BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318i Silnik - dziwna utrata mocy
PostNapisane: 16 marca 2008, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: roznie
Witam, mam taki problem w 318i z 98r, ze czasami zdarza sie nagla, zupelnie nieoczekiwana utrata mocy, to chyba mialo miejsce przy wiekszych predkosciach, np. 120-140. Samochod nagle jedzie jakby zamiast 1.8 pod maska bylo 1.2 i po parunastu/parudziesieciu sekundach wszystko wraca do normy. strach pomyslec co by bylo, gdyby cos takiego wydarzylo sie przy wyprzedzaniu tira na jakiejs krajowce. wiecie co moze byc przyczyna?

Cytuj:
[model???] Dziwne utraty mocy


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 18:04 przez X, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: P-sz
Byc moze sonda lambda. Najlepiej podjedz do jakiegos elektryka i podepnij autko pod kompa.

_________________
po BMW zostaÂły tylko zdjecia i wspomnienia
Jak wam sie podobaÂła??
Kiedys - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6463
Na nowym felunku - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21221


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 23:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
u mnie bylo tak samo jak u Ciebie, i okkazalo sie ze mam nieszczelny kolektor wydechowy i padnieta przeplywke, a wzialem sie za to wlasnie jak podczas wyprzedzania na szybko stracil mi moc a z naprzeciwka autobus jechal i zbladlem ;/

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 00:06 
tak jak chłopaki mówią, ale w zasadzie ja miałem podobnie, a winą okazało się lewe paliwo :/ na początek sprawdź dolot


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: roznie
Dzieki, wreszcie jutro bede mial okazje wszystko sprawdzic, jak sie okaze, to napisze co jest grane. Pozdr

[ Dodano: 18 Marzec 2008, 13:58 ]
Aha, przepływka, to znaczy przepływomierz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2008, 17:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Dokladnie przeplywka=przeplywomierz :) Jak sie uporasz to koniecznie napisz co bylo ;) Moja teraz stoi w serwisie, musze nowa instalacje sekw zalozyc, bo sie okazala ze ten poprzedni zlozyl instalacje z 4 roznych i nie da sie jej porzadnie wyregulowac a pali 14 -18 aktualnie ;/;/

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2008, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: roznie
Witam, troche mnie nie bylo...
Troche dlubania tez bylo i zostala wymieniona druga sonda lambda, wlozony katalizator, ktorego nie bylo :-O (swoja droga ten temat jeszcze porusze, jak bede mial troche kasy), przepustnica, poza tym zadbalem o pare szczegolow, typu pompa wody, uszczelka glowicy etc...
Po tym wszystkim beta ogolnie czuje sie znacznie lepiej, na pewno wrocily kucyki, ktore uciekly przez lata eksploatacji (jak wreszcie bede mial okazje to wrzuce zdjecie wykresu - niestety zostawilem w krakowie). Niestety pdczas ostatniej dluzszej przejazdzki okazalo sie, ze problem nie zostal rozwiazany. Teraz jestem praktycznie pewien, ze to kwestia komputera.

BARDZO PROSZE WSZYSTKICH, KTORZY ZNAJA SIE TROCHE NA KOMPUTERACH BMW,
a takze wszystkich, ktorzy mogliby zasugerowac rozwiazanie o pomoc.

Co do opisu objawow dodam, ze to wyglada tajk, jak bym prawie zdjal noge z gazu, muskajac go na tyle, zeby utrzymujac bardzo powoli spadajace obroty zwalniac caly czas, bez wzgledu na zmiany biegow, wysprzeglanie, etc. To moze trwac pare minut. Potem z eguly zdarza sie, ze auto zwalnia i zaczyna sie "platac", tzn. szarpie, jakby zaczynalo brakowac benzyny, moge z 99% pewnoscia powiedziec, ze nie pali na 1 cylinder (albo na 2, jesli to mozliwe). Tak samo nic sie nie dzieje mimo zmieniania biegow itd. Po paru minutach ostroznej jazdy wszystko wraca do normy.

Cala sprawa dzieje sie przy wiekszych predkosciach, i to raczej po dluzszej chwili jazdy. Bywalo przy 160, 180, 200 km/h, oczywiscie mowie o torze i niemieckich autostradach :-).
Ponadto widac, ze ktos dlubal srubokretem kiedys przy tym przycisku w lewej manetce za kierownica, ktory powinien zmieniac wyswietlane funkcje komputera, teraz on nie dziala. Podejrzewam, ze poprzednie wlasciciel cofal przebieg i spierdolil cos w kompie. Nienawidze takich idiotow, ktorzy narazaja cudze zycie, zeby "ukryc" przvbieg, mimo ze 9 na 10 kupujacych doskonale zdaje sobie z tego sprawe. Ale wracajac do tematu:

Blagam, jezeli ktos wie, co to moze byc, albo zna DOBRYCH specjalistow od elektroniki, w Warszawie albo w Krakowie, albo nawet gdziekolwiek w polsce, jezeli macie pomysly, pomozcie!!! Ludzie raczej nie chca wgrywac software'u, bo boja sie to spaprac, kupic nowy komputer? Da sie? Czy przez piggy-backa dalo by sie probowac zyskac nad tym kontrole? NIezalezny, nowy standalone? Bede dozgonnie wdzieczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
X


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL