BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zaczepiam podwoziem - co mogę zepsuć?
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 23:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Witam,

Kilka razy, czy to przejeżdżając przez próg na asfalcie (bardzo powoli), czy zjeżdżając z krawężnika (też b. powoli), uderzyłem podwoziem o wspomniany próg, czy krawężnik, mniej więcej w miejscu tuż za przednimi kołami. Moje pytanie - czym uderzam o wymienione przeszkody i czy to może mi coś napsuć?.. :kwasny:

Przodem też zdarzyło mi się zaryć kilka razy, przy próbie parkowania przodem, kiedy teren był lekko nachylony w dół i krawężnik nie za niski. Ale zakładam, że w ten sposób zdzieram sobie tylko plastik na osłonie chłodnicy i nic więcej..

Czy w ogóle da się coś zrobić, żeby auto się tak nie bujało przy takich nagłych zmianach poziomu w pierwszym przypadku? Np nowe amorki itp? :wstyd:

Z góry dzięki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 23:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Np. miskę olejową.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 00:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
filtr paliwa i przewody paliwowe

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 01:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Wydech, progi...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 03:56 
aż do urwania zderzaka :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
To wszystko brzmi przerażająco :zdziwko: Ale czy zmienia coś fakt, że jeśli chodzi o przód, to jest to po prostu przytarcie przy prędkości prawie zero, czyli toczenie się ledwo ledwo w stronę krawężnika a potem dźwięk otarcia plastiku? a w przypadku podwozia taka sama sytuacja, czyli nie za wysoki krawężnik, zjeżdżam przodem, ledwo co się toczę, auto jedzie tyle o ile pozwala mu grawitacja i prawie zerowy spadek terenu, koła zjeżdżają na asfalt i wtedy dup.. ;)

To jeszcze ostatnie pytanie - jeśli by się coś przez taką akcję walnęło, to kiedy najpóźniej bym się o tym dowiedział podczas jazdy? :wstyd:

Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 08:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
gdy zapali sie kontrolka od cisnienia oleju :] , tylko ze wtedy juz przewaznie jest za pozno.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 09:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
pewnie progiem, nie ma sie o co martwić, jak na policjancie, to pewnie tłumik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 09:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
pewnie progiem, nie ma sie o co martwić, jak na policjancie, to pewnie tłumik.


tak, przeciez to nic ze ociera sie podwoziem, ze pogniecie próg, ze zaslepki w podłodze powpadają do środka, a być może któregoś dnia zgubi tłumik albo miske olejową.

nie przejmuj sie :ok:

musisz po prostu jezdzić :ok: i sie nie przejmowac.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 09:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
slim zrób tak.... o krawęznikach zapomnij, jak na drodze są duże progi ( :cenzura: ) to zawracaj i szukaj innej drogi.... ja tak robie :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 10:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
stones1 napisał(a):
ze zaslepki w podłodze powpadają do środka


On ociera przy małej prędkości, a nie jest zrzucany z wieżowca, chyba ze od policjanta da się wyrwać zaślepki w podłodze...

:zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 10:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
stones1 napisał(a):
ze zaslepki w podłodze powpadają do środka


On ociera przy małej prędkości, a nie jest zrzucany z wieżowca, chyba ze od policjanta da się wyrwać zaślepki w podłodze...

:zdziwko:


da sie wbic je do srodka :] . Rozumiem ze wraz ze wzrostem predkosci problem znika :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 10:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: PL
Garaż: Było:
E36 320i, E90 325Xi
ja zaczepiam elemntami podłogi takie dwie podłużnice pod podłogą. później tylko szczotka druciana aktywny podkład i baranek w sprayu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 10:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Ja u siebie w compakcie urwalem filtr paliwa i srodkowy tlumik troche naruszylem

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 11:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
moja beta jest obnizona i od roku ocieram codziennie przy wyjezdzaniu z mej hacjendy a na drodze przy szkolach i innych cudnych m-cach tez regular!! :hyhy: pare razy bylem pod autem i musze stwierdzic ze na 1. strzal ida podluznice
ale warto kontrolowac filtr paliwa chociaz jak jest dobrze zabudowany to jest delikatnie schowany obok podluznicy...katalizator tez moze otrzymac szlag natomiast misa olejowa jest nieco wyzej wiec przy przejezdzaniu kraweznikow,policjantow itp sie nia tak nie przejmuj.(oczywiscie mowimy o minimalnych predkosciach..)
pozdro

_________________
kriss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 11:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
stones1 napisał(a):
Rozumiem ze wraz ze wzrostem predkosci problem znika


Nie, nie rozumiesz, jest odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 11:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Ukasz napisał(a):
o krawęznikach zapomnij, jak na drodze są duże progi ( :cenzura: ) to zawracaj i szukaj innej drogi.... ja tak robie :hyhy:

ja mam tak samo a w zime to nawet nie wyjezdzam z garażu :zalamany: :rotfl:




serio :kwasny:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 11:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Przy niskim zawiasie raczej logiczne jest że nawet auto o sztywnych amorach może zachaczyć o coś bardziej wystającego czy na przykład przy zjeździe z krawężnika.U mojej Pani kierowniczki na osiedlu postawili ( położyli :rotfl: ) policjantów.Zawias mam seria.Niestety źle obliczyli progi i są ,nawet po poprawkach, szerokie i w miarę wysokie.Więc mimo tego że mam zawias serie, przy zjeżdżaniu muszę się staczać bo obcieram tłumkiem końcowym.Wiadomo sedan jest długi i się "łamie" na progu zwalniającym.

Moja rada bierz progi po prostu pod kątem i zjeżdżaj też pod kątem naprawe bardziej niż bardzo powoli :P. Ale to tylko doraźnie.Możesz sprawdzić amory i dobrać twardsze żeby mniej dobijały.Na krawężniki rady raczej nie ma.Musisz je skreślić z listy użytkowej :hyhy: Albo "podwyższyć" auto.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 14:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
zgiac mozesz 'rozpurke' poprzeczna (kawalek rury, przykreconej 2 srubami), ktora jest pod skrzynia. Ja u siebie zgialem i skrzynia troche ocierala o ta belke wywolujac dziwne dzwieki w samochodzie.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2007, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Dzięki Panowie :)

Z tych wszystkich opcji na szczęście chyba żadna mi się nie przytrafiła. Jeżdżę dalej :D Ale krawężniki i progi muszę zacząć omijać szerokim.. driftem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL