Polecam ten poradnik. Robiłem na jego podstawie i nie miałem problemów:
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htmTen etap jest bardzo ważny i tu mogłeś popełnić błąd:
Cytuj:
Mount sprocket turning tool onto exhaust sprocket.
Rotate exhaust sprocket clockwise as far as possible. This will rotate intake sprocket clockwise as far as possible.
Note: This step is critical for proper installation of vanos in next step.
Fully insert vanos splined shaft in vanos. Note: This step is critical for proper installation of vanos.
Mount vanos onto engine head front.
Insert vanos onto engine head studs. Insert helical gear shaft into intake sprocket.
Rotate helical gear shaft and slightly insert into sprocket. Helical gear shaft will slightly insert into sprocket and stop rotating.
Note: This step is critical for proper installation of vanos.
Mount sprocket turning tool onto exhaust sprocket.
Rotate exhaust sprocket counter clockwise while pushing in on vanos to insert helical spline shaft into intake sprocket. Wiggle vanos and sprocket tool to help insertion.
Note: It is critical to insert into first possible gear spline alignment. Push vanos in while turning sprocket.
Insert vanos onto engine head studs, then vanos top corners onto head matting dowels.
Piszą tu o tym, że zębatkę na wałku wydechowym, po zluzowaniu śrub obkręcasz maksymalnie w kierunku ruchu wskazówek zegara. Podczas wsadzania vanosa na wałek jest to bardzo ważne, by w tej pozycji to było. Vanos powinien sam wskoczyć i obracać zębatkę. Nie można go na siłę wpychać.
Jeśli gdzieś w opisie popełniłem drobny błąd, to przepraszam. W tym poradniku masz na pewno wszystko dobrze opisane.