BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 530i V8 Co jeszcze po dłuższym postoju auta ?
PostNapisane: 13 sierpnia 2008, 11:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Lubuskie
Witam!
Jestem tu nowy, więc wybaczcie jeżeli powielam temat. Zapewniam jednak że wcześniej szukałem.
Mój problem jest taki, że w połowie listopada ub.r., padł akumulator w mojej Beemce. Auto postawiłem na podwórku i przesiadłem się do innego. Później musiałem na dłużej wyjechać. Obecnie chcę uruchomić auto, lecz wiem że po tych 9 miesiącach postoju, nie będzie to łatwe. Akumulator nowy 85AH - wiadomo. Wymiana oleju i filtra - wiadomo. Napiszcie proszę co mnie jeszcze czeka, na co muszę zwrócić uwagę, co sprawdzić. Ponieważ jest to automat, do warsztatu jeżeli okaże się to niezbędne, wolałbym dojechać "o własnych siłach". Z góry dziękuję za rady doświadczonych kolegów.
E34 3.0 V8 1994 przebieg 220.000

Cytuj:
[E34] Proszę o radę


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 13:51 przez arto, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 12:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Lubuskie
Może jednak ktoś udzieli mi kilku rad. Nie jestem mechanikiem i po prostu się na tym nie znam. Wiem jednak że auto po tak długim postoju pod chmurką i bez odpalania, wymaga szczególnego podejścia. Ponadto samochód ma już 14 lat. Co prawda jego ostatni znany mi stan techniczny był bez zarzutu, jednak taki postój mógł namieszać. Tylko jak i w czym? Być może odpali od razu i pojedzie, lecz co później? Czy w trakcie jazdy nic nie grozi? Słyszałem, że mogą być problemy ale z czym? Jeszcze raz proszę o pomoc.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 13:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ja kiedyś słyszałem o takim patencie, zeby kapnąć trochę oleju do każdego z cylindrów (z uwagi na pierścienie). Poza tym, przydałoby się spuścić starą wachę z baku i nalać świeżej.
No i oczywiście na początku jazda z piórkiem na prawym pedale ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 15:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
z tą benzyną to dobra rada bo jeżeli jest woda w paliwie to ją zaciągnie i będzie kłopot
poza tym uważaj na hamulce bo tłoczki mogły stanąć
jeżeli już odpali to nie ruszaj od razu niech się zagrzeje uważaj na temperaturę
i jak już wspomniał kolega wszystko na początku delikatnie i nie na duś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 17:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Procedura jest taka... Ładujesz aku albo wymieniasz na nowy bo najparwdopodobniej stary padł przekręcasz kluczyk w stacyjce i jedziesz ! To nie prom kosmiczny ! Benzyny niema sensu spuszczac, pewnie trochę zwietrzała i parę oktanów uciekło dlatego dolej pd korek 98 i będzie dobrze. Olej możesz zmienic po takim czasie i nie szalej na początku za bardzo bo tarcze i klocki muszą się oczyścic z rdzy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 00:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Lubuskie
Dzięki koledzy. Teraz jak sądzę wiem już trochę i pozwoli mi to uniknąć przykrych niespodzianek.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL