow napisał(a):

@adamj320 - sprawdziłem u siebie dziś - po jeździ dolny wąż chłodnicy jest ciepły ale troche, górny parzy a dolny po prostu ciepławy ;)



zimą tak może byc bo zimne powietrze z dworu jest w stanie odebrac wiecej ciepła z chłodnicy. latem roznica temperatury miedzy gornym a dolnym wężem po otwarciu termostatu nie bedzie az tak duża (jak wiadomo przed otwarciem termostatu dolny wąż powinien byc zupełnie zimny)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 08:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wladekkow napisał(a):
czyli rozumiem że temperatura nie dochodzi do pionu? jeśli tak to wg mnie wadliwy jest termostat bo puszcza za dużo na chłodnicę.

@adamj320 - sprawdziłem u siebie dziś - po jeździ dolny wąż chłodnicy jest ciepły ale troche, górny parzy a dolny po prostu ciepławy ;)

popieram - nie moze byc tak , ze termostat dobry i dobrze odpowietrzone a temperaturka w 1/4 na wskazniku-chyba , ze wskaznik w liczniku ci fiksuje -zrob test zegarowy- a tak w nawiasie to mialem podobny problem - termostat wstawiony 2 miechy temu nowy ale nie z serwisu - odpowietrzone przyrzadem , wskazowka w pionie ale w trasie do 160 kmh wszystko oki powyzej temperatura spadala o 1/4 i po jakis 3-5 minutach znowu do pionu - nie kombinowalem jak kon pod gore tylko w serwisie nowy termostat i teraz jest oki i na szybkosciach i normalnie - nie wiem jak sprawdzales ten termostat czy oki ale moze zbyt powoli sie domyka itp. w moim ten ktory wymienilem byl lekko otwarty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 09:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
faktycznie problemem może być błędne wskazanie. u mnie w e30 zegar temperatury się popsuł i pokazywał co chciał (pomagało walnięcie z piści w deskę koło zegarów ale na krótko). po wymianie wskaźnika jest gites.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 10:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
harnaś - test zegarów w e30 ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 17:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E30
Kod silnika: m20b25
No w E30 raczej testu zegarów nie da sie zrobic. Zegary mamna100%pewne i sprawdzane wiec raczej stawiam na termostat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B25 problem odpowietrzeniem
PostNapisane: 26 grudnia 2011, 00:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
adamj320 napisał(a):
harnaś - test zegarów w e30 ???

tak z rozpedu napisalem ale idee czaicie -sprawdzenie wskaznika temperatury


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL