BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] BMW 735i
PostNapisane: 2 marca 2008, 23:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Nidzica
Witam Wszystkich! Tydzień temu prosiłem o pomoc z E32, zgasła na wolnych obrotach i nie chce wcale ze mną gadać, co jej może być? Prąd do cewki dochodzi, a nie wychodzi z niej. Zmieniłem 3 cewki, wszystkie były dobre, a ona nic. Wyciąłem cały alarm, immobiliser, zmieniłem też czujnik położenia wału. Auto ma 3,5 litrowy silnik i jest w gazie. Zgasła też na gazie, a i benzyna i gaz jest. POMOCY!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 23:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Dochodzące zasilanie do cewki jeszcze nie świadczy o tym, że dochodzi zasilanie do pozostałej instalacji silnikowej.
Cewka zasilana jest z obwodu stacyjki i z tego samego obwodu podawany jest sygnał(czasem poprzez sterownik silnika) o załączeniu głównego zasilania na instalację silnikową prosto z akumulatora.
Zdejmij pokrywę nad sterownikiem silnika i wysuń kostkę z białym przekaźnikiem. Od spodu będą do niej wchodziły trzy grube przewody: czerwony, czerwono-biały, czerwono-niebieski.
Na czerwonym ma być stałe zasilanie i takie samo jak na akumulatorze. Po załączeniu zapłonu zasilanie ma się załączyć na czerwono-białym i na czerwono-niebieskim i tylko nieznacznie może spaść (z racji poboru prądu przez układy). Nie może także zanikać całkowicie podczas kręcenia rozrusznikiem.......spadnie napięcie gdyż rozrusznik pobiera najwięcej prądu.
Gdyby jednalk zasilanie zanikało albo nie było go wogóle i nawet biały przekaźnik nie pstrykałby w momencie załączenia zapłonu, to winy szukałbym w bezpieczniku o wartości 80A który znajduje się na przewodzie doprowadzającym zasilanie do skrzynki modułowej prosto z akumulatora i utwierdzony jest przy przewodzi batowym do rozrusznika w odległości około 40 cm od klemy plusowej. (pod czarną otuliną)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Nidzica
do robertbmw,
dzięki za podpowiedź, tego jeszcze nie sprawdzałem, ale na pewno sprawdzę. Nie mam już sił i pomysłów co mogło jej się stać- poprostu KOSZMAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL