BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] spostrzeżenie , sworznie wahacza!
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
Hejos
Mam pytanie, auto myszkuje lata na koleinach ! ten problem jest wałkowany od wieków, wymieniłem dosłownie wszystko zbieżności ok, szukałem nadal, podniosłem jedno koło przednie drugie leżało na ziemi, zacząłem ruszać tym kołem w powietrzu i zaobserwowałem że sworzeń patrząc od spodu wahacza rusza się w środku, są to nowe sworznie Meyle (wzmocnione) i tak sobie tłumacze że moze stąd bierze się myszkowanie auta ponieważ gdy koło wpada w jakieś nierówności pracuje ma sworzniu. Co o tym myslicie czy są jakieś inne lepsze swożnie, bo nie daje już rady, rozumiem że za duże laki itp , ale to nie powinno mieć znaczenia. wcześniej miałem puga 605 z lakami 245 i było git nie pływał a z bmw mam zaj.... problem.


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2008, 19:37 przez raflesz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 19:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wymień tuleje wahacza na te od M3 i zobaczysz jak wtedy bedzie super :ok: , ale za czy to zrobisz wymień sworznie, najlepiej wszystkie

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
a możliwe że na diagnostyce tuleje nie wyszły tzn że koleś nie zauważył? kurde ale sam lukałem na wahacze i na rozpierakach nie pracowały, to mozliwe że na sprzęcie nie wyszło?


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2008, 19:36 przez raflesz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
możliwe, ale seryjne są nieco za słabe na PL drogi, sa nastawione na komfort, co w PL jest ich wadą, więc zainwestuj w te od M3 (wersja 3.2), tzw. pełne to na pewno poczujesz różnice (tak jak ja, moi znajomi również)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
ok tak zrobie, tylko gdzie to zakupić na allegro nie widziałem, a w pobliskim sklepie od dawna nie robię zakupów, bo biorą krocie marża z 1000%

[ Dodano: 6 Styczeń 2008, 19:41 ]
na allegro są niepełne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 19:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
tuleje w m3 mają taką samą budowę jak zwykłe czy mają otwór mimośrodowo? jak później ustawić zbieżność/geometrie?

PS
u mnie na standardowych tulejach i oponach 225 auto nie pływa ani na równym ani na koleinach, ale wahacze, sworznie są ori.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2008, 19:44 przez bartus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja kupiłem u Maćka (stones1)

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1979


ma super ceny :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
ok dzięki za info, tak uczynie. Pozdrowionka jak wymienie dam znać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 20:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
bartus napisał(a):
tuleje w m3 mają taką samą budowę jak zwykłe czy mają otwór mimośrodowo? jak później ustawić zbieżność/geometrie?
.


od M3 3,2 maja otwór centralny, taki sam jak w zwyklych e36.

Komplet Lemforder - 152 zł. ( 2 sztuki).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 21:09 
mialem ten sam problem
zalozylem nowe swoznie wyjezdzam i bach plywam.na kanale sworznie lataja w wahaczach.moze jakies wadliwe.jade do sklepu nowe innej marki to samo. mechanior wziol migomat i zapunktowal mi sworzen do wahacza,wystarczy sciac 3 punkty i znowu wymienic sworznie w razie potrzeby,teraz jest git.jakby nie to musialbym wymieniac wahacz na nowy.


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2008, 21:43 przez biolygt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
Że jak? Japierpapier, heftałeś sworznie !!! Masakra ! Nie ma innego wyjscia jakieś inne sztywniejsze sworznie, Nie chce mi się wierzyć, przecież inni latają i nie muszą heftać? Stones może masz jakąś alternatywę, jakieś zworznie kosmiczne by nie trzeba było heftać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 12:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
po wymianie których sworzni tak macie? wewnętrznych czy zewnętrznych.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Ostatnio edytowano 12 stycznia 2008, 16:42 przez bartus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 16:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
jezdzi ktos na tych sworzniach meyle wzmocnionych? niech napisze swoja opinie bo widze ze autor tego tematu ma z nimi problemy. tez je kupilem ale jeszcze nie zamontowalem i chcialbym wiedziec jak sie sprawuja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
tak jeżdze i do dupy ! bardzo do dupy! zrobiłem na nich z 1000 km i masakra latają jak starej [cenzura] zęby


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 18:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
tomoe30 napisał(a):
jezdzi ktos na tych sworzniach meyle wzmocnionych? niech napisze swoja opinie bo widze ze autor tego tematu ma z nimi problemy. tez je kupilem ale jeszcze nie zamontowalem i chcialbym wiedziec jak sie sprawuja


ja mam wstawione Meyle i jak na razie to nie narzekam...dobrze sie jezdzi a mam zrobione na razie 25tys. wszystko ok. :P

[ Dodano: 12 Styczeń 2008, 19:07 ]
raflesz napisał(a):
Hejos
Mam pytanie, auto myszkuje lata na koleinach ! ten problem jest wałkowany od wieków, wymieniłem dosłownie wszystko zbieżności ok, szukałem nadal, podniosłem jedno koło przednie drugie leżało na ziemi, zacząłem ruszać tym kołem w powietrzu i zaobserwowałem że sworzeń patrząc od spodu wahacza rusza się w środku, są to nowe sworznie Meyle (wzmocnione) i tak sobie tłumacze że moze stąd bierze się myszkowanie auta ponieważ gdy koło wpada w jakieś nierówności pracuje ma sworzniu. Co o tym myslicie czy są jakieś inne lepsze swożnie, bo nie daje już rady, rozumiem że za duże laki itp , ale to nie powinno mieć znaczenia. wcześniej miałem puga 605 z lakami 245 i było git nie pływał a z bmw mam zaj.... problem.


gdzie ty wydziale ze swozen w srodku sie rusza :?: tak wyglada Meyle..sworzen .

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2008, 23:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
pewnie rusza sie cały sworzeń w wahaczu. o których sworzniach mowa?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 04:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
jeśli zrobi się baryłka w wahaczu to mozecie sobie nowymi sworzniami choćby najlepszymi po głowie popukać. luzu nikt nie oszuka

_________________
Rafalindo 750iL


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2008, 21:59 przez Rafał 750iL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 22:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
raflesz napisał(a):
Że jak? Japierpapier, heftałeś sworznie !!! Masakra ! Nie ma innego wyjscia jakieś inne sztywniejsze sworznie, Nie chce mi się wierzyć, przecież inni latają i nie muszą heftać? Stones może masz jakąś alternatywę, jakieś zworznie kosmiczne by nie trzeba było heftać?


większość klientów chwali Meyle. Oprócz nich moge polecić Lemfordera. Ale może faktycznie niektóre wahacze po wielokrotnej wymianie sworzni, stają sie mniej "dopasowane" :niepewny:

Lemforder LMI10536 68,00zł sworzeń wahacza zewnętrzny
Lemforder LMI10533 51,00zł sworzeń wahacza wewnętrzny

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 22:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
Ale może faktycznie niektóre wahacze po wielokrotnej wymianie sworzni, stają sie mniej "dopasowane"


raczej nie "niektóre" tylko wszystkie i nie ma w tym nic dziwnego.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 23:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
bartus napisał(a):
[quote]Ale może faktycznie niektóre wahacze po wielokrotnej wymianie sworzni, stają sie mniej "dopasowane"


raczej nie "niektóre" tylko wszystkie i nie ma w tym nic dziwnego.[/quote]

tak sie robi jak sa nieprawidlowo wciskane...a po drugie daje sie klej dla lepszego trzymania :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL