BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] WYMIANA PODUSZEK TYLNEJ BELKI
PostNapisane: 21 grudnia 2007, 09:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Pó³noc
Jak w temacie. Czy dużo z tym roboty w e34? wydaje się że jak odkręce te dwie śruby od dołu to wszystku powinno wyleźć, ale pewien nie jestem. Pytam bo nie wiem ile czasu zarezerwować. A może są tam jakieś specjalne myki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: rzeszĂłw
ja te poduszki wymieniałem cały dzień ,żeby je wyciągnąć to musisz wyciągnąć belke na zewnątrz i wybić po autem tego nie zrobisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: GdaĂąsk
Nie , nie podejmuj sie tego robic samemu , przerabiałem to w warsztacie , trzeba miec specjalny sciągacz i wychodzi bardzo ciężko , w pionowym prostym włozeniem tez sporo roboty ....nie polecam tego robic samemu

_________________
Dariusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2008, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Jak miałem e28 to do wymiany poduszek podeszłem bardzo powaznie.
Wyjąłem z auta cała belke łacznie z dyfrem , rozebrałem wszystko do cześci wyczyściłem , pomalowałem minia a potem antykorozyjną farba.
Same poduszki wymieniałem w ten sposób ze wydłubałem porozrywana gumę i tuleje metalowe poduszek rozciołem piłką , po czym łatwo można było je wybić. Następnie oczyściłem dokładnie wewnetrzne ścianki tuleji belki ,posmarowałem smarem i wciskałem je w duzym imadle .
Okazało się również ze blacha wokół osi poduszek pod spodem jest zgnita wiec wspawałem nowe blachy .Wszystko zajeło mi prawie 3 dni.
Po tej żmudnej pracy auto prowadziło się super w porównaniu do stanu przed wymiana.
Z kolei brat w e34 nie chciał tego robic tak dokładnie wiec opuścił cała belke na tyle aby mógł wydłubać stare poduszki i również rozcinał tuleje tyle ze była to dośc żmudna praca , ale udało się i zajeło mu to tylko jedno popołudnie u kumpla na kanale.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 11 stycznia 2008, 07:46 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2008, 08:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: MaÂłopolska
Przerabialem to w moim E34 bez kanalu(dramat, nie polecam) , na lezaco, ze srednia wiedza jak to zrobic i bez specjalnie wielu narzedzi. Zeszlo mi ze dwa popoludnia (po jednym na tuleje) i nerwica bral, momentami bylem zalamany, ale sie udalo. Sposob w jaki to zrobilem. Auto na klocki ze 40cm nad ziemia (koszmar tak cos pod autem robic), sciaglem kolo, odkrecilem srube mocujaca tuleje. Nastepnie wiertarka rozwiercilem gume ktora trzymala ten srodek zeby sam srodek mozna bylo wyciagnac i tu jest najgorsza czesc roboty - brzeszczotem w dwuch miejscach rozcinalem ta czesc tuleji ktora pozostala w belce (trwalo to strasznie dlugo bo belka opada tylko troszke i nie ma ruch brzeszczotem :( ) potem mlotek i jakis wybijak i praktycznie to samo wypada jak jest naciete z dwuch stron. Problem pojawil sie tez w trakcie zakladania nowej tuleji. Tuleje i belke nasmarowalem smarem i mimo to niebardzo chciala wejsc. Posluzylem sie zaciskiem wlasnej roboty. Dwie blaszki (20-30mm grubosci) przewiercone na koncach i dwie konkretne sruby, ktore przechodzily przez te dwie blaszki. Calosc stworzyla taki sciskacz, ktorym dopiero udalo mi sie wcisnac nowa tuleje. Sama robota nic skomplikowanego, ale kanal to podstawa bo sie nerwowo wykonczysz :)

_________________
Piniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL