BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 13:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 20 października 2024, 19:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E30
Kod silnika: m20b20
Witam, wszystkich posiadam BMW E30 cabrio z roku 1990 z silnikiem m20b20.

Zacząłem nowy temat bo nie znalazłem podobnego, a w aucie wymieniłem już praktycznie wszystko na nowe z ASO.

Temat wygląda tak: auto kupiłem falujące na obrotach i tak szło całe do rozbiórki (jak się okazało była to kwestia czujnika TPS) więc zostało wszystko rozebrane do ostatniej śrubki (mowa o silniku) silnik po obróbce wszystko nowe panewki, pierścienie, uszczelki itp.

Wszystko kupione w ASO BMW: org.kpl. Przepustnica, nowe czujniki temperatury, sonda lambda, czujnik położenia wału, przewody zapłonowe włącznie z 6tym przewodem posiadającym czujnik impulsów, cewka zapłonowa, silniczek krokowy, rury gumowe dolotu, 6x wtryskiwaczy, cały rozrząd, kopułka
, palec rozdzielacza, pompa paliwa. Łatwiej wymienić co nie było wymienione...
Cały układ dolotowy sprawdzony dymem a później nawet ciśnieniem wszystko szczelne(ciśnienie na kolektorze idealne) zawory ustawione książkowo, ciśnienie w cylindrach niemalże jednakowe.

Problem jest tego typu: czas wtrysku oscyluje w granicach 4.90-5.20ms, czuć po wydechu, że go podlewa. Po pracy silnika na wolnych obrotach również widać, że go buja co jeden cykl. No i spalanie jest w granicach 15-20l. Komputer pokazuje idealną pracę sondy jak i przepływomierza nawet naciągałem sprężynkę w przepływomierzu bez zmian.

Nie wiem co robić może miał ktoś coś podobnego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 20 października 2024, 20:42 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Duże spalanie to w 80% sonda. Odłącz Aku na 30mib, odłącz sondę i wtedy sprawdź. Przepływka na pewno z tego modelu?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 21 października 2024, 07:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E30
Kod silnika: m20b20
Robiłem już jak pisałeś nic to nie zmienia korekta cały czas taka sama. Sonda oryginał, przepływomierz oryginał po numerach z vinu - kupiony nowy w fusie tak samo jak praktycznie każdy podzespół silnika :przestraszony: w same graty do silnika poszło 20tyś zł.... podmieniałem wszystkie elementy nawet na te stare i też nic to nie zmienia. Stary został regulator ciśnienia na listwie ale sprawdzany był i działa, komp, no i wydech zastanawiam się czy może to być winą w jakiś sposób zapchanego katalizatora lub ogólnie wydechu. Ale auto normalnie przyspiesza jak na m20 przystało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 21 października 2024, 08:04 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Odepnij sondę na stałe, zobacz czy cokolwiek się zmieni, bo tu bym celował. Rozrząd dobrze ustawiony? Miałem M20b25 i u mnie sterownik się wysypał, ale to była wersja jeszcze bez katalizatora i sondy.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 22 października 2024, 12:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E30
Kod silnika: m20b20
Wydech zdjęty bez katalizatora chodzi tak samo czasy wtrysków się nie zmieniły, po odpięciu sondy po za falowaniem obrotów to czas wtrysku wzrósł do 5.62ms - 6.12ms, odpięcie przepływomierza nic nie zmienia. Rozrząd jak pisałem idealnie w znaki. Wrzucił bym fotki z pracy sondy itp. ale nie wiem jak to zrobić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 22 października 2024, 14:46 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Resetowałeś za każdym razem sterownik po zmianach (odpięcie Aku)? To wymagane do skasowania adaptacji.
Jedyna rzecz, jaka Jeszcze mi przychodzi do głowy to czujnik temperatury płynu, on też ma duży wpływ na spalanie (w E30 jest chyba oddzielny od tego co wskazują zegary)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 29 października 2024, 19:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E30
Kod silnika: m20b20
Komputer jest resetowany za każdym razem zgodnie ze sztuką, napisałem wszytkie czujniki wymienione na nowe z ASO. Reakcja na odpięcie czujnika jest. Krokowy po odpięciu zero reakcji, odepnę sondę też zero reakcji jedyna reakcja jest na przepływomierz....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 29 października 2024, 20:28 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Obecnie masę części dla ASO do starszych aut produkują podwykonawcy, więc jakość jest różna.
Na spalanie ma wpływ: przepływka, sonda, czujnik temperatury.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] zawysokie czasy wtrysków i wysokie spalanie
PostNapisane: 7 marca 2025, 21:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Kolego Ryba91 rozwiązałeś swój problem ? U mnie również czasy wtrysku 5-6ms , wysokie spalanie i slychac ze lekko strzela w wydech na wolnych .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL