BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Brak ładowania
PostNapisane: 20 października 2007, 20:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Szukałem czytałem ale odpowiedzi nie znalazłem więc pytam :P

Koledzy miała miejsce następująca sytuacja:

Po chwilowym postoju i odpaleniu auta już na włączonym silniku zaświeciła mi się lekko ( tliła się ) kontrolka od ładowania.Zniknęła po lekkim dodaniu gazu pomyślałem że może pasek nie domaga.Pod koniec drogi do domu zgasło mi wszystko : wszystkie kontrolki radio itd.Zostały ledwie tlące się światła.Dojechałem do domu już wiedząc że aku padło.Sądziłem że to wina słabego aku i zakupiłem nowy.Po zmierzeniu miernikiem okazało się że ciut niższą wartość ma niż powinien ( 12.50 ) na wyłączonym silniku - ok mógł trochę stać w sklepie ale na włączonym ma 12.20 przy wyłączonych światłach więc jest niedoładowywany.Podejrzewam że na włączonych będzie dużo mniej.Kontrolka od ładowania tli się nawet przy wyższych obrotach.

Więc pytanie brzmi gdzie szukać przyczyny.Czy to bardziej prawdopodobne że to alternator? Czy raczej regulator napięcia?Jeśli to drugie to gdzie szukać co sprawdzić?

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 21:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Miałem to samo: Po pierwsze sprawdz dobrze pasek od alternatora, po drugie czy nie pobiera za duzo produ podczas postoju na wyłączonym silniku i wszystkim co pobiera prad.

Po drugie jedz do elektryka niech sprawdzi ci REGULATOR NAPIECIA w alternatorze, mi to włąsnie padło, miałem aku nowe, i działo sie dokładnie to samo i mi padł ten REGULATOR. pozdro

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 23:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Kontrolka od ładowania tli się nawet przy wyższych obrotach

Świadczy to o tym, że ładowanie jest, ale na pół gwizdka.
Padła jedna z trzech diód podających wygenerowane napięcie z każdego z uzwojeń na wzbudzenie.......wynikiem tego regulator napięcia nie zasteruje napięciem na wirniku właściwie, a sama kontrolka będzie się żarzyć.

Alternator do demontażu oraz rozbiórki i należy przemierzyć te trzy diody.....z każdego uzwojenia połączone w jeden punkt dla regulatora.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 07:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Robert ok :) ,więc te diody są wymienne? Jeśli tak to jaki jest ich orientacyjny koszt?

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 12:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Są wymienne.
Koszta mi nieznane, gdyż zawsze wyciągałem z jakichś innych urządzeń jakie pod ręką miałem :rotfl: ......kto by jeździł do sklepu z podzespołami elektronicznymi dla jednej diody :mur: :D

Są to jednak diody o znacznej wytrzymałośći prądowej (nie mówiąć już o diodach na mostku prostowniczym) więc koszt jednej sztuki powinien zamknąć się w 1 złotówce :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 13:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Koszta mi nieznane, gdyż zawsze wyciągałem z jakichś innych urządzeń jakie pod ręką miałem :rotfl: ......kto by jeździł do sklepu z podzespołami elektronicznymi dla jednej diody :mur: :D


W sumie ;)

A czy to możliwe żeby była to wina zbyt słabo naciągniętego paska?

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 13:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
A czy to możliwe żeby była to wina zbyt słabo naciągniętego paska?

Odpada.
Albo ładowanie jest, albo go ni ma.
Kontrolka przy ślizgającym się pasku będzie świeciła różnie.....czasem mocniej, czasem słabo, ale nie z jednakowym słabym natężeniem światła.....

......poza tym słyszalne byłyby piski :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Ano ni było :P Ja się nie znam na takich stricte ,mechanicznych sprawach więc rozbierania alternatora się nie podjemowałem a koszt rozbiórki i sprawdzenia altenratora wyniósł mnie tyle co kupno innego i jego montaż co też uczyniłem.
Na 99% padły tam diody.
Dzięki. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
Ja mialem dokladnie tak samo. Lampka ladowania ledwo swiecila, przy dziennym swietle praktycznie nie dalo sie tego zauwazyc. Sprawdzalem miernikiem aku i bezposrednio przy alternatorze i za niskie napiecie. Wymienilem regulator i jak reka odjal... A wczesniej ladowania nie bylo praktycznie w ogole, bo po odpaleniu z kabli i przejechaniu bez swiatel (dieslem) ok 40km nawet nie chcial mi centralny sie zaryglowac.

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: ElblÂąg
robertbmw ma racje padła CI jedna z diód ładowanie na akumulatorze powinno być takie sam jak sam jak na kontrolkę a maksymalne spadki napięcia na akumulatorze na kontrolkę nie powinny przekraczać części dziesiętnych. W warsztacie nie wymienią Ci pojedynczej diody tylko odrazu cała płytę ;)

_________________
...:::Kto kombinuje ten Âżyje:D:::...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL