BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 13:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Oboty, szarpanie - RĘCE MI OPADAJĄ :(
PostNapisane: 20 lutego 2008, 15:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Witam, mam tak jak i wielu użytkowników forum problem z falowaniem obrotów i szarpaniem. Po podłączeniu pod kompa okazało się, że padł przepływomierz, więc kupiłem inny, podłączyłem. Postanowiłem zresetować kompa, więc zrobiłem to sposobem odłączania aku. Odpalam na początku ok, ale po chwili znów zaczęły falować. Po odłączeniu krokowego nie faluje, lecz jest 1100 (to chyba normalne), natomiast po odłączniu przepływki auto gaśnie, więc to chyba dobrze. Wpadłem na pomysł przeczyszczenia silnika krokowego. Mógłby mi ktoś napisać na co warto zwrócić uwagę czyszcząc go? Jak zdemontować? I czy "kąpiąc" go w benzynie ekstrakcyjnej może mu się coś stać? Całego moge włożyć żeby poleżał sobie zanurzony? Należy osyszyć go potem? Odpowiedzi na pewne moje pytania pewnie są na forum, lecz ich nie znalazłem, prosze o linki jeżeli już było, dziękuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 15:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
ja nalewalem benzynke ekstrakcyjna do silniczka, taykalem wloty, i trzachalem, powtarzalem to ilka razy, az calyt syf sie wyplukal, poczekalem az wyschnie i zamontowalem. nie wiem dlaczego ale nie powinno sie go zanurzac calego.

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 16:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Krokowiec juz zalany, wyczyszczony, ile nalezy odczekac zeby można było założyc???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 17:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
MaRio-sKaTe napisał(a):
Krokowiec juz zalany, wyczyszczony, ile nalezy odczekac zeby można było założyc???



tyle zeby byl suchy, mozesz przedmuchac sprezonym powietrzem :)

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E92 325d
Garaż: Było:
E36 320i sedan M-pakiet
E46 330d Touring
E90 320d
E60 530d
E91 318d LCI
E92 325d
Witam. Podepnę się pod temat, mianowicie mam podobna sytuację co kolega wyżej. Otóż falują mi obroty na biegu jałowym od jakiś 4 dni (dodam że falowanie zaczęło sie po odpięciu klemy od akumulatora, ale byłem spokojny ponieważ jakieś 3 mies. temu miałem podobna sytuacje i po 3 dniach same obroty sie wyrównały i było oki), jednak w tym przypadku nic nie powróciło do normy, wiec sprawdziłem gumę za przepływomierzem czy nie jest gdzieś pęknięta, wyciągnąłem przepływomierz przeczyściłem go, założyłem i odpaliłem auto - dalej to samo:( Postanowiłem odpiąć przepływomierz od zasilania i jak ręką odjął silnik nie faluje idealne równe obroty, podpiąłem ponownie zasilanie do przepływomierza, znów falowanie obrotów:( Pytanie moje jest takie czy przepływomierz padł i trzeba go wymienić??? Proszę o szybka odpowiedz i sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: wrocÂław
ja tak miałem ze jak odpiąłem przepływke to tez było dużo lepiej tylko miałem lekko wyższe obroty, i potem okazało się że dostawało mi się lewe powietrze i musiałem wymienić kolektor ssący i po lekkich regulacjach wszystko wróciło do normy i nie musiałem kupować nowej przepływki choć wcześniej na kompie wychodziło że mam padnięta przepływke i sonde ale to przez te lewe powietrze

_________________
Only german style
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E92 325d
Garaż: Było:
E36 320i sedan M-pakiet
E46 330d Touring
E90 320d
E60 530d
E91 318d LCI
E92 325d
Cytuj:
ja tak miałem ze jak odpiąłem przepływke to tez było dużo lepiej tylko miałem lekko wyższe obroty, i potem okazało się że dostawało mi się lewe powietrze i musiałem wymienić kolektor ssący i po lekkich regulacjach wszystko wróciło do normy i nie musiałem kupować nowej przepływki choć wcześniej na kompie wychodziło że mam padnięta przepływke i sonde ale to przez te lewe powietrze


dzięki za szybka odpowiedz, konkretnie chodzi mi czy ktoś z was w takiej sytuacji jak moja wymienił przepływomierz i było ok. Bardzo proszę o odpowiedz.
Jeszcze jedno pytanie, może to być śmieszne ale tak z czystej ciekawości: czy po odpięciu zasilania od przepływomierza i jeżdżeniu autem na dłuższą metę można coś uszkodzić i co może sie stać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 19:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Po odpięciu przepływki silnik powinien zgasnąć, jeżeli nie gaśnie, to silnik bierze wcześniej zapamietane dane z komputera, myle sie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 19:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
MaRio-sKaTe napisał(a):
Po odpięciu przepływki silnik powinien zgasnąć, jeżeli nie gaśnie, to silnik bierze wcześniej zapamietane dane z komputera, myle sie?


Komputer powinien przełączyć się w tryb awaryjny, który nie spowoduje wyłączenia silnika, lecz spadek mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL