BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 03:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] jaki olej do automatu?
PostNapisane: 12 października 2008, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: OstrĂłda
Witam czy ktoś mi powie ile wchodzi do skrzyni automatycznej oleju i jakiego do BMW E32 750 V12 Z 92 ROKU


Ostatnio edytowano 14 października 2008, 10:24 przez bmw e 32 750v12, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 20:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
około 10 L, Dextron III

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 21:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
około 10 L


10 litrow do 4Hp24 ? :przestraszony:

tam wchodzi ok 3.5 litra

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 21:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 21:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
Frank napisał(a):
stones1 napisał(a):
około 10 L


10 litrow do 4Hp24 ? :przestraszony:

tam wchodzi ok 3.5 litra

jesli chcesz wymienic caly olej to 3.5 bedzie zamalo

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 21:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
sid-stachu napisał(a):
jesli chcesz wymienic caly olej to 3.5 bedzie zamalo


tak? a ile wchodzi oleju do 4HP24 przy wymianie CAŁEGO oleju ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
tyle ile napisal Stons, poniewaz wydaje mi sie ze wiedze czerpie z TecDoc'a
jutro napisze Ci ile potrzebujesz tego oleju i jakiego, mam ten program w pracy i sprawdze
pozdro

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 22:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie sprawdzałem nigdzie, ale wydaje mi się że jeśli spuści się cały olej z automatu w 750 e32, również z konwertera, będzie potrzebne około 8-10 L . Tyle przynajmniej podobno wymienił mój mechanik, kiedyś w moim e32.

Na pewno Frank masz racje że 3-4 litry są w misce skrzyni i tyle się wymienia przy standardowej wymianie oleju.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 07:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
sprawdzilem i wyglada to nastepujaco :
do calej skrzyni wchodzi 9.70 litra, do wymiany 4 litry
olej ATF Dexron || D
:)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 09:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Do skrzyni wchodzi 3.5 litra. Cała reszta jest w konwerterze, ktorego sie nie oproznia przy wymianie oleju.

Rozumiem,ze jak zwykle instrukcja BMW pisze głupoty, a TecDoc ma racje :ok:

Obrazek
Obrazek

dziwnym trafem jednak do skrzyni wchodzi tyle co w instrukcji jest podane.
JEszcze sie nie zdarzyło,zeby były jakies odchylenia- jesli do mostu podają,ze wchodzi 1.9 to wchodzi 1.9, do silnika 7.5 itp itd. ALe na forach zawsze są jakies dywagacje i spekulacje.

5Hp30 , ktora jest prawie 2x wiekszą skrzynią od 4Hp24, miesci przy wymianie ok 8 litrow.

z konwerterem jest to prawie 13 litrow. ALe olej w konwerterze to zupełnie inna bajka.

Jesli chodzi o rodzaj oleju , to np Mobil 220 . ale i np AGIP DEXRON III.
Jesli chodzi o Castrola-
TRANSMAX Z
TQ-D
TQ-DEXRON III
Tak podaje BMW TIS, ktory na pewno tez sie myli.
Czas zainstalowac TecDoc'a :rozpacz:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 09:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie, racja po prostu leży po środku jak to zwykle bywa. Oleju przewidzianego do wymiany jest tyle ile napisałeś, a w całej skrzyni około 10 L. Jeżeli ma się nie młode auto i brak pewności co ktoś kiedyś dolał warto złać cały olej i zalać odpowiedni. Tak kiedyś doradził mi mój mechanik i tak zrobił w moim e32. Dlatego napisałem o 10 L, a co mówi na ten temat Tecdoc - nie wiem. Czy mechanik miał rację też nie wiem, ale wtedy uznałem że tak i zrobiłem według jego rady.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 10:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Mozecie mi odpowiedziec, jaki wg was jest sens takiej "zwykłej" wymiany oleju, skoro 70 % i tak zostaje starego ? to tak jakbym spuscił z silnika dwa litry a 5.5 zostawił starego i dolał 2l nowego...fajna wymiana ? jaki jest sens tego?

po drugie gdzie te LITRY są wg was w skrzyni ? I co pokazuje miarka oleju w 4HP24 ? mierzy poziom 3,5 litra w misie olejowej a tymczasem 7 litrow gdzies tkwi zablokowane w skrzyni ?

Olej w konwerterze jest zamkniety w konwerterze, nie krazy po skrzyni, nie " pracuje" z tarczkami , nie łapie opiłków itd....

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 11:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
być może jednak mój mechanik miał troche racji, np. z powodu wieku oleju :medit:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 12:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
być może jednak mój mechanik miał troche racji, np. z powodu wieku oleju :medit:


no dobrze, jednak chyba wszyscy sie zgodzimy,ze konwerter skrzyni to nie element składowy skrzyni i olej w nim krazacy w skrzyni nie pływa ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 12:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tak masz racje, ale też chyba się zgodzimy że po 15 latach warto wymienić olej i w konwerterze?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 17:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
tak masz racje, ale też chyba się zgodzimy że po 15 latach warto wymienić olej i w konwerterze?


wiadomo ,ze nowy olej nie zaszkodzi. Pytanie jak czesto trzeba wymieniac olej w konwerterze jest bardzo dobre... moze ma ktos konkretne dane ?
bo jest przy tym sporo pracy zdaje sie- trzeba wyjac skrzynie i zdjac konwerter.

Ile czasu zajeło to Twojemu mechanikowi ? tak z ciekawosci.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 19:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dzikus napisał(a):
Brawa dla mechanika za wyciagnie skrzyni w 750 zeby wymienic olej ktory nie ulega zuzyciu w konwerterze...albo niech poda sposób na wymiane bez wyciagania to bede bogaty :hyhy:


Chyba jednak się zużywa bo np. każdy Mercedes 140, 124, ma spust oleju z konwertera taki sam jak z miski skrzyni.

Nie znam się na skrzyniach automatycznych i nie zamierzam udawać speca w tej dziedzinie. Miałem 750 e32 i mechanik kazał kupić 10 L Dextrona III, więc według tego doświadczenia odpisałem w temacie i tyle :medit: . Samochód w momencie wymiany miał 14 lat i 228 000 km na liczniku i był tuż po kupnie. Ten sam mechanik wymieniał CHF 11 S w całym układzie Nivo mimo że też nie należy to do prostych czynności (z uwagi na brak spustu)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 19:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
stones1 napisał(a):
tak masz racje, ale też chyba się zgodzimy że po 15 latach warto wymienić olej i w konwerterze?


wiadomo ,ze nowy olej nie zaszkodzi. Pytanie jak czesto trzeba wymieniac olej w konwerterze jest bardzo dobre... moze ma ktos konkretne dane ?
bo jest przy tym sporo pracy zdaje sie- trzeba wyjac skrzynie i zdjac konwerter.

Ile czasu zajeło to Twojemu mechanikowi ? tak z ciekawosci.



To był okres tuż po kupnie przeze mnie tego e32. Pracowałem wtedy 200 metrów od warsztatu tego mechanika, a samochód spędzał u niego całe dni, podjeżdżał po niego pod moją ówczesną prace i zabierał go, potem odwoził. Ze wszystkim co robił zawsze uwinął się tak że z pracy wracałem swoim samochodem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 21:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
Frank napisał(a):
Rozumiem,ze jak zwykle instrukcja BMW pisze głupoty, a TecDoc ma racje

nie znam sie na automatach, czlowiek prosil o pomoc, wiec mu jej udzielilem.
TecDoc to to program na ktorym sie oparlem, zeby byc scislym.
ale jest wielki + poniewaz wszyscy sie wypowiedzieli, i kolega wie juz jak sie ma profesjonalnie zachowac :)
pozdrawiam

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 22:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):

Chyba jednak się zużywa bo np. każdy Mercedes 140, 124, ma spust oleju z konwertera taki sam jak z miski skrzyni.



to rowniez korek wlewu, bo chyba nikt nie da rady zaspawac konwertera z olejem w srodku

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL