BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ruch kierownicą na nierównym terenie
PostNapisane: 28 października 2007, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: OPOLE
Witam wszystkich fanów BMW :P
Mam samochodzik ( BMW E36 316i COMPACT 95r. ) i taki mały problemik.
Posiadam ten wóz już prawie 1/2 roku i jeśli jade po nierownym terenie np po trawie czy tez po kostce to mam takie spore ruchy kierownica w prawo i w lewo, laczy sie to tez z takim lekkim stukiem ale minimalny prawie ze go nie slychac. No i wymienilem juz:

1. Tylne tuleje wahacza ( obie strony/ L+P )
2. Łączniki stabilizatora z wahaczem te krotkie ( tez obie strony)
3. Gumy stabilizatora te co lacza stabilizator z nadwoziem.

No i dalej jest to samo. Bylem na stacji kontroli pojazdow na przegladzie i powiedzial mi ze autko jest w idealnym stanie i ze on nic nieprawidlowego nie widzi. Ale ja juz mam prprostu dosyc tych luzow i nie wiem co mam jeszcze wymienic! Moze ktos mial podobny problem i go jakos rozwiazal a wiec pytam. Aha i przy lekkim hamowaniu tez sie odczuwa taki lekki luz. Tzn np jezeli jade 120kmh i zaczne lekko wciskac pedal hamulca to czuc wibracje na kierownicy.

Aha i druga sprawa to simering na skrzyni biegów na wale.
Widac ze juz tak dosyc moczy i chcial bym go wymienic, ale przed wymiana chcial bym zapytac co sadzicie o simeringach ( czyli jakie firmy proponujecie ) bo nie chcial bym za 1/2 roku znowu go wymieniac. No i czy przy wymianie tego simeringa trzeba wyciagac skrzynie biegow. Czy wystarczy tylko odkrecic wal napedowy itd. Prosze o wasze opinie i o pomoc. Pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ruch kierownicą na nierównym terenie
PostNapisane: 28 października 2007, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
sebas1988op napisał(a):
Witam wszystkich fanów BMW :P
Mam samochodzik ( BMW E36 316i COMPACT 95r. ) i taki mały problemik.
Posiadam ten wóz już prawie 1/2 roku i jeśli jade po nierownym terenie np po trawie czy tez po kostce to mam takie spore ruchy kierownica w prawo i w lewo, laczy sie to tez z takim lekkim stukiem ale minimalny prawie ze go nie slychac. No i wymienilem juz:

1. Tylne tuleje wahacza ( obie strony/ L+P )
2. Łączniki stabilizatora z wahaczem te krotkie ( tez obie strony)
3. Gumy stabilizatora te co lacza stabilizator z nadwoziem.

No i dalej jest to samo. Bylem na stacji kontroli pojazdow na przegladzie i powiedzial mi ze autko jest w idealnym stanie i ze on nic nieprawidlowego nie widzi. Ale ja juz mam prprostu dosyc tych luzow i nie wiem co mam jeszcze wymienic! Moze ktos mial podobny problem i go jakos rozwiazal a wiec pytam. Aha i przy lekkim hamowaniu tez sie odczuwa taki lekki luz. Tzn np jezeli jade 120kmh i zaczne lekko wciskac pedal hamulca to czuc wibracje na kierownicy.

Aha i druga sprawa to simering na skrzyni biegów na wale.
Widac ze juz tak dosyc moczy i chcial bym go wymienic, ale przed wymiana chcial bym zapytac co sadzicie o simeringach ( czyli jakie firmy proponujecie ) bo nie chcial bym za 1/2 roku znowu go wymieniac. No i czy przy wymianie tego simeringa trzeba wyciagac skrzynie biegow. Czy wystarczy tylko odkrecic wal napedowy itd. Prosze o wasze opinie i o pomoc. Pozdrawiam!!

Co do wibracji przy hamowaniu to na 99% tarcze do wymiany...sa poprostu juz zwichrowane...jesli chodzi o simeringi kup oryginalne w ASO...duzy simering 100 zlotych, maly 30 zlotych...wymiana bynajmniej u mnie w 3miescie 100 zlotych...czyli razem 230 zlotych i masz z glowy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 28 października 2007, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: OPOLE
Cytuj:
jesli chodzi o simeringi kup oryginalne w ASO...duzy simering 100 zlotych, maly 30 zlotych...wymiana bynajmniej u mnie w 3miescie 100 zlotych...czyli razem 230 zlotych i masz z glowy :D
Hmm, to tam są 2 simeringi? Ja myślałem ze jest tylko jeden wielki. No ale co z tymi wibracjami na nierownym terenie? Mi sie wydaje ze te wibracje w terenie i przy hamowaniu sa ze soba zwiazane czyli jedna usterka...ale co ??

[ Dodano: 28 Październik 2007, 22:44 ]
aha i dodam jeszcze ze jak złapię kolo rękoma z lewej i z prawej strony i ruszam na boki to widać wyraźnie ruch tarczy i zacisku w lewo i w prawo. Chłopy przecież to BMW takie coś to może se w Maluszku poruszać. proszę o pomoc pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
sebas1988op tarcze to jedna sprawa,tak jak napisał Kisiel24 mogą być zwichrowane.Mnie osobiście by to wyglądało na sworznie mogą mieć lekkie luzy jak są wybite.Na przeglądzie nie miałem problemów luzów rzekomo nie było ale bicie na kierze było.Wymieniłem tarcze bicie się zmniejszyło ale nie ustąpiło całkowicie.I sworznie do wymiany.Objawy są właśnie takie jak opisałeś więc zajrzyj tam.Ewentualnie sprawdź czy masz koła dokręcone :D ;)

Co do zimmeringu wału w skrzyni to o ile ja wiem wymiana łączy się z wyjęciem skrzyni,zimmeringi są 2.Koszt to 250 ( tam gdzie ja jeżdżę ) + koszt zimmeringów.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 08:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: BiaÂłystok
Przy wymianie tego dużego zimmeringu nie trzeba wyjmować skrzyni. Natomiast tego mniejszego na wybieraku nie da się wymienić bez wyjęcia skrzyni.

_________________
Obrazek
Moje BMW E34 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL