BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 03:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Temp wody 140, temp powietrza 192.
PostNapisane: 6 grudnia 2013, 16:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e30 iX
Kod silnika: M20B25
Witam, szukałem, nie było takiego problemu jeszcze albo nie umiem szukać.

e30 iX, '87 M20B25. Jak kupowałem dwa lata temu grzecznie trzymała 550 rpm. Od roku zaczęła na wolnych mieć 750 i mieć za bogata mieszankę (charakterystyczny ostry zapach spalin). Czasem pomagał reset kompa, ale potem już nie. Na diagnostyku pokazuje temperaturę cieczy od 90 do 150, czasem tak, czasem siak, czy motor zimny czy ciepły. Gdy odepnę czujnik zaczyna jeszcze gorzej chodzić, pokazuje chyba -63. Temperatura powietrza zasysanego to 192 stopnie. Trzy przepływki. To samo. Po odpięciu gaśnie, nie odpala, zalewa, czyli jakoś reaguje. Wtyczki od przepływki i czujnika wody nie mają oporów do kompa. Wymieniony komp, krokus (oczywiście czyszczone kilka razy), przewody, świece, lambda, kopułka, palec. Masy wyczyszczone, nasmarowane, oporów silnik do budy nie ma.

Pomysły mi się skończyły. Zostało mi wyciągnięcie wiązki i zobaczenie czy jakiś przetarć nie ma. Ale zanim się za to zabiorę pytam czy macie inny pomysł awarii?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Temp wody 140, temp powietrza 192.
PostNapisane: 6 grudnia 2013, 21:44 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
750 to prawidłowa prędkość obrotowa :) Co do temperatury cieczy - przy 150 to już by chyba coś w kosmos poleciało :D A temperatura powietrza zasysanego... No 192 to też jakiś kosmos, Mki przy upalaniu mają po 70 i jest to już b. dużo :D Ja spróbowałbym jeszcze raz podmienić sterownik. Co do wiązki - mniej więcej pod przepustnicą, po lewej stronie bloku silnika, jest złącze (okrągłe), którym - o ile dobrze pamiętam - idzie zasilanie na wtryski oraz sygnał z czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Złącze to potrafi niedomagać (poprzecierane przewody, zaśniedziałe piny).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Temp wody 140, temp powietrza 192.
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 21:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
A mierzyłeś czujnik temp w przepływce i cieczy? Ile kOm i przy jakiej temp?

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Temp wody 140, temp powietrza 192.
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 16:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e30 iX
Kod silnika: M20B25
Mierzyłem, już nie pamiętam ile, ale było dobrze. Jak wyleczę kaca to pomierzę jeszcze raz i napiszę.

Tą wtyczkę przy bloku miałem zaśniedziałą i ktoś kiedyś jakimś cudem ją zepsuł. Wyciąłem i zastąpiłem dwoma czteropinowymi kostkami. Połączyłem, sprawdziłem przejścia, nawaliłem sylikonu by woda się nie dostawała i zero poprawy...

Jak się wprowadzi na dwa tysiące obrotów to słychać jak wypadają cykle i obroty falują tak mniej więcej o sto. Na wolnych nie falują, ale też słychać, że chodzi jak stara k****.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL