BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 16:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] '93 - silnik M40 czy M43?
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
Witam :)
Kupilem BMW e36 316i z 1993r i chcialbym sie dowiedziec czy ma ono silnik o modelu M40 czy M43. podaje numer identyfikacyjny mojego BMW mam nadzieje ze on cos pomoze.
WBACA11080EL79506
jesli ktos wie jaki to model silnika prosze o odp. z gory dziekuje ... pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW :D


Ostatnio edytowano 10 grudnia 2008, 14:56 przez Serek18, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 21:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
według www.e34.de/vin masz M40, więc pasek

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Ostatnio edytowano 27 grudnia 2007, 21:49 przez Kucharz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: silnik
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: kozienice
:] :] :] witam z tego co się nie myle to m40 montowano do 93 włącznie to jest rozrząd na pasku. a po 93 m43 na łańcuchu.jeżeli np. masz kolektor ssący w kształcie barana to jast m40-stka .i pewnie tak jest .pozdro. :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 21:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
taki masz silnik....silnik ..

i pasek.... Obrazek .

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
No wlasnie sam nie wiem jak to jest... ona jest z konca 93 :| wiec nie wiem, jutro zobacze jakiego ksztaltu mam ten kolektor ssacy... z tego co gdzies slyszalem to M43 szly od listopada 93r
Dzieki za odp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 22:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Serek18 napisał(a):
No wlasnie sam nie wiem jak to jest... ona jest z konca 93 :| wiec nie wiem, jutro zobacze jakiego ksztaltu mam ten kolektor ssacy... z tego co gdzies slyszalem to M43 szly od listopada 93r
Dzieki za odp.


wedlug VIN masz z kwietnia to poczatek roku...Vehicle information
Series: 3' E36
Body: Saloon
Model: 316i
Engine: M40
Region: ECE
Version: Left Hand Drive
Transmission: Manual
Manufact. date : 1993/04..

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 22:17 
otwierasz maskę, patrzysz.

różnice widać gołym okiem!

M40 :serce:

http://www.autopower.se/begagnatguiden/ ... er/m40.jpg


M43

http://www.dezmembrarimasini.ro/img/thu ... resti.jpeg


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
ok juz wiem to jest jednak M40, Dzieki Czarny:) i dzieki za info reszcie...
Pozdrawiam szczesliwych posiadaczy BMW:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 00:05 
Pamiętaj, nie dziękuj na forum nikomu.

Po prostu klikaj pomógł! ;)

Serek18 napisał(a):
ok juz wiem to jest jednak M40


:super: no to ładnie :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 19:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
a ja mam takie pytanie który jest lepszy???? pewnie m43???? bo jest na łańcużku i nowszy... dobrze mówie???

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
lukas88 napisał(a):
a ja mam takie pytanie który jest lepszy???? pewnie m43???? bo jest na łańcużku i nowszy... dobrze mówie???

Bardzo dobrze mowisz :) M43 lepszy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 22:18 
to, że jest coś na łańcuchu wcale nie oznacza, że lepsze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 17:32 
czesc.
jestem nowy na tym forum.niedawno kupilem bmw no i wlasnie mozecie mi powiedziec jaki mam typ/numer/silnika.bmw jest z 1995 z silnikiem 1.6.sedan.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 18:14 
darek, na łańcuchu M43B16


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 18:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk napisał(a):
to, że jest coś na łańcuchu wcale nie oznacza, że lepsze.


W tym przypadku oznacza i to wybitnie :D
Zmiana paska rozrządu co 30kkm to nic fajnego :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A czemu co 30 tys km?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 20:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kucu napisał(a):
A czemu co 30 tys km?


Ten silnik tak ma, że paski po 30-40 tyś się zwyczajnie kończą w m40.
Sam w to nie wierzyłem, zapytaj się Cioosa jak wyglądał pasek po 40 tys. jak zmieniał :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 20:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A nie pamietasz moze jakiej firmy miał pasek i rolki zalozone?

Aż zerknę w wolnej chwili na swój z ciekawości ;) Choc ostatnio jak wyciagalem walek do hydrauliki to pasek byl spoko, a swoje 35tys juz przelatał ;)

A nawiazujac do tematu, M43... Z tego powodu ze ma wlasnie łańcuszek rozrzadu co przy dobrym oleju jest ptaktycznie niezniszczalne i nie trzeba tak czesto o nim myslec jak o pasku. Z drugiej strony ma lepiej rozwiazaną klawiature zaworową, ma łożyska na dzwigienkach i to lozyska wspolpracuja z krzywka walkia a nie slizg na dzwigience i nie trzeba tego wymieniac co 150tys jak w M40. Prócz tego w M43 nie ma "pastylek" pomiedzy trzonkiem zaworem a dzwigienka - mniej elementów, mniej do zepsucia.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 20:35 
Kyokushin napisał(a):

W tym przypadku oznacza i to wybitnie :D
Zmiana paska rozrządu co 30kkm to nic fajnego :/


Nonsens. Większej bzdury na temat M40 nie wyczytałem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Bo to tak jest jak sie zaklada taiwanskie paski rozrzadu :D Wtedy nie ma sie co dziwic ze sie koncza po 30tys ;) Ewentualnie jest inna sprawa. Paski rozrzadu maja rozne ksztalty zebow, jedne mają okrągłe - a inne kwadratowe. Byc moze ktos dobral mu zly pasek i wtedy duuuuzo szybciej on sie zuzyje

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL