Również Witam na Naszym forum i cieszymy się, że przyłączyłaś się do grona Naszych Szanownych forumowiczów
Na początek jednak maluteńka reprymenda
.....wyłącz proszę CapsLock-a podczas pisania postów
Dziękuję
Co do wątka tematu.
Problem u Ciebie tkwi w dawce paliwa. Odczuwalny przyrost mocy po przekroczeniu 3 tyś. obrotów jest dowodem na to, że sama turbina jest w dobrym stanie i bracuje tak, jak powinna. Mułowatość zaś silnika do 3 tyś. obrotów, to efekt zbyt niskiej dawki paliwa.
Żeby ją móc ustawić prawidłowo, gdyż z biegiem czasu pompa wtryskowa zużywa się i wymaga poprzez to drobnych regulacji, musisz podjechać na komputer do kogoś, kto jest obcykany w temacie regulacji dawek wtrysku w dieslach, aby sprawdzić w pierwszej kolejności, czy nie ma innych błędów i spróbować dawkę zwiększyć.
Dla silnika rozgrzanego wartość dawki paliwa na wtryski na biegu jałowym, musi wynosić od 4,5 do 5 mg. Możliwe, że u Ciebie dawka ta jest znacznie większa i sterownik silnika nie manipuluje jest odpowiednimi rezerwami zwiększania dawki elektrycznie dla uzyskania właściwego przyrostu prędkości w stosunku do czasu i obciążenia. Dawkę należy zwiększyć więc mechanicznie, aby elektrycznie ona spadła do wartości 4,5 - 5 mg
Mam nadzieję, że pomogłem wystarczająco, wyjaśniająco
