BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Auto zjeżdża mi na biegu.
PostNapisane: 28 czerwca 2008, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
Witam wszystkich i pozdrawiam.
Mam taki problem w mojej E36, zostawiam auto na parkingu na pierwszym biegu i nagle zaczyna pomału pulsacyjnie zjeżdżać.Dzieje sie to zazwyczaj jak zastawie je na wzniesieniu lub górce. Nie jestem ekspertem i nie mam pojęcia co sie może dziać.
Mam jedynie nadzieje ze to nie wina silnika.Pomocy

Cytuj:
[model???] Auto zjerzdza mi na biegu.


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 2 lipca 2008, 00:08 przez damianos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2008, 21:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
damianos napisał(a):
ze to nie wina silnika
az niemozliwe :zdziwko: , kompresjia nie trzyma? cisnienie oleju masz ok? a silnik chodzi normalnie, nie spala za duzo oleju?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2008, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Kolego 1 bieg jest najsilniejszy ale co idzie za tym najmniejszy opór pchania jest... To chyba raczej normalne. Zostaw samochód na na 2,3,4,5 biegu i zobaczysz ze im wyższy bieg tym większy opór przeskoku w skrzyni przy próbie toczenia. Dla porównania odpalanie na tzw "pych" odbywa sie na 2 bo ten bieg ma siłe wprawić silnik w ruch wystarczający do nadania zapłonu.


Koledzy jeśli się mylę to poprawcie mnie.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2008, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Warszawiak przepraszam ze cie poprawie ale samochod na 1 biegu oprocz wstecznago stawia nijwiekszy opor!

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2008, 23:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Nom, też mi się tak wydaje, i właśnie dlatego jak odpalasz na pych to odpalasz z 3-ki a nie z jedynki żeby nie skrzywdzić skrzyni i motoru...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
Oleju mi nie bierze.A taka sytuacja ma miejsce na drugim i wstecznym biegu.Reszty biegów nie sprawdzałem,myślę że będzie podobnie.Silnik pracuje równo i jeszcze nie miałem z nim problemów. A jeżeli to kompresja to co może być przyczyną oraz ewentualne koszta tej naprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 09:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
ANDREW E36 napisał(a):
właśnie dlatego jak odpalasz na pych to odpalasz z 3-ki
tak po zatematem.przeciez nie mozna samochodow na pych :luka: nawet tych na lancuszku
damianos napisał(a):
A jeżeli to kompresja to co może być przyczyną
pierscienie;/(kosztow wymiany nie znam)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 10:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
rdk napisał(a):
tak po zatematem.przeciez nie mozna samochodow na pych :luka: nawet tych na lancuszku


Pierwsze słysze :znudzony: co ma do tego łańcuch ??? automatu to nie można na pych wiadomo < lol >

Nawet w manualu masz napisane jak odpalać na pych E36 320i na łańcuchu, chyba że mama jakąś specjalną wersję

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 10:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
ANDREW E36 napisał(a):
E36 320i na łańcuchu, chyba że mama jakąś specjalną wersję
a czy w e36 istniała wersja R6 na pasku??? :suchy:
ANDREW E36 napisał(a):
Nawet w manualu masz napisane jak odpalać na pych

o rzesz niewiedziałem (cały czas myslalem ze odpalanie na pych jez zabronione, a tu masz czego to sie człowiek nie dowie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37056
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wg mnie nie ma kompresji :(
a długo kręcisz silnik zaczym odpali :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 10:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
w starych mercach pokroju w123 etc masz nawet instrukcje jak na automacie odpalic na pych :D ale to tylko w tych bardzo starych...nowsze by tego nie przezyly :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
Silnik odpala normalnie bez większych problemów.Z autem wszystko jest w porządku poza tym problemem.
Jak to kompresja to co jest przyczyna, czy tylko pierścienie i ile wynosi naprawa lub jakie niesie to za sobą konsekwencje jeśli nic z tym nie zrobię poza koniecznością zostawiania auta na ręcznym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 12:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Kolego nie wiem na jakiej gorce zostawiasz to bmw ale nawet przy slabej kompresji na 1 biegu kola z tylu nie powinny sie obracac. no chyba ze slizga sprzeglo

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
Auto postawiłem na górce, podniosłem maske. Przy zjeżdżaniu auta obserwowałem silnik i sie obracał ( obraca sie na paskach ) wiec to raczej nie sprzegło. Wiecie może jakie powinno być ciśnienie na tłokach w BMW 318i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 13:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Jak pierścienie poszły to nie tylko to się wymienia za tym idzie szereg shitów. Nie życzę Ci takiego rozwoju rzeczy bo kilka tysi nie Twoje. :znudzony: :znudzony: :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 01:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
Witam i pozdrawiam, Życzę Szczęśliwego Nowego Roku Wszystkim formułowiczą
Wracam do tej kompresji ponieważ od dłuższego czasu nic się nie dziej.
Autko mogę zostawić na wypasionej górce i nic stoji jak zaklęte.
Cz ktyoś z Was ma może pojęcie co to mogło być ???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: 100lyca
zgadzam się w 100% z rorafalki - to musi być kompresja.
myślę, że ustalone to już zostało w powyższych postach, ale uporządkuję: największy opór będzie na 1 (większy nawet niż na wstecznym - wynika to z wartości przełożenia - na 1 jest ono największe - bo na jeden obrót wału napędowego przypada największa ilość obrotów wału korbowego, na wstecznym wartość ta jest bardziej zbliżona do 2 niż do 1) , więc dobrze robisz, że stawiając samochód na górce.

radzę Ci wykonać badanie kompresji w cylindrach.

jeśli silnik nie bierze oleju, a ma problemy z kompresją, to by wskazywało, że nieszczelność nie jest "u dołu" - czyli na pierścieniach, tylko "na górze" - a więc zawory, uszczelka pod głowicą...

jeśli obecnie jest już git - hmm - może nagar uszczelnił zawory? ;-)

_________________
miarÂą Âżycia nie jest liczba wykonanych oddechĂłw. miarÂą Âżycia sÂą chwile, kiedy oddech wstrzymujemy
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL