BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Gdzie znajduje sie czujnik cisnienia oleju
PostNapisane: 30 października 2007, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 80
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Moje BMW: E39 2.5 TDS
Czesc posiadam BMW E34 z silnikiem M20 89r i mam pytanie do was, gdzie znajduje sie czujnik cisnienia oleju bo nigdzie nie moge go znalesc, a chyba sie zepsul bo nie dziala mi kontrolka w liczniku, sprawdzalem zarowke jest dobra, to wina lezy chyba po stronie czujnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 09:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
CZUJNIK CIŚNIENIA OLEJU znajduje się od spodu w łapie mocowania silnika ze strony kolektora wydechowego

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 80
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Moje BMW: E39 2.5 TDS
czyli zeby go wymienic bede musial wjechac na kanal?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 17:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
tak ale sprawdż kabelek może dotyka masy

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 80
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Moje BMW: E39 2.5 TDS
a mozna w jakis sposob sprawdzic czy to czyjnik jest zepsuty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 22:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Skoro nie działa Ci kontrolka ciśnienia oleju w liczniku tzn. nie świeci, to zdejmij przewód z czujnika i połącz go z masą silnika. Gdy kotrolka w liczniku się zaświeci, to problem leżeć będzie po stronie samego czujnika. Jeżeli natomiast kontrolka się nie zapali, to szukaj przerwy na przewodzie.
W tych silnikach przewód do czujnika ciśnienia oleju jest poprowadzony oryginalnie pod pokrywą rozrządu wzdłuż napinacza paska rozrządu.....możliwe, że to tam właśnie nastąpiło przetarcie przewodu. Czasem mechanicy przeciągają go na zewnątrz wzdłuż węża wodnego. Kolor przewodu zielono-brązowy w czarnej otulinie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 00:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 80
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Moje BMW: E39 2.5 TDS
ok dzieki robertbmw jutro sprawdze tak jak napisales, a zeby wyjac kabelek od czujnika bede musial wjezdzac na kanal czy jest dojscie z gory? bo nie bardzo mam dostep do kanalu ;/

[ Dodano: 2 Listopad 2007, 18:37 ]
Znalazlem w koncu czujnik ale niestety kabelki sa urwane i nie moge nigdzie ich znalesc ;/ ma ktos moze jakis schemat ktoredy ida te kabelki? Zostala sama kostka w czujniku a kabelki urwane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 20:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Przewód do czujnika ciśnienia oleju wychodzi z plastikowej puchy z przewodami elektrycznymi pod kolektorem ssącym. Powinien on wychodzić z niej z przedniej części (nad alternatorem) Czarna otulina z jednym przewodem we wnętrzu (kolor przewodu zielono-brązowy)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 80
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Moje BMW: E39 2.5 TDS
z jakiej plastikowej puchy? szukalem pod kolektorem ssacym i nie moglem tam znalesc zadnych przewodow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 00:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Silniki M20 w E34 pod kolektorem ssącym mają przykręcony do kolektora od spodu wspornik na którym osadzona jest instalacja silnikowa
element nr 16 w linku
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=31




......a myślałem, że to plastikowa pucha :mur: .......udziela mi się od nowszych rozwiązań :P

W każdym bądź razie z jej końca powinien w kierunku rozrządu odchodzić pojedyńczy przewód o którym pisałem.


Mimo wszystko uważam, że tam musi być plastykowa pucha w której ukryta jest instalacja. Niektóre wtyczki, jak do impulsatorów są osadzone właśnie w tej puszce.
To starsze modele w E30 miały jeszcze wspornik z instalacją, a w E34 zastosowanie ma już plastikowa puszka.


Jednak jeszcze pamiętam :P :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 80
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Moje BMW: E39 2.5 TDS
dzieki robertbmw znalazlem kebelek, podlaczylem i wszystko elegancko dziala :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL