BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Co myślicie o tych świecach???
PostNapisane: 18 października 2008, 22:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam. Mam zamontowane normalne standardowe NGK BKR6EK. zastanawiam sie nad wymianą na takie coś http://moto.allegro.pl/item454872365_pl ... _nowe.html
co o nich myślicie? jeździ ktoś na takim wynalazku?

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 22:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 146
Lokalizacja: Witkowo
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b20
platynowe podobno są lepsze. obiło mi sie o uszy ze nowe bety mają zalecane własnie takie platynowe

_________________
nowe fotki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 00:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Te świece są zalecane przez BMW m.in. do Twojego silnika jako opcja. Mają zapewniać niższe zużycie paliwa, lepszą prace silnika (wyższą kulturę), no i są na większe przebiegi dzięki platynowej elektrodzie masowej.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co myślicie o tych świecach???
PostNapisane: 19 października 2008, 09:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Krzysztof83 napisał(a):
Witam. Mam zamontowane normalne standardowe NGK BKR6EK. zastanawiam sie nad wymianą na takie coś http://moto.allegro.pl/item454872365_pl ... _nowe.html
co o nich myślicie? jeździ ktoś na takim wynalazku?


swiece sa na pewno ok, ale roznicy nie zauwazysz po ich zalozeniu :D

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 19:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
ok. a jak jest z obciążeniem cewki i przewodów? wieksze mniejsze a może identyczne jak w standardowych? pytam bo niedługo czeka mnie wymiana i niechciałbym sie wpakować w coś co doprowadzi kolejnych przygód i kosztów :zalamany:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Krzysztof83 napisał(a):
ok. a jak jest z obciążeniem cewki i przewodów? wieksze mniejsze a może identyczne jak w standardowych? pytam bo niedługo czeka mnie wymiana i niechciałbym sie wpakować w coś co doprowadzi kolejnych przygód i kosztów :zalamany:


zapewne bedzie takie samo jak w standardowych, a nawet jesli nie to na 1000000000% takie, ktore nic nie uszkodzi :D

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 05:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: WrocÂław
Kilka lat temu zmieniłem w silniku M10 zagazowanym świece na 4elektrodowe BOSCH. Poprawła się znacząco kultura pracy silnika. Zauważalna była większa stabilność pracy silnika i w moim odczuciu silnik energiczniej wchoidził na obroty. Po przejechaniu ok 20tyś zrobiłem test i zmieniłem na stantardowe 1el i zauważyłem, że na LPG silnik pracuje zupełnie inaczej a mianowicie co któryś z "taktów" silnika wypadał na wolnych obrotach co objawiało się "puchaniem" w wydech. Silnik nie chciał się wkręcać z pełną dymaiką, dopiero po dodaniu większej ilości gazu do mieszanki poprawiło jego dynamiczność. Jeżeli chodzi o pracę na etylinie to nie zauważyłem większej różnicy z tym, że jeździłem wyłącznie na LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 09:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
do samochodów z LPG te świece nie są polecane z uwagi na utrudniony dostęp mieszanki do elektrody. Przy zasilaniu benzyną nie ma to znaczenia, ale przy LPG utrudnia prawidłowy zapłon.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 21:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
o kurcze :szok: a ja właśnie mam lpg. teraz to już zupełnie nie wiem kto ma racje :ok:
może jeszcze ktoś sie wypisze na ten temat ???? czyżby nikt z tym nie eksperymentował??? :mur:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Krzysztof83 napisał(a):
o kurcze :szok: a ja właśnie mam lpg. teraz to już zupełnie nie wiem kto ma racje :ok:
może jeszcze ktoś sie wypisze na ten temat ???? czyżby nikt z tym nie eksperymentował??? :mur:


Załóż standardowe dwuelktrodowe.

Po pierwsze - gaz trudniej "zapalić" , dlatego dodatkowo utrudniony dostęp przez cztery elektrody zasłaniające elektrode masową nie są dobrym rozwiązaniem przy LPG.

Drugi powód to konieczność wymiany świec przy LPG co 15-20 000 km, z tego powodu nie ma sensu montować świec drogich, z platynową elektroda (a więc takich które dają możliwość dłuższego użytkowania, ale nie przy LPG) bo i tak przy gazie powinieneś je wymienić na nowe po dużo krótszym przebiegu niż przy zasilaniu benzyną.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 22:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
ok stones masz u mnie punkcik :super: ale jeszcze troche pomęcze temat ;) dwuelektrodowe? czy jedno? bo mam teraz stand jednoelektrodowe (nie wiem czy dobrze nazywam)

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
ok stones masz u mnie punkcik :super: ale jeszcze troche pomęcze temat ;) dwuelektrodowe? czy jedno? bo mam teraz stand jednoelektrodowe (nie wiem czy dobrze nazywam)

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 22:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
standard w Twoim BMW to dwuelektrodowe, np. NGK V-Line 20

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 22:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
ok :super: już wiem jak z nazewnictwem.mam dwuelektrodowe. jak narazie zero problemów wiec chyba przy nich zostane oczywiście zmieniając na nówki.chyba że ktoś przekona mnie do tamtych (zaczynam w to wątpić) :cwaniak:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 22:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
te z linku są ogólnie lepsze od Twoich dwuelktrodowych, ale nie przy LPG.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: WrocÂław
Cytuj:
Po pierwsze - gaz trudniej "zapalić" , dlatego dodatkowo utrudniony dostęp przez cztery elektrody zasłaniające elektrode masową nie są dobrym rozwiązaniem przy LPG.


Gaz to nie światło i kawałek metalu napewno go nie zasłoni. Coś się tobie pokręciło. Cztero "5cio" elektrodowe świece napewno lepiej zapalają mieszankę lpg niż 1 "2" elektrodowe.

Cytuj:
Drugi powód to konieczność wymiany świec przy LPG co 15-20 000 km, z tego powodu nie ma sensu montować świec drogich, z platynową elektroda (a więc takich które dają możliwość dłuższego użytkowania, ale nie przy LPG) bo i tak przy gazie powinieneś je wymienić na nowe po dużo krótszym przebiegu niż przy zasilaniu benzyną


Ktoś kto jeździ BMW napewno nie bedzie zaoszczędzał kilka złotych na tańsze świece bo mając lpg częściej musi je wymieniać. Twoim zdaniem opony też powinniśmy kupować tańsze? Może używane? bo nie ma sensu kupować nowych pożądnych opon bo i tak się zużyją?
...
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 23:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
budi, opieram się na wiedzy ludzi z firm NGK i Beru. Na zorganizowanych szkoleniach przekonywali że zimniejsza mieszanka LPG sama z siebie trudniejsza do zapłonu przy świecy wieloelektrodowej ma dodatkowo utrudniony prawidłowy zapłon.

Niestety mylisz się , świece wieloelektrodowe gorzej zapalają mieszanke przy LPG. Popytaj gazowników jakie świece polecają.


Nie pisze o oszczędzaniu na świecach, ponieważ BMW 318i o którym tu piszemy wyjechało z fabryki ze świecami dwuelktrodowymi. Twoim zdaniem założenie takich samych świec w jakie ten silnik wyposażyło BMW jest oszczędzaniem? BMW przewidziało również opcjonalnie świece 4 elektrodowe z palatynową elektrodą masy do tego silnika. Dlaczego pisze że nie warto ich zakładać? M.in. dlatego że świece te mają zapewnic dluższe przebiegi między wymianami, jednak przy LPG obowiązuje zasada że świece ZAWSZE należy wymieniać na nowe po 15-20 tys km, dlatego zastosowanie świec "long life" nie ma sensu, bo i tak po standardowym przebiegu należy je wyrzucić.

Wzmianki o oponach nie będe komentował - szkoda czasu i atłasu.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 00:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
W sprawie LPG sie nie wypowiem niestety bo nie znam sie zbytnio, ale ja swiece czteroelektrodowe mogę z czystym sumieniem polecić. Z widocznych korzysci - spokój z wymianą na każde 60 000km oraz rowniejsza praca na biegu jałowym + mniejsze spalanie w litrach/h na jałowym - z 1.5-1.6 na 1.3 po wymianie ze zwykłych świec.

JA u siebie mam BERU.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 06:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
tez mam beru ultra x 4 elektrodowe zapłaciłem za nie troche kasy ale co sie nie robi dla buni moge polecic bo naprawde spisuja sie ok! Pozdrawiam :)

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 09:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Ja również polecem świece czteroelektrodowe platynowe, zwłaszcza Beru, ale nie przy LPG. Przy LPG proponuje stosowanie świec standardowych.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL