BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] dwa pytania
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 18:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
1. Czy to normalne że jak stacyjka jest w położeniu 2 to cyka zawór odpowietrzania zbiornika, jest to takie regularne cykanie
2. Czy koniec odpowietrznika skrzyni korbowej ma sobie leżeć luźno czy jest jakieś jego miejsce bo u mnie leży i nigdzie nie jest wetknięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 00:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
1. Czy to normalne że jak stacyjka jest w położeniu 2 to cyka zawór odpowietrzania zbiornika, jest to takie regularne cykanie

Zaworek EVAP cyka tylko podczas pracy silnika i w określonych sytuacjach.....to co możesz słyszeć Ty, to cykanie elektrozaworu od ogrzewania.
Cytuj:
2. Czy koniec odpowietrznika skrzyni korbowej ma sobie leżeć luźno czy jest jakieś jego miejsce bo u mnie leży i nigdzie nie jest wetknięty.

Zależy o którego węża pytasz.....w pokrywie zaworowej jest otwór, w którego wkłada się taki trójniczek z dwoma wyjściami
-grubszy i bardziej na wprost jest do podłączenia węża, który odprowadza opary ze skrzyni korbowej do przewodu gumowego łączącego przepustnicę z przepływką (obok drugiego wyjścia do zaworu dodatkowego powietrza....zaworu regulacji obrotów biegu jałowego)
-Cieńszy i jakgdyby od spodu trójniczka podpinany jest do wyjścia pod kolektorem ssącym z kolektora z którego również wychodzi trójniczek z przewodem "bananowym" do zaworu dodatkowego powietrza.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 07:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Ad1.

Chodzi mi o element 1 z poniższego schematu. Na 99% on wydaje te odgłosy bo jak się go dotknie to nawet czuć te przełączenia.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=13_0372&hg=13&fg=15

Ad2.

Chodzi o element 4 z poniższego schematu, ogólnie jest to taki gumowy wąż zakończony plastikową zwężką która na schemacie ma numer 4, u mnie wąż ten leży w okolicy filtra węgla aktywnego

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=11_1284&hg=11&fg=15

[ Dodano: 5 Grudzień 2007, 08:26 ]
Co do pytania nr1 to chyba znalazłem już odpowiedź :)
http://jackassofalltrades.com/ticker.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 23:29 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Czy to normalne że jak stacyjka jest w położeniu 2 to cyka zawór odpowietrzania zbiornika

Czyli faktycznie zawór EVAP, ale nie spotkałem jeszcze przypadku, aby na niepracującym silniku ten zaworek funkcjonował....steruje nim sterownik silnika i w chwili, gdy silnik nie pracuje a zapłon jest załączony, zaworek dostaje stałego napięcia non stop. Powinien więc zaskoczyć raz i tyle.....przerywana praca zaworka pojawia się dopiero podczas pracy silnika.

Co do drugiego zagadnienia, to jest to odma i element nr 4 powinien być umiejscowiony w przewodzie dolotowym powietrza z przepływki do przepustnicy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 07:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Z tego co czytałem o tym tykaniu to podobno jakiś bug w sofcie kompa.

A co do tej odmy to powinna wchodzić do tego elementu do otworu 1 lub 2 tak ?
Jeżeli tak to ciekawe co ja tam teraz mam :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL