Standardowo sam zakładam tematy, a po rozwiązaniu problemu dzielę się tym, czego się dowiedziałem i jak naprawiłem usterkę.
Szyba jest głównie trzymana przez pionową prowadnicę z rolkami (tą bliżej klamki od drzwi). Jej ustawienie wpływa na to jak jest ustawiona szyba w każdej płaszczyźnie.
Rozwiązałem swój problem poprzez regulację ustawień na tej prowadnicy, żeby to zrobić należy
(1) wypiąć mechanizm szyb z obu stron,
(2) poluzować śruby łączące uchwyt od szyby i rolki w prowadnicy - dwie śrubki 10, widać je jak się zjedzie szybą na dół - nie wykręcać ich do końca (szyba wtedy traci wszystkie punkty mocowania)
(3) poluzować śruby centrujące pionową prowadnicę - znajdują się one od spodu drzwi pod prowadnicą (tą z rolkami) i tak jak wyżej nie należy ich wykręcać do końca.
(4) wyciągnąć uszczelki na drzwiach z dwóch stron szyby!
Po poluzowaniu wspomnianych śrub można w miarę sensownie manewrować szybą - mi się udało. Jak szyba będzie już w prowadnicy, lekko dokręcić wspomniane śruby i należy zrobić test na domykanie szyby, jeżeli będzie potrzeba korygować.
UWAGA!!
Śruby z punktu trzeciego regulują napięcie wstępne szyby. Nie przesadzajmy ze skrajną regulacją - istnieje ryzyko, że strzeli szyba.
Nic na siłę - jak nie idzie trzeba wziąć większy młotek

@Szczurek1986
sorry ale muszę się odnieść do Twojego posta. No offence, ja rozumiem, że uzależniony od forum, rozumiem, że 17tyś. postów nie bierze się ot tak sobie znikąd. Niemniej jednak, post jak twój wyżej to zwykły śmieć. Jak nie wiesz, czy znajdę na yt czy nie, to nie pisz. Do czego mi taka informacja? Tak każdy może pisać ("sprawdź czy nie ma tego w internecie").
Rozwiązania problemu szukałem na tym forum i kilku innych, włącznie z zagranicznymi. Owszem przed napisaniem posta sprawdziłem też yt.
Liczyłem, że na tym forum otrzymam jakieś merytoryczne wskazówki - w twoim poście ich nie było, więc nie rozumiem sensu pisania takich rzeczy.
Powtórzę, no offence...
Miłego dnia
